سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، این هفته سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز بود. وی بعد از ارائه گزارشی از عملکرد خود و همکارانش در کمیسیون اصل 90 مجلس ، به نکته ای اشاره کرد که احتمالا ضمیر این مطلب به خودشان نیز بر میگردد.
کد خبر: ۵۵۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 13 January 2018

وی با اشاره به گله مندی مردم در عرصه فرهنگی ، اذعان کرد :گله اصلی مردم این است که دستگاه های فرهنگی زیاد بوده ولی عملکرد جزیره ای و موازی کاری باعث مشکلات فراوان شده است. مطلبی بسیار دقیق و شایسته . البته این سخنان شاید واکنشی باشد به توجه افکار عمومی به بحث بودجه سال 97 ، که بعد از اعلان عمومی آن ، بسیاری از مردم با خود می پرسیدند این نهادهای متکثر فرهنگی ، که بعضا صدها میلیارد تومان بودجه دریافت میکنند ، کجای کار را گرفته اند؟


خروجی میدانی اقدامات آنها چیست و از این قبیل سئوالها.


نگارنده با آقای سعید و مردم گله مند هم نظر است . اما شاید صرف گله مندی دردی را درمان نکند .شاید پرسیده شود ، مثلا چه کار عملی می توان دراین زمینه انجام داد .


اگر مرد عملی وجود داشته باشد مصداق بارز این موازی کاری ها در شهرداری تبریز است . متاسفانه سازمان هایی مانند سازمان فرهنگی هنری شهرداری و یا معاونت فرهنگی اجتماعی در این نهاد شهری فعالیت می کنند که به نظر می رسد می شود با ادغام انها سازمان چابک تر و فعال تری را شاهد بود.


البته سال قبل یعنی در اسفندماه 95 و در دوران شهرداری نجفی ، چارت جدید شهرداری محل بحث بود که یکی از محورهای ان همان ، طرح ادغام سازمان فرهنگی هنری شهرداری با معاونت فرهنگی شهرداری تبریز بود. اما این طرح با مخالفت نمایندگانی همچون خانم ساعی همراه شد. البته تنها ایشان نبود که در مقابل این اقدام اصولی ایستاد ، اغلب اعضای شورا هم مخالف این طرح بودند و به این طرح رای منفی دادند .دلیل آن هم البته معلوم بود که در اینجا مجال بحث نیست .


جالب اینکه در مخالفت با این موضوع چنین عنوان میشد که ادغام سازمان‌های این حوزه با گستردگی و تنوع ماموریت‌های تعریف شده در بخش‌های فرهنگی و هنری، ورزش، سلامت و گردشگری همخوانی ندارد. در حالیکه کاشناسان امر به خوبی می دانند که در همه دنیا چابک سازی سازمان های دولتی منجر به ارائه خدمات منسجم تری میشود.
کوتاه سخن اینکه ،  خوب است که آقای سعیدی با همکاری سایر نمایندگان تبریز ، اراده خود برای اصلاح امور را نمایان سازند.


ضرورت این چابک سازی و انسجام مدیریتی را از گزارش محمد فرج قلیزاده می توان استنتاج کرد. وی می گوید بیش از 560 میلیارد تومان در سالهای 92 تا 96 هزینه شده است . خرو[ی این هزینه ها چه بوده است؟ بعنوان مثال خرید کتاب خوشنویسی و آشپژی کجای کار فرهنگی را تامین کرده است .
متاسفانه آفت تمایل به حفظ وضع موجود در بسیاری از سیاسیون و مدیران استانی مشاهده میشود وباید از این دوستان پرسید مگر قرار است در آن بالاها ( که به قول پزشکیان ، خبری هم نیست ) اتفاق معجزه گونه ای رخ بدهد متعاقبا از تهران بخش نامه آن معجزه به ادارات ما منتقل شود تا شاهد اصلاح یک رویه غلط باشیم. چرا از خودمان شروع نمیکنیم؟ به قول آن شاعر معروف ، دوصد گفته چون نیم کردارد نیست . چرا راه دور میرویم ، از همین شهرداری تبریز شروع کنید. این گوی و این میدان .

مصوبات کمیسیون اصل 90 در اسرع وقت پیگیری شود

یکی دیگر از مواردی که باید از سعیدی پرسید تصمیم گیری و پیگیری نتایج سفر کمیسیون اصل 90 به تبریز است، همگان انتظار دارند که مصوبات این کمیسیون در اسرع وقت برای حل مشکلات استان مثمر ثمر شود.

به گزارش تابناک تبریز، این سفر آبان امسال با اهداف نظارتی و رسیدگی به اجرای قوانین در دستگاه‌ها و شکایات مردمی علی الخصوص در دو محور رسیدگی به بخش بهداشت، درمان و سلامت و بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ستی استان انجام گرفته بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :