عضو شورای شهر چوار :
عضو شورای شهر چوار گفت: اگر شرکت ها و کارخانجات صنعتی بخش چوار بتوانند کارگران شرکتی و خدماتی خود را بومی سازی کنند و بیکاران این منطقه را بکارگیری نمایند و وعده های خود را عملی سازند اکثر کارگران چواری در منطقه خود اشتغال یافته و درصد مهاجرت و بیکاری نیز کاهش می یابد.
کد خبر: ۵۵۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸ 13 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس خانمحمدی  در گفتگو با خبرنگار ما گفت : اگر شرکت های کارگری فعال در این منطقه بتوانند از نیروهای بومی بهره ببرند دغدغه بیکاری در این منطقه کاهش میابد.


عضو شورای شهر تصریح کرد:با این وجود و با توجه به اینکه تقریبا نیمی از اهالی شهر چوار نیز از قشر زحمت کش کارگر و کشاورز هستند و به نوعی از درآمد کمتر و متوسطی برخوردارند زمینه های مهاجرت از شهر چوار فراهم شده است.


وی افزود: مشکلی که کارگران چوار بیشتر با آن سروکار دارند، عدم بومی سازی شرکت های فعال در این بخش است که متاسفانه توازن اشتغال و همچنین مهاجرت معکوس را در منطقه بر هم زده است.


نایب رییس شورای شهرستان ایلام بیان داشت:اگر شرکت های فعال در منطقه کارگران خود را با توجه به بیکاری جوانان اولویت بندی کرده و نیرو جذب نمایند کارگر بومی می توانند امیدوار تر کار کنند و در حق آنها اجحاف نشود.


عباس خانمحمدی اظهار داشت: تعطیلی برخی کارگاه ها و شرکت ها در شهرک صنعتی و اطراف شهر چوار نیز از دیگر عوامل بیکاری اکثر کارگران در این دیار می باشد.


وی با اشاره به اینکه اکثر کارگران بومی به علت تعطیلی پروژه های مربوطه در سطح این بخش و همچنین به دلیل بکارگیری کارگران غیربومی در شرکت های فعال بیکار بوده و در نتیجه برای کسب درآمد مجبورا به شهرهای همجوار مهاجرت کنند اظهار کرد :شهر چوار دارای کارگران بسیاری است که باید با وجود دو شرکت عظیم پالایشگاه و پتروشیمی شاهد بیکاری در این منطقه نباشیم.


خانمحمدی با اشاره به اینکه فقط آمارهای بیکاری  برای تحصیل کنندگان این خطه مطرح است افزود: این روز ها آمار بیکاری برای کارگران نیز به دغدغه ای دوچندان تبدیل شده است و به همین دلیل لازم است مسئولین امر ضمن در نظر گرفتن آمار بیکاری، اعتیاد، طلاق و مهاجرت، اعمال شایسته ای را در راستای بومی گرایی کارگران در این پروژ ها انجام دهند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
درود بر این شورای شهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار