رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مناطق زلزله‎زده از نظر وضعیت آب‎وفاضلاب در مناطق شهری و به‎ویژه روستایی شرایط مناسبی ندارد.
کد خبر: ۵۵۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 14 January 2018

به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمدمهدی گویا پس از بازدید از مناطق زلزله‎زده استان کرمانشاه  اظهار داشت: با توجه به اینکه از نظر وضعیت آب‎وفاضلاب در مناطق شهری و به‎خصوص روستایی شرایط مناسبی در مناطق زلزله‎زده نداریم، احتمال بروز و همه‎گیری بیماریها نگران‏کننده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه اقدامات و فعالیتهای انجام شده در مناطق زلزله‎زده در حوزه بهداشت، درمان و سلامت قابل تقدیر است، گفت: فعالیتهای انجام شده در مناطق زلزله‎زده کرمانشاه در حوزه سلامت به‎مراتب تا 10 برابر بیشتر از اقدامات صورت گرفته در زلزله بم است.

گویا با اشاره به اینکه در زلزله شهرستان بم زلزله فقط یک منطقه کوچک را تحت تأثیر قرار داد، بیان کرد: اقدامات بهداشتی که در مناطق زلزله‎زده کرمانشاه از لحاظ وسعت منطقه قابل مقایسه با زلزله بم نیست و با وجود این وسعت فعالیت‎های بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و وزارت بهداشت در این مناطق به‎خوبی انجام شده و در حال پیگیری است و در این خصوص مشکل جدی وجود ندارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه انجام خدمات تخصصی و درمانی در بیمارستان بانگر غیر قابل باور است، اظهار کرد: بیمارستان «بانگر» سرپل‎ذهاب با وجود اینکه یک بیمارستان صحرایی است، اما بسیار مناسب طراحی شده و خدمات آن بسیار خوب و منظم است به‎طوری که بخش دیالیز آن از بخشهای مشابه در بیمارستانهای 9شهرهای بزرگ هم بهتر است.

گویا ضمن قدردانی از زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: با توجه به اینکه بیمارستان بانگر یک بیمارستان صحرایی است و انجام این خدمات در چنین بیمارستانی غیر قابل باور است اما به‎خوبی مدیریت شده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار