امینی در نطق میان دستور:
امینی با بیان اینکه سی سال پس از جنگ، استان ایلام با فاصله معناداری مقام اول خودکشی کشور و در سایر اقلام جرایم خشن مقام های دوم و سوم را به تناسب جمعیت داراست، افزود: در استان ایلام واژه خودکشی به ادبیات عامه تبدیل شده است به گونه ای که خیلی راحت عنوان می شود "اگر فلان مشکلم حل نشود خودم را می کشم" و در خیلی از موارد متاسفانه تهدیدها فرجام واقعی پیدا می کند.
کد خبر: ۵۵۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴ 14 January 2018
 
نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران، و ملکشاهی در مجلس گفت: مردم مرزنشین ایلام روی سفره زیرزمینی قرار دارند ولی از این سفره بی‌بهره‌اند.
 

به گزارش تابناک ایلام ، سلام امینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 24 دی ماه) در نطق میان دستور خود ضمن ادای احترام به پیشگاه مقدس شهیدان و امام شهدا و مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران بویژه مردم غیور استان ایلام و حوزه انتخابیه شهرستانهای ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران، و ملکشاهی؛ اظهار داشت: همگان استحضار دارند که در هفته‌های اخیر شاهد اعتراضات و نارضایتی هایی از سوی مردم و عمدتاً جوانان بودیم، که در پاره‌ای از موارد به نا آرامی و اغتشاش انجامید.

نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران، و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جنس اعتراض و اغتشاش طبیعتاً با همدیگر متفاوت هستند، اعتراض به دنبال بهبود وضعیت موجود است و اغتشاش به دنبال ناامنی و تخریب که البته یک موضوع درون خانوادگی است و اجازه نمی دهیم که اجانب و بیگانگان در امور داخلی ما مداخله کنند، ما نمایندگان مجلس تقریباً هر روز در مجلس، در باب بیکاری و مشکلات اجتماعی جوانان بحث و مذاکره داریم که به نوعی خودش اعتراض است و می‌‍طلبد دولت محترم با همکاری مجلس راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت موجود بیابد.

آمارهای خلاف واقع، مسئولان مملکتی را به گمراهی انداخته است

وی با بیان اینکه زمانی که دولت یازدهم زمام امور را در دست گرفت اعلام شد رشد اقتصادی ۶٪ منفی بوده است و در ماه‌های اخیر اعلام گردیده رشد اقتصادی کشور به بالای ۶٪ مثبت رسیده است، افزود: این یعنی دولت موفق شده است ۱۲٪ رشد ایجاد کند. با این توضیح اگر واقعا این همه رشد داشته ایم، پس چرا این همه مشکلات، بیکار و نارضایتی داریم؟ از رئیس جمهور می‌خواهم که در این گونه آمارها و آمارسازیها بررسی‌های جدی بعمل بیاورد، چرا که به نظر میرسد آمارهای خلاف واقع، مسئولان مملکتی را به گمراهی انداخته است.

سال ۱۳۹۹ دچار چالش جدی در آموزش و پرورش می‌شویم

امینی با اشاره به خواسته‌های بر حق فرهنگیان، متذکر شد: موضوع فرهنگیان که یکی از مباحث روز کشور است و به اندازه کافی از مشکلات معیشتی و منزلی فرهنگیان و بازنشستگان سخن رانده شده است و نیاز به تکرار مکررات نیست. اما بنا به گفته کارشناسان آموزش و پرورش، ما در سال ۱۳۹۹ دچار چالش جدی در آموزش و پرورش هستیم. چالش اصلی این است که در سال ۹۹ حدود 300 هزار فرهنگی بازنشسته خواهیم داشت و جمعیت دانش آموزی از ۱۱ میلیون به ۱۴ میلیون خواهد رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۹۹با میانگین نرخ امروز، چیزی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بایستی پاداش پایان خدمت به فرهنگیان پرداخت کنیم کنیم، گفت: در مجموع یعنی تعداد دانش آموزان زیاد، معلم برای فرستاندن به کلاس درس بسیار کم داریم و از طرفی مطالبات سنگین هم بایستی پرداخت کنیم لذا در فرصت باقیمانده باید به فکر چاره باشیم که پیشنهاداتی به شرح زیر به خدمت همکاران ارجمند و دولت محترم و مردم شریف ارائه می کنم.

وی با بیان اینکه تثبیت و تقویت هر چه بیشتر دانشگاه فرهنگیان، تبدیل وضعیت صدها معلم فرهنگی دارای مدارک علیه فوق لیسانس و دکتری بعنوان هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، اختصاص سالانه ۲۰ هزار ردیف شغلی توسط سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی کشور به وزارت آموزش و پرورش، تا به تناسب نیاز مناطق و رشته و جنسیت برنامه ریزی گردد، بیان کرد: بکارگیری یک یا دو نفر از فرزندان فرهنگیان بازنشسته و در حال بازنشستگی به تناسب نیاز آموزش وپرروش در قبال بخشش کل یا قسمتی از پاداش پایان خدمت، با توافق خود فرهنگیان می تواند راهگشا باشد.

امینی با بیان اینکه تعیین تکلیف هر چه سریعتر وضعیت حق‌التدریسی‌ها، معلمان نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی ها از سوی کمیسیون آموزش و مجلس محترم بعنوان کادر آموزشی و اداری، اجرای کامل قانون رتبه‌بندی فرهنگیان نیز می‌تواند موانع را برطرف کند، اظهار داشت: تسهیل پذیرش فرزندان ذکور مشمول خدمت نظام وظیفه فرهنگیان شاغل و بازنشسته بعنوان امریه سربازی در کادر آموزشی و اداری را باید در دستور کار قرار داد.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه صدها نفر از تجربه آموختگان ونخبگان حوزه و تعلیم و تربیت بعنوان معلم و کارمند نمونه کشوری برگزیده می شوند، ادامه داد: از وزیر محترم آموزش و پرورش می خواهم با صدور بخشنامه ای به تناسب رتبه نمونه شهرستانی، استانی و کشوری، آنها را بعنوان مشاور وزیر، مدیر کل و مدیریت شهرستان ها برای مدت یک سال منصوب نماید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات حوزه انتخابیه استان ایلام، بیان کرد: مردم استان ایلام هشت ریشتر زلزله جنگ را با اموال و انفس تجربه کرده‌اند. آنان با افتخار، ایثارگری، جانبازی و شهادت را هر سه در خانه های خود دارند. چرا که هشت سال تمام مردم این استان، زیر ضربات و حملات دژخیمان بعثی صهیونیستی بوده اند. میلیون‌ها گلوله توپ و خمپاره بر سر آنها فرود آمده و حداقل دو هزار بار بمباران گشتهاند و آنچه در سال‌های پس از جنگ به وضوح نمایان است، آسیب‌های شدید روحی و روانی مربوط به دوران جنگ است که در قالب ناهنجاری های اجتماعی خودنمایی می کند.

استان ایلام با فاصله معناداری مقام اول خودکشی کشور را دارد

وی با بیان اینکه سی سال پس از جنگ، استان ایلام با فاصله معناداری مقام اول خودکشی کشور و در سایر اقلام جرایم خشن مقام های دوم و سوم را به تناسب جمعیت داراست، افزود: در استان ایلام واژه خودکشی به ادبیات عامه تبدیل شده است به گونه ای که خیلی راحت عنوان می شود "اگر فلان مشکلم حل نشود خودم را می کشم" و در خیلی از موارد متاسفانه تهدیدها فرجام واقعی پیدا می کند.

امینی با بیان اینکه از دولت محترم و خاصه آقای دکتر روحانی می خواهم مقوله خودکشی را در استان ایلام جدی بگیرند و فورس ماژور دستور فرمایند با کمک کارشناسان مرتبط راه علاجی برای این موضوع مخرب پیدا کنند، متذکر شد: مردم مرزنشین ایلام روی سفره زیرزمینی نفت قدم می‌زنند، پیراهن کودکانشان بوی نفت می دهد اما از سفره نفت بی بهره اند و عمده مدیریت ها و اشتغال این حوزه در اختیار غیر بومی هاست، در استان ایلام با وجود نفت و گاز فراوان، اگر قرار دادهای بین‌المللی نهایی شود و همچنین پروژه های عمرانی در صنعت و معدن، راه و ریلی، سد و آب و خاک و کشاورزی و دامپروری احیا شوند و منطقه آزاد مهران و مناطق ویژه چنگوله و چیلات به منصه ی ظهور برسند، طبیعتاً بر کاهش میزان ناهنجاری‌های اجتماعی و بویژه خودکشی و همینطور اشتغال جوانان و رونق اقتصادی اثر مثبت خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه از وزیر محترم کشور درخواست اقدام عملی در راستای ارتقای بخشهای هلیلان و چوار به شهر و همینطور ارتقای دهستان‌های آسمان آباد و چالاب و چنگوله به بخش را دارم، افزود: همچنین استقرار کامل دوایر دولتی در شهرستان‌های تازه تاسیس به ویژه سیروان، بدره و ملکشاهی را تقاضامندم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران، و ملکشاهی در مجلس گفت: از وزیر راه و ترابری عملیاتی شدن سیستم ریلی استان ایلام با توجه به دستور آنجناب و نیز اصلاح و مرمت جاده های استان ایلام به ویژه مسیر دوم کربلا که از شهرستان های ملکشاهی طی می کند را دارم و همچنین تکمیل آب شرب شهرستان های ایوان و ملکشاهی را از وزیر نیرو درخواست اکید دارم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیران مخاطب من در موضوعات موصوف آگاه باشند که در سفر و در حضر و در هر شرایط زمانی تا آخرین روز ماموریت در مجلس با پافشاری و مداومت این مطالبات را تا حصول نتیجه مطلوب قاطعانه پیگیری می کنم./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار