رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین باید گره‌های کور شهری برطرف کرده و طوری عمل کنند که خدمات شایسته‌ای به شهروندان قزوینی ارائه شود تا آن‌ها با مشکلات مواجه نشوند.
کد خبر: ۵۵۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 14 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام نوراله قدرتی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که  در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با بیان اینکه قانون‌ تعیین و تصویب شده است تا مشکل مردم برطرف شود، اظهار داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری قانون‌ را باید به گونه‌ای تفسیر کنید که گره‌ای از شهروندان قزوینی حل کنید نه اینکه مشکل درست کنید.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین باید گره‌های کور شهری را برطرف کرده و طوری عمل کنند که خدمات شایسته‌ای به شهروندان قزوینی ارائه شود تا آن‌ها با مشکلات مواجه نشوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد مسؤولان باید ارتباط خود را با مردم افزایش داده و در راستای ارائه خدمات به آن‌ها تلاش کنند تا شاهد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نباشیم.

قدرتی مطرح کرد: عدم ارائه خدمات مناسب به مردم و عدم رفع مشکلات آن‌ها موجب شد که دشمنان از این خلأ استفاده کرده و اغتشاشات اخیر را به وجود بیاورند.

این مسؤول قضایی تصریح کرد: 200 هزار پرونده طی سال در دستگاه قضایی داریم و بیش از چهار هزار نفر در زندان هستند که این آمار مطلوبی نیست و باید در راستای کاهش آن همکاری بین مجموعه مدیریت شهری با دستگاه قضایی افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه قضا روزانه با 30 هزار نفر سر و کار دارد و در راستای رفع مشکلات آن‌ها تلاش می‌کند اما تحقق این مهم به تعامل و ارتباط شهرداری و دستگاه قضا برمی‌گردد.

قدرتی با بیان اینکه 80 تا 90 درصد جرایم زندانی‌ها به طبقات متوسط و پایین جامعه است، عنوان کرد: این قشر با کمبودهایی مواجه است که مرتکب جرم می‌شود و مسؤولان شهرداری در راستای کاهش این آمار چه‌ اقداماتی انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: بیش از 70 درصد در زندان‌ها جوانان بین 18 تا 20 ساله هستند که این آمار قابل تأمل است و باید راهکار جدی و ریش‌های در کاهش این آمار تعیین شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: شهرداری قزوین بعد از خروج زندانی‌ها برای کمک به این قشر جامعه چه اقداماتی در دستور کار دارد و در رفع مشکلات آن‌ها چه کارهایی انجام می‌دهد.

قدرتی یادآور شد: توفیق خدمت به مردم برای نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر قزوین با هر سلیقه و جناح سیاسی فراهم شده است و باید بر این مهم تأکید کرد که در معرض نسیم الهی خدمت به خلق قرار گرفته‌اید.

این مسؤول با بیان اینکه باید در هزینه‌های شهرداری مدیریت شود، اظهار داشت: مسؤولان این نهاد باید ابزارهای نظارتی خود را تقویت کنند تا از هدر رفت و حیف و میل کردن بیت‌المال جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین به بهداشت عمومی شهروندان قزوینی اشاره کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداری باید به این بهداشت به ویژه در مناطق محروم توجه ویژه‌ای داشته باشند و در راستای ارتقای آن برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود قرار دارند.

قدرتی با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه قضا و مجموعه مدیریت شهری می‌توان از زندانیان در امور مختلف شهری استفاده کرد، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند تعریف راهکارهایی است که با اجرای آن می‌توان تحولی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند جوانان باید تحصیل، تهذیب و ورزش را در امور خود قرار دارند، اضافه کرد: مسؤولان مجموعه مدیریت شهری در این راستا چه برنامه‌هایی را تعریف کرده و در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: شهرداری قزوین نباید اجازه دهد که مدیران و کارکنان دست توی جیب بیت‌المال کنند زیرا این اموال مردم است و باید در رعایت آن اهتمام ویژه داشته باشند.

قدرتی با بیان اینکه شهردار قزوین بدون نگاه‌های سیاسی در رفع مشکلات مردم اهتمام داشته باشد، تشریح کرد: این نهاد همچنین می‌تواند ارتباط خود را با دادگستری و دادستانی افزایش دهد تا مشکلات شهروندان قزوینی بیشتر رفع و خدمات مؤثری به آن‌ها ارائه شود.

این مسؤول قضایی با اشاره به اینکه طی 10 سال گذشته آمار طلاق پایین بود، اذعان کرد: این آمار اکنون به بیش از چهار هزار طلاق رسیده که این آمار بسیاری است و باید مسؤولان مجموعه مدیریت شهری در راستای کاهش آن برنامه‌های فرهنگی تعریف کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: چهار هزار زنی که هر ساله طلاق بگیرند جدا از مشکلات اقتصادی و مالی شرایط روحی و عاطفی آن‌ها چه ضربه‌ای بزرگی وارد می‌شود، آیا مسؤولان مجموعه مدیریت شهری برنامه‌ای برای آن‌ها تاکنون تعریف کرده است.

قدرتی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به مدت چهار سال در این سمت هستند، عنوان کرد: تا چشم بر هم بزنید زمان مدیریت تمام می‌شود به همین دلیل در این مدتی که هستید کارهایی انجام دهید که گره‌گشایی مشکلات مردم باشد تا در دنیا و آخرت پاداش آن را از خداوند دریافت کنید.

وی یادآور شد: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین برای ایجاد شهر اسلامی، مهندسی مناسبی داشته باشند تا مشکلات و معضلات اجتماعی کاهش چشمگیری یابد.

گفتنی است، تقویت روحیه بسیجی، عمل به وظایف قانونی شورا، ملاک قرار دادن قانون، باز کردن گره‌های شهر، ارتباط دائمی با مردم، توجه به مختصات شهر اسلامی، فرهنگ‌سازی در مسائل شهری و مبارزه با فساد و تجمل‌گرایی در شهرداری‌ها و پاسخ سریع به مطالبات مردم از جمله محورهای سخنان رئیس کل دادگستری استان قزوین بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار