رئیس اداره زکات استان فارس گفت: میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان فارس 2 برابر رشد داشته است.
کد خبر: ۵۵۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 15 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام علی‌اکبر جعفری اظهار داشت: از 7 هزار میلیارد تومان ظرفیت زکات کشور در سال گذشته 300 میلیارد تومان جمع‌آوری شد که سهم استان فارس 22 میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: میزان زکات جمع‌آوری‌ شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان فارس 2 برابر رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به 35 میلیارد تومان افزایش یابد.

رئیس اداره زکات استان فارس تصریح کرد: با همکاری مردم اهل سنت خنج در سال جاری 20 میلیون تومان زکات جمع‌آوری ‌شده است و این میزان تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت.

جعفری بیان داشت: استفاده از مروجان جهاد کشاورزی، مبلغان بومی مستقر در شهرستان‌ها به‌عنوان عاملان زکات و نیز بهره‌گیری از ظرفیت ممیزی مالیاتی و تبلیغ ماده 172 قانون معافیت‌های مالی و تشویق عاملان مبلغان و مروجان امر زکات در ستادهای نماز جمعه مهم‌ترین عوامل احیای زکات است.

وی اضافه کرد: تشکیل نشست‌های آموزشی در جهاد کشاورزی، سازمان تبلیغات اسلامی، احیای فرهنگ زکات، ضرورت ورود نیروی انتظامی و برخورد با افرادی که با عنوان افراد سادات از کشاورزان و دامداران به‌طور غیرقانونی زکات جمع‌آوری می‌کنند از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس است.

رئیس اداره زکات فارس ابراز داشت: قانون زکات در سال 1390 توسط مجلس شورای اسلامی و با تائید شورای نگهبان و ابلاغ رئیس‌جمهوری به سازمان‌ها و نهادها و ادارات مرتبط دولتی ابلاغ شد که در این قانون امام‌جمعه هر شهرستان به‌عنوان رئیس، فرماندار قائم‌مقام و اداره‌های مرتبط با زکات اعضای شورا هستند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار