رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: ۳ نفر از افرادی که با راه‌اندازی کانال‌های شبکه اجتماعی و انتشار تصاویر شخصی افراد سبب هتک حیثیت شهروندان ایلامی می‌شدند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۵۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 15 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی جمالی اظهار داشت: در پی رصد کارشناسان این پلیس و همچنین مراجعات شکات به این پلیس مشخص شد افرادی با راه‌اندازی کانال‌ در شبکه‌های اجتماعی با سرقت تصاویر شخصی افراد و تغییر در آنها و درج مطالب کذب باعث هتک حیثیت برخی از شهروندان شده بودند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از انتشار بیش از حد تصاویر خصوصی افراد ، بلافاصله با هماهنگی مراجع قضایی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

جمالی تصریح کرد: با تلاش مستمر کارشناسان پلیس فتا و اشراف اطلاعاتی کامل به حوزه فعالیت خود در کمترین زمان ممکن ۳ گرداننده اصلی این کانال‌ها شناسایی و دستگیر شدند و کلیه سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه آنان جمعع آوری شد.

وی یادآور شد: متهمان در ابتدا منکر موضوع شدند اما پس از مواجهه با مستندات محکم پلیس و استخراج ادله لازم از تجهیزات جمع آوری شده به بزه ارتکابی اعترف و متهمان انگیزه خود را مشکلات شخصی و انتقام جویی از طرف مقابل عنوان کردند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام خاطرنشان کرد: در ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ای مبنی بر اینکه ‌هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگران را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال، یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی گفت: پلیس فتا همواره با چنین افرادی که بخواهند چنین فعل‌های مجرمانه‌ای را مرتکب شوند برخورد خواهد کرد.

جمالی به کاربران توصیه کرد، از انتشار و اشتراک گذاری تصاویر خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و بدانند حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در گام اول بر عهده خود کاربران است که باید با رعایت آن مانع از تجاوز دیگران به حریم خود شوند.

وی گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم مشابه و سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار