نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:
نماینده شاهرود و میامی در مجلس ضمن تاکید بر اینکه سوء مدیریت برخی مسئولان منشأ مشکلات مردم است، گفت: آسیب‌ عدم توسعه متوازن و توزیع ناعادلانه ثروت، جامعه و نظام را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۵۵۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 15 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه شاهرود در زمره نخستین شهرهایی بود که طی هفته های اخیر در آن شاهد تجمعات اعتراضی پیرامون مشکلات معیشتی و بیکاری مردم بودیم، افزود: فقر و بیکاری باعث اتفاقات اخیر شد، ولی باید از خود بپرسیم ما که مسئولان این نظام هستیم در این شهرستان، استان و کشور چه کرده‌ایم؟ زیرا سوء مدیریتی که ایجادشده عامل اصلی این جریان است.

سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس

وی با طرح این سؤال که درباره این گونه اتفاقات چه باید کرد، افزود: نمی‌توان تنها یک حوزه را متهم کرد چراکه همه ما در یک کشتی به نام نظام اسلامی نشسته‌ایم و همه ما متهم هستیم، پس همه باید درگیر کار شویم، چه جریانات سیاسی که بر این آتش دمیدند و در ایام انتخابات، پس‌ازآن و حتی امروز که زمان آرامش و ساختن کشور است باز مشاهده می‌کنیم که شخصی جریاناتی را درست می‌کند و تحریک‌کننده محسوب می‌شود و چه مسئولان نظام، نمایندگان مجلس، مسئولان ارشد و همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکلات کاهش یابند.

موسسات مالی بانی متضرر شدن میلیون‌ها ایرانی

عضو خانه ملت بابیان اینکه آسیب در کشور وجود دارد اما بعضاً شاهد هستیم که یک آسیب به‌سرعت شکل امنیتی می‌گیرد، تأکید کرد: انگشت‌شمار افرادی هستند که جریاناتی را راه می‌اندازند و هدفشان اغتشاش است که باید این انگشت‌شماران را از جامعه مجزا بدانیم چراکه امروز همه حتی جریانات تند سیاسی نیز متفق‌القول هستند که در مقابل جریان تهاجمی دشمنان باید ایستاد.

حسینی شاهرودی بیان کرد: در یک‌ساله اخیر مدیریت غلط و نظارت ضعیت مسئولان مؤسسات مالی و اعتباری، میلیون‌ها نفر را متضرر کرد، صندوق بازنشستگان کشوری و لشگری میلیون‌ها نفر را درگیر و فرهنگیان و بازنشستگان را دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی کرد و موجب به‌وجود آمدن موج‌های اعتراضی اقتصادی شد که متاسفانه مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفت، تا درنهایت حاصل این بی‌تدبیری را در کف خیابان‌ها شاهد بودیم.

وی افزود: گرانی، فقر، بیکاری، فساد، بی‌عدالتی، ظلم و جوری که توسط برخی حوزه‌ها به مردم می‌شود، توزیع ناعادلانه ثروت، عدم توسعه متوازن و ... آسیب‌هایی است که متوجه نظام اسلامی‌شده و بعضاً ما به عنوان مسئول به آن بی‌توجه هستیم که دراین‌بین دوری مسئولان از مردم به آن دامن زده است، لذا باید دانست که چه چیز باعث این نارسایی‌ها شده تا خدایی نکرده به‌مرور به اغتشاش منجر نشود.

ضرورت باز بودن چشم مسئولان بر روی کاستی‌ها

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس همچنین عملکرد دستگاه‌های امنیتی و به‌خصوص انتظامی در برخورد با اتفاقات اخیر را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: پلیس در کنار مردم آن‌ها را هدایت می‌کرد و البته کار شناسایی برخی عوامل اغتشاشگر نیز صورت گرفت و درمجموع موضوع به‌خوبی مدیریت شد.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه نباید پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در چهار دهه باعث غرورمان شود تا چشممان را بر روی کاستی‌ها و قصور ببندیم، تأکید کرد: نعمات انقلاب اسلامی، امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، نظام مردم‌سالاری دینی، سرمایه‌های اجتماعی، منابع انسانی، ذخایر مادی عظیم و ... در زمره داشته‌های ایران اسلامی است لذا مسئولان ما نه باید آن‌قدر مغرور باشند که کاستی‌ها را نبینند و نه آن‌قدر ناامید که دلسردی را به جامعه تزریق کنند لذا تنها خواسته مردم از آن‌ها خدمت‌رسانی است.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات و کاستی‌ها به مردم بیان شود همان‌طور که اقدامات باید به مردم گفته شود، افزود: این مهم باعث می‌شود تا شاهد ایجاد ناامیدی و یاس در دل دشمنان و امیدواری جامعه می‌شود.

اتفاقات اخیر موضوعی تازه نبود

عضو خانه ملت بابیان اینکه اتفاقات اخیر، موضوعی تازه نبود و ما از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد آن بوده‌ایم، تأکید کرد: یکی از نقاط قوت انقلاب اسلامی ایران مردمی بودنش است که می‌تواند نقطه قوت آن باشد، اما هر جا مسئولان ما از مردم فاصله گرفتند این امر به ضعف پاشنه آشیل نظام بدل شد و هر جا مردم ما محرم دانسته شدند به قوت بدل شد.

حسینی شاهرودی بیان کرد: دشمنان ما از ورود نظامی به ایران ناامید شد چراکه دوره‌ای هشت‌ساله این امر را امتحان کردند و امروز دست بر روی پاشنه آشیل ما یعنی مردم گذاشته‌اند و مشاهده می‌کنیم از بدو انقلاب که جریانات چپ‌گرا آغاز شد تا دفاع مقدس و پس‌ازآن در جریانات و اعتراضات مردمی که در دوره‌های مختلف شاهد آن هستیم، دشمنان بیکار ننشسته و هر راهی را امتحان کرده‌اند تا مردم را از نظام دور کنند.

وی با تأکید بر اینکه برخی بر روی موجی که دشمنان ایجاد می‌کنند سوار می‌شوند، تأکید کرد: گاهی اوقات موجی را در درون نظام ایجاد می‌کنیم و یا خواسته یا ناخواسته به آن دامن می‌زنیم و برخی مواقع نیز این موج از خارج مدیریت می‌شود و شاهد نیز بوده‌ایم که در برخی موارد با عملکردمان کار نفوذ دشمنان را هموار می‌کنیم و بعضاً دیده می‌شود کاری که دشمنان با هزینه زیاد می‌خواهند انجام دهند توسط یک نماینده و یا یک روحانی به‌طور ناخواسته و به‌راحتی انجام می‌شود، لذا باید هوشیار بود.

ناکارآمدی زیرساخت‌های اقتصادی مهمترین عامل نگرانی

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین بابیان اینکه ناکارآمدی زیرساخت‌های اقتصادی در مجلس یکی از علل بروز مشکلات اقتصادی در کشور است، بیان کرد: مسئولان دولتی شاهد هستند که قانونی به‌عنوان رفع موانع تولید تصویب شد و پیرامون آن شاهد تشکیل ستادهایی در سطح استان‌ها بودیم اما اثرات آن کمرنگ بود و ما در عرصه تولید و اشتغال اثرات این امر را به وضوح شاهد نبودیم و یا حداقل ما در شهرستان شاهرود و میامی عملیاتی شدن این تصمیمات راندیدیم چراکه معمولاً دستگاه‌هایی مانند بانک، دارایی، مالیات، بیمه‌هایی مانند تأمین اجتماعی، انرژی، برق، گاز و ... به تعهداتشان عمل نمی‌کنند چراکه یا قانون به آن‌ها اجازه نمی‌دهد و یا رویه‌هایشان مشکل دارد.

حسینی شاهرودی درباره اقدامات مجلس در راستای رفع معضلات اقتصادی کشور نیز گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس، آسیب یابی مشکلات اقتصادی صورت گرفت که در آن شش حوزه رصد شد، نخستین حوزه و مهم‌ترین آن حوزه بانکی بود که حتی دغدغه علما و مراجع تقلید نیز وجود ربا در بانک‌هایمان است، لیکن وقتی مشاهده کردیم که لایحه بانکداری اسلامی را دو دولت گذشته به مجلس ندادند، خودمان مشغول به نوشتن طرح بانکداری بدون ربا شدیم، هم‌زمان قانون بانک مرکزی که متعلق به ۵۰ سال پیش بود به‌روز شد تا مشکلاتی که به واسطه عدم نظارت بانک مرکزیبه وجود آمده در حال شاهد رفع شدن آن هستیم.

وی بابیان اینکه مجلس همچنین مالیات بر ارزش‌افزوده که دغدغه تمام کسبه، تولیدکنندگان و حوزه‌های کسب‌وکار است را در دستور کار خود دارد، افزود: پس از وصول لایحه از سوی دولت بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم قبل از بسته شدن بودجه ۹۷ این لایحه یا مجوز بگیرد و یا بر اساس ماده ۸۵ موقتاً تصویب شود تا شاهد رفع ابهامات و دغدغه‌های بسیاری که در حوزه مالیات خصوصاً در مقوله ارزش‌افزوده است رفع شود.

مجلس شورای اسلامی به دنبال رفع قوانین دست و پاگیر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در آخرین اقدام نیز مجلس نسخ قوانین اقتصادی قدیمی را در دستور کار قرار داده که شاهد رفع قوانین دست و پاگیر باشیم چراکه بعضاً ممکن است یک ممیز مالیاتی، کار را به نفع مودی یا علیه وی عوض کند ما یک هزار و ۲۰۰ قانون در این حوزه از مشروطه تاکنون داریم که در نسخ قوانین ۶۵۰ قانون آن از بین رفته‌اند که به صحن مجلس داده‌شده است و همچنین لایحه اصلاح قانون گمرکی و ... نیز در مجلس قرار دارد.

حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه بودجه سال ۹۷ اشتغال محور و تولید محور بوده و در این راستا ۷۴هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است، تأکید کرد: اما چون بنا است در مجلس حامل‌های انرژی افزایش چشم‌گیری نداشته باشد، مقداری از درآمدهای دولتی کاهش خواهد یافت که امیدواریم با سازوکار مناسب در سطح کشور توزیع شود تا دچار عدم تورم و همچنین رونق تولید و اشتغال باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار