استاندار تهران با اشاره به آسیبهای اجتماعی گفت:حاشیه نشینی در استان تهران و وجود بافت‌های فرسوده در اطراف شهرها فضا را برای گسترش بزهکاری و آسیبهای اجتماعی فراهم می‌کند و باید در جهت توانمندسازی این فضاها با همکاری دستگاههای مسئول اقدام شود.
کد خبر: ۵۵۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴ 15 January 2018

محمد حسین مقیمی در سیزدهمین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان تهران با اشاره به ضرورت آموزش مهارتهای زندگی در کنار مشاوره قبل از ازدواج گفت: اگر با کمک دستگاههای مسئول بتوانیم با آموزش ٢١ مهارت تعریف شده زندگی به جوانان، سالانه درصدی از میزان طلاق کم کنیم کار بزرگی انجام می‌شود.

وی افزود: در توجه به موضوع آسیبهای اجتماعی همه دستگاهها و سه قوه هم جهت هستند تا دستورات مقام معظم رهبری تحقق یابد.

استاندار تهران با تأکید بر اهمیت همکاری دستگاهها با سازمان بهزیستی به عنوان سازمانی حمایتی در موضوع آسیبهای اجتماعی تصریح کرد: هر اطلاعات و کمکی از دستگاهها لازم است برای حل آسیبها باید در اختیار قرار گیرد.

مقیمی افزود:سازمانهای مردم نهاد نیز نقش مهمی در کنترل و رفع آسیبهای اجتماعی به عهده دارند و مشاوره‌های قبل از ازدواج باید با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از فضای رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی و مشاوره به دانش آموزان در مدارس فرصت خوبی برای طرح اهمیت مشاوره قبل از ازدواج فراهم می‌کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه آموزش مهارتهای زندگی در زمان به موقع ، اثرات مثبتی در زندگی جوانان دارد، گفت:خیلی از طلاقها به دلیل نداشتن درک مشترک نسبت به وظایف در میان زوجین اتفاق می‌افتد.

مقیمی به نقش مؤثری که روحانیون در گفت و گو با مردم دارند اشاره کرد و افزود: 354 سرای محله از سوی شهرداری تهران ایجاد شده است که روحانیون می‌توانند در آنها مشاوره‌های مؤثری در بخشهای مختلف ارائه دهند.

وی، کانونهای فرهنگی و اجتماعی مساجد را فرصت خوبی برای مشاوره و آموزش مهارت زندگی دانست و تصریح کرد: حاشیه نشینی در استان تهران و وجود بافت های فرسوده در اطراف شهرها فضا را برای گسترش بزهکاری و آسیب های اجتماعی فراهم می‌کند و باید در جهت توانمندسازی این فضاها با همکاری دستگاههای مسئول اقدام شود.

استاندار تهران در پایان بر آموزش مهارتهای زندگی از دوران پیش دبستانی تا دبیرستان در مدارس تأکید کرد.

سیزدهمین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان تهران عصر امروز به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار و با حضور محسن همدانی معاون امنیتی و انتظامی استانداری، شکراله حسن بیگی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری ، سیاوش شهریور مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری، عیسی فرهادی فرماندار تهران و اعضای ستاد برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار