در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم مطرح شد
در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم بر ضرورت داشتن نگاه سلامت محور در استان برای ارتقای وضعیت سلامت مردم قم تاکید شد.
کد خبر: ۵۵۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵ 16 January 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم شامگاه دوشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

ابوالفضل ایرانی خواه در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت بخش سلامت اظهار کرد: ارزنده ترین نعمت خداوند به انسان، سلامت است و همه انسان‌ها در ارتقای وضعیت سلامت خود نقش دارند و مجامع استانی سلامت برای تاکید بر این مساله برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: تمام دستگاه‌ها در زمینه سلامت نقش دارند، اما نقش وزارت بهداشت در این زمینه پررنگ تر است، این وزارت خانه حدود 25 درصد می‌تواند در زمینه ارتقای سلامت مردم نقش ایفا کند و 75 درصد نقش در این زمینه بر عهده وزارتخانه‌های دیگر است.

رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم در ادامه این جلسه گفت: کشورمان پس از پیروزی انقلاب در بخش سلامت جسمی موفقیت‌های زیادی داشت و بسیاری از بیماری‌های واگیردار در ایران ریشه کن شد، اکنون برای ارتقای وضعیت سلامت در کشور، داشتن نگاه سلامت محور اهمیت دارد.

رضا سیار فرماندار قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات کارگروه‌ سلامت در استان قم اظهار کرد: باید جلسات کمیته‌های مختلف این کارگروه به صورت مرتب در استان برگزار شود تا دستگاه‌های مختلف از نقش خودشان در زمینه ارتقای سلامت مردم مطلع شوند.

سید مهدی صادقی در بخش پایانی جلسه، مشکل رفتارهای موتورسواران در استان قم را یک معضل اجتماعی دانست و تصریح کرد: استان قم در سال گذشته، رتبه نخست طلاق را در کشور داشت، ولی امسال رتبه طلاق در استان به رتبه چهارم کشور رسید.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: 65 درصد تلفات تصادفات جرحی در استان قم متعلق به موتورسواران است، دلیل این مساله عدم توجه راکبان موتورسیکلت به قوانین و مقررات است، بسیاری از موتورسواران در استان قم از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار