مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان خبر داد:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از ضبط ۹ هزار جام قلیان و پلمب ۲۸۳ مرکز عرضه آن در اهواز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 17 January 2018

محمد صادق کریمی کیا شامگاه یکشنبه در کمیته استانی کنترل دخانیات با عنوان ساماندهی و جمع آوری قلیان ها در سطح اماکن عمومی شهر اهواز، یکی از موانع جدی برخورد با عاملان عرضه قلیان را خلاء قانونی و نقایص در نحوه اجرای قوانین عنوان کرد.

محمد صادق کریمی کیا افزود: عرضه و استعمال قلیان در سال های گذشته روند روبه رشدی داشته به طوری که طبق آمارهای اعلام شده از فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از ۹ هزار جام قلیان در سطح شهر اهواز ضبط و همچنین ۲۸۳ مرکز متخلف با همکاری نیروی انتظامی در این شهر پلمب شد.

وی تصریح کرد: همه می دانیم که استعمال قلیان به شدت سلامت هر انسانی را به خطر می اندازد اما متاسفانه این امر به یکی از عناصر فرهنگی خوزستان و سرگرمی ثابت بسیاری از خانواده ها تبدیل شده است. حتی بسیاری از کسانی که به خوزستان سفر می کنند به این موضوع اذعان دارند.

کریمی کیا با اشاره به مصوبات شورای سلامت استان در خصوص ممنوعیت عرضه قلیان در بلوار فرودگاه و پارک ۴۲ هکتاری گفت: متاسفانه هنوز برخورد جدی و قاطع در این مناطق دیده نمی شود و همچنان عرضه کنندگان به فعالیت خود ادامه می دهند.

مدیر کل امور اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و فرهنگ سازی عدم استعمال دخانیات اقدامات خاصی صورت نگرفته است، اظهار کرد: رسانه ها می توانند در کاهش مصرف دخانیات در بین مردم تاثیرگذار باشند.

کریمی کیا ادامه داد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ارائه برنامه های آموزشی در این بستر و همچنین اتخاذ عملکردهای پیشگیری کننده از کشیدن قلیان به عنوان یک رفتار پرخطر و اعتیاد آور بسیار موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری جلسات ارائه عملکرد و گزارش کار نیست بلکه همه نهادهای ذیربط باید با کمک و همدلی برای برخورد با عرضه قلیان در سطح استان تصمیم قاطع و جدی بگیرند.

کریمی کیا، شهرداری را یکی از ارگان های موثر و کلیدی در این حوزه دانست و گفت: دکه هایی در سطح شهرها اغلب با عنوان دکه های مطبوعاتی به عرضه دخانیات مشغول هستند که بازرسان شهرداری می توانند با بازرسی های مداوم خود از این دکه ها بر اجرای قوانین در این رابطه نظارت و با مشاهده تخلف نسبت به پلمب دکه های متخلف اقدام کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد کمپین های مختلف در سطح شهرها، آگاهی شهروندان و ترغیب به ورزش می توان مردم را از مضرات مصرف دخانیات آگاه کرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار