مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این نهاد با شرکت‌های بیمه در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 17 January 2018

خدا نظر دریکوند مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در اولین همایش شوراهای آموزش‌وپرورش با اشاره به نقش شوراهای آموزش‌وپرورش در سیاست‌گذاری، تصمیم سازی و رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت گفت: آموزش‌وپرورش متعلق به همه است و باید برای همگانی  تعلیم و تربیت تلاش کرد.

وی افزود: آینده هر کشوری را باید در آموزش‌وپرورش امروز آن کشور مشاهده کرد و آموزش‌وپرورش به‌نوعی بازتولید امروز آن جامعه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان بر این نکته تأکید کرد که دانش‌آموز آینده میانگینی از تفکر و بینش ما است و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به پیشرفت، توسعه، کارآفرینی، رعایت حقوق شهروندی، وطن‌دوستی، نوع‌دوستی و واژه‌های ارزشمند اجتماعی دیگر توجه کنیم و این مفاهیم را در جامعه نهادینه کنیم باید از آموزش‌وپرورش حمایت کنیم.

دریکوند تأکید کرد: اگر می‌خواهیم که نسل آینده به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و حقوق متقابل را رعایت کنند، خودباور و خداباور باشند و به هویت ایرانی، اسلامی خود افتخار کنند، همدیگر را دوست بدارند و به همدیگر احترام بگذارند و به وظایف خود در قبال جامعه درست عمل کنند باید به آموزش‌وپرورش امروز کمک کنیم و او را در انجام رسالت خطیری که بر عهده دارد یاری‌رسانیم.

وی به قانون مترقی شوراهای آموزش‌وپرورش هم اشاره کرد و افزود: این قانون باهدف همگانی شدن تعلیم و تربیت و استفاده از تمام ظرفیت‌ها تصویب‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان به واگذاری هدایت شوراهای آموزش‌وپرورش به استانداران، فرمانداران و بخشداران اشاره کرد و گفت: قانون‌گذار به دنبال مدیریت قدرتمند این شورا بوده و تلاش کرده تا مصوبات شورای آموزش‌وپرورش با حضور مدیران ارشد از ضمانت اجرایی لازم برخوردار باشد.

دریکوند در ادامه تصریح کرد: امکان ندارد هیچ دستگاهی بدون حضور و ورود آموزش‌وپرورش بتواند فرهنگی را در جامعه نهادینه و همگانی کند.

انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های بیمه

وی ادامه داد: شوراهای آموزش‌وپرورش نهاد قدرتمندی است که می‌تواند دستگاه تعلیم و تربیت را در پیشبرد اهداف کمک کند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان به چند نمونه از مصوبات شوراهای آموزش‌وپرورش هم اشاره کرد و افزود: در تغییر کاربری فضاهای آموزش‌وپرورش، بند ه قانون بودجه، تعیین منابع درآمدی جدید، رفع تعارضات قانونی با دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری و شوراهای اسلامی شهر و ده‌ها مصوبه دیگر تنها گوشه‌ای از اثرات و نتایج مثبت شوراهای آموزش‌وپرورش است که می‌تواند با هدایت ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و بخشداران تأثیرگذار باشد.

دریکوند به تلاش متصدیان و متولیان تعلیم و تربیت برای اعتلای علمی و فرهنگی دانش آموزان و حمایت مادی و معنوی از فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌وپرورش باهدف حمایت از فرهنگیان نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های بیمه اقدام کرده تا در مواقع نیاز و بروز حوادث و سوانح از پوشش خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند و نیاز است تا فرهنگیان کمک کنند تا در مسیر خدمتگزاری به همکاران خللی ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: گاهی مواقع نقدهای مخرب و بدبینانه  باعث می‌شود تا آموزش‌وپرورش نتواند در نیل به اهداف توفیق حاصل کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از تلاش‌های بی‌وقفه اعضای شوراهای آموزش‌وپرورش مناطق و شهرستان‌ها تقدیر کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود همچون گذشته با حمایت و همکاری فرمانداران، بخشداران و مدیران ارشد استان در راستای رفع موانع و مشکلات گام‌های مؤثری برداشته شود.
 
 
 
 
 
 
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار