مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: 93 هزار و 452 طرح اشتغالزایی ظرف 10 سال اخیر تاکنون توسط این اداره کل در سطح استان راه اندازی و با اجرای هر طرح حداقل 2 شغل ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۵۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 18 January 2018

به گزارش تابناک : محسن مسعودیان راد روز پنجشنبه افزود: نگاه کمیته امداد به مقوله اشتغالزایی تنها مسائل اقتصادی نیست بلکه این طرحها از جنبه اجتماعی به منزله دمیدن روح امید در خانواده هایی است که دچار مشکل شده اند.
وی ادامه داد: مجموع اعتبارات بانکی و منابع امدادی کمیته امداد خراسان رضوی امسال200 میلیارد تومان است که تاکنون 120 میلیارد آن جذب اعتبار شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی سهم تسهیلات بانکی خوداشتغالی را نیز از مجموع اعتبارات استانی کمیته امداد 143 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: امسال با توجه به اهمیت مشهد سهم این شهرستان در تسهیلات بانکی از 12 درصد پارسال به 30 درصد معادل 24 میلیارد تومان برای امسال افزایش یافته است .
وی گفت: تا پایان آذر گذشته 30 درصد اعتبارات اشتغالزایی مددجویان این نهاد در مشهد جذب و ظرف سه هفته اخیر 13 درصد دیگر به این میزان اضافه شد.
مسعودیان راد در خصوص رشد قابل توجه جذب اعتبارات بانکی مشهد نیز اظهارکرد: لازم است از اهتمام استاندار خراسان رضوی و فرمانداری مشهد و همکاری بانکهای استان که در این خصوص با کمیته امداد مساعدت لازم را داشته اند تشکر نمود و امیدواریم تا پایان سال 100 درصد اعتبارات اشتغالزایی مشهد جذب شود.
وی کمیته امداد را یکی از دستگاههای موفق از نظر نهاد ریاست جمهوری در زمینه اشتغالزایی خرد و خانگی توصیف و بیان کرد: این موفقیت به این دلیل است که قبل از پرداخت وامها ، کمیته امداد با نیازسنجی، آموزش بهینه و متناسب متقاضیان و با استفاده از وامهای قرض الحسنه اعتبارات را به مددجویان اعطا می کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی میزان معوقات وامهای این نهاد بر اساس اعلام مقامات بانکی استان 2 درصد عنوان کرد.
400 هزار نفر در استان شش میلیون 400 هزار نفری خراسان رضوی از خدمات دائم و موقت کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده می کنند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار