رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: نیروی انتظامی تعداد زیادی از دستگیرشدگان حوادث اخیر را در همان روزهای اول با اخذ تعهد آزاد کرد.
کد خبر: ۵۵۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 18 January 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرامی در بیست و چهارمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح اصفهان، عملکرد نیروی انتظامی در کنترل ناآرامی‌های اخیر را مقتدرانه، حکیمانه و بر اساس مصلحت ارزیابی کرد و گفت: در بررسی پرونده‌های قضایی بازداشت‌شدگان حوادث اخیر معلوم شد که بسیاری از آنها تحت تأثیر فضای مسموم مجازی قرار گرفتند و به همین منظور نیروی انتظامی تعداد زیادی از آنها را در همان روزهای اول با اخذ تعهد و التزام آزاد کرد اما عاملان و محرکان اصلی را با قوت و قدرت دستگیر کرد و تحویل مقامات قضایی داد.

 


وی افزود: بسیاری از مأموران انتظامی در جریان ناآرامی‌ها مورد آسیب و تعرض قرار گرفتند اما این کار معدودی افراد را به حساب ضدانقلاب بودن آنها نگذاشتند زیرا می‌دانستند که تحت تأثیر فضای مجازی به صحنه آمدند.این مقام قضایی تصریح کرد: یکی از سفارش‌های پیامبر اکرم (ص) به اصحاب خود این بود که نگذارید خون مردم به ناحق ریخته شود و دیدیم که نیروی انتظامی در قائله اخیر، خویشتن‌داری کرد و با حکمت و تدبیر خود نگذاشت به کسی آسیبی برسد.

 

 حجت‌الاسلام بهرامی، اختلاف را یکی از عوامل ایجاد ناامنی در جامعه خواند و گفت: هیچ مسئله‌ای مهلک‌تر از اختلاف برای امنیت و آرامش یک جامعه نیست و بنابراین همه باید با اتحاد، انسجام و یکدلی کارها را پیش ببریم.


وی از ظلم به‌عنوان دومین عامل ناامنی در جامعه یاد کرد و گفت: سومین چیزی که باعث ناامنی می‌شود کفران نعمت است.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین به اقدام‌های گسترده در پیشگیری از تخلف در نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: آمار جرایم و تخلفات در نیروهای مسلح کاهش قابل‌توجهی یافته و هر سال با وضعیت بهتری روبرو هستیم به‌طوری‌که طی 10 ماهه اول سال‌جاری شاهد کاهش 23 درصدی بروز جرایم و تخلف در بین نیروهای مسلح بودیم.

 


وی با بیان اینکه امروز فرماندهان نیروهای مسلح جزء مدیران برتر کشور هستند، افزود: از 20 سال گذشته تاکنون چهار برنامه پنج‌ساله در دستور کار سازمان قضایی نیروهای مسلح قرار گرفته است که امسال این برنامه، آخرین روزهای خود را سپری می‌کند.

 


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به نقش محوری فرماندهی در کاهش تخلفات سازمانی اشاره کرد و گفت: امروز بیشترین بدنه نیروهای مسلح را جوانان تشکیل می‌دهند و می‌بینیم که دشمن نیز بر روی جوانان ما برنامه‌ریزی کرده است بنابراین حفاظت اطلاعات و به‌ویژه عقیدتی- سیاسی با محوریت فرماندهی باید از نیروهای جوان مراقبت کنند.

منبع: میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار