امام جمعه ایلام اضافه کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل برای مقابله با فساد اقتصادی است. مردم سازی اقتصاد مهمترین عامل در تحقق اقتصاد مقاومتی است و شاه کلید شکل گیری اقتصاد پاک است.
کد خبر: ۵۵۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 19 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام تصریح کرد: اصولا اقتصاد مردمی سمت و سویش تولید و نوآوری و کاهش فساد و فساد گریزی است. اقتصاد مردمی ضد انحصار است، همانطور که می‌دانیم وجود انحصار یکی از ریشه‌های ایجاد فساد در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: در صورت مردمی شدن اقتصاد نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی دقیق و فراگیر می‌شود و نهایتا با بهبود وضعیت نظارت قطعا اقتصادی سالم‌تر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اما اقتصاد فاسد از تولید فاصله پیدا می‌کند و به سمت بازارهای غیر مولد و قاچاق و واردات بی‌رویه گرایش دارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر مدیریت اقتصادی دولت به این مبنا حرکت کندو همه عوامل اقتصادی وارد صحنه شوند و بتوانند استعداد خود را شکوفا کنند این شکوفایی دائما می‌جوشد و رو به رشد خواهد بود.

لطفی تصریح کرد: از ریشه‌های فساد اقتصادی عدم رشد و توقف چرخه اقتصاد است و به عبارتی افتصاد راکد یک اقتصاد فساد زاست بنابراین برای رسیدن به یک اقتصاد پویا نیاز به مردمی شدن اقتصاد داریم.

وی اظهار داشت: تحریم‌های رژیم آمریکا علیه ایران نه تنها در طول دوره دو ساله برجام لغو نشده است بلکه هیچ چشم‌اندازی برای لغو آنان وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: به طور کلی در برجام هیچ تعهدی در زمینه لغو حتی یک تحریم کنگره آمریکا وجود ندارد. بنابراین خروج با عدم خروج آمریکا از برجام هیچ تاثیری بر برداشته شدن تحریم‌ها ندارد.

وی ادامه داد: چون تمام کاری که ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید بکند توقف تحریم‌هاست که هیچ اثری در اقتصاد کلان کشور ندارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در آغاز اجرایی شدن برجام بیان داشتند که با اجرای برجام تحریم‌ها لغو شود و روابط بانکی باهمه کشورهای اروپایی برقرار می‌شود. اما به اذعان مسؤولان ارشد و تیم مذاکره کننده هیچ‌گونه گشایشی در معاملات بانکی با اروپا با رفع تحریم‌ها به وجود نیامد و تشدید تحریم‌ها درابعاد مختلف ادامه دارد.

لطفی تصریح کرد: دو سال بعد از فتح الفتوح برجام افزایش بی‌سابقه چهار هزار و 450 تومانی قیمت ارز، بیکاری، رکود و ... بر اقتصاد کشور حاکم است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: دو سال از اجرای برجام گذشت اما اوضاع اقتصادی کشور بر خلاف وعده‌های دولت بهبود پیدا نکرد، به علت عدم بهبود اقتصاد کشور تمام برنامه‌های اقتصادی کشور را به حل بحران هسته‌ای منوط کردند.

خطیب جمعه ایلام افزود: نقد پیامبر و امامان معصوم (ع) نفی عصمت و معصوم ندانستن آنها است و چنین باوری در تضاد با معارف تشیع است. عدم موفقیت دولت در بهبود اقتصاد و وضعیت معیشت مردم سبب حاشیه‌سازی و فرا فکنی آن همه شبه افکنی در اعتقادات و باورهای دینی مردم است.

وی ادامه داد: امروزه وظیفه اصلی دولت به ویژه رئیس جمهور محترم و مقام ارشد اجرایی کشور مقابله با مشکلاتی نظیر رکود، بیکاری خیلی عظیمی از جوانان، گرانی کالاهای اصلی مردم، تامین مسکن، فراهم کردن ازدواج و مسکن جوانان و مطالبات به حق مردم است و با حاشیه سازی در واقع طفره رفتن مسؤولان از وظائف اصلی است و بهتر است دولت باهمراهی مجلس درصدد رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم حرکت کند و از حاشیه‌سازی به شدت پرهیر کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار