همدردی مردم در پی حادثه سانچی که نشانه عاطفه سراسری مردم بود، فوق‌العاده در عرصه هویت دینی و اسلامی جامعه ما با ارزش و بی قیمت است.
کد خبر: ۵۵۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 20 January 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، ٢٩ دی‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، اظهار داشت: حادثه ناگوار و دردمندانه حریق کشتی سانچی و از بین رفتن 32 نفر از سرنشینان آن، 32 جوان فناور و قدرتمند نیروی انسانی ما در سازندگی کشور را به محضر شما و خانواده‌های داغدیده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم.

ایشان با بیان اینکه این حادثه بسیار ناگوار مورد اظهار دردمندی مردم ما قرار گرفت که بنده از تمامی مردم با عاطفه، با احساس و وطن دوست کشورمان که در این قضیه همدردی کردند، تشکر می‌کنم، افزود: ما در سایر بلاد و کشورهای دنیا ناظر امثال این حوادث هستیم، این حوادث شاید به مراتب شدیدتر هم برای افراد در این کشورها رخ می‌دهد اما مردم آن کشور بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند اما مردم شریف ما از روزی که این حادثه اتفاق افتاد، در کنار عزیزان دردمند وابسته این بزرگواران دست به دعا برداشتند و بعد از حادثه و از دست رفتن این عزیزان که ختم به مرگ آنان شد، بودند و درد و داغ همه کشور ما را گرفت.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: همچنین از مقام معظم رهبری تا نازل‌ترین افراد در این کشور در مقابل این قضیه اظهار همدردی کردن و این همدردی که نشانه عاطفه سراسری مردم بود، فوق‌العاده در عرصه هویت دینی و اسلامی جامعه ما با ارزش و بی قیمت است.

برخی جریانات سودجو و معامله‌گر سیاسی با شایعه‌پراکنی در حادثه سانچی، نمک بر زخم خانواده‌های داغدیده پاشیدند

ایشان گفت: البته در کنار این همدردی‌ها و عاطفه‌ها یک مشت عناصر ناپاک، سودجو و معامله‌گر سیاسی نیز بی‌توجه به این درد و داغ ویژه‌ای که بر عده‌ای هموطنان ما وارد شده است، شروع به سواستفاده‌های سیاسی کردند و از داخل و خارج با شایعه پراکنی‌های نابکارانه و فوق‌العاده خائنانانه مسائلی رو برای نمک پاشیدن بر این درد و بر این زخم انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: نخست اینکه این میعانات نفتی به کره شمالی می‌رفت و برای همین مورد اصابت موشک آمریکایی قرار گرفته است، آنان می‌خواستند با این حرف خانواده‌های داغدار را مسئله‌دار کنند که عزیزان آن‌ها فدایی موضع‌گیری‌های سیاسی ما در برابر مرگ و استکبار هستند تا اینکه معلوم شد، دروغ می‌گویند و خود سفیر کره جنوبی رسما اعلام کرد این معیانات نفتی متعلق به کشور کره جنوبی بوده است.

ایشان ادامه داد: از یک طرف دیگر نیز به خاطر برافراشتن پرچم کشورهای دیگر بوده است که این جریان متداولی در دریانوردی است که بر اساس استفاده از بعضی از امتیازات کشتی‌ها پرچم‌شان را جابجا می‌کردند،  این هم در همان راستا و جهت بوده است. حال با این شایعات دروغ باعث نمک پاشیدن روی زخم عناصر داغدار شدند.

ایشان افزود: این جریان‌هایی که مزدورانشان در داخل و در کلیدواژه‌های استکباری دنیا وجود دارد، این ها به هیچ‌وجه رحم در دلشان وجود ندارد، برای رسیدن به اهداف سوء سیاسی خود شقاوت‌مندانه‌ترین و فجیع‌ترین حرکات را حاضرند با ابزار شایعه پراکنی انجام بدهند.

امروز شایعه‌پراکنی بزرگترین شگرد دشمن ناپاک و شکست خورده ما در همه عرصه‌ها است

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز در دنیا شایعه‌پراکنی بزرگترین شگرد دشمن ناپاک شکست خورده ما در همه عرصه ها است، تصریح کرد: امروز کسی نیست که نداند که آمریکا از اول شروع پیروزی انقلاب تا به امروز انواع و اقسام شگردهایش علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است. آنها اول وارد کودتا شدند، شکست خوردند؛ وارد جنگ تحمیلی شدند و هشت سال جنگ را ادامه دادند تا اینکه شکست خوردند، سپس وارد شروع درگیری‌های قومی و قبیله‌ای شدند که در این نقشه هم شکست خوردند، دیگر بعد از این شکست‌های پی در پی امریکا نمی‌خواهد بیاید برنامه‌های قبلی را دوباره تجربه کند.

ایشان با بیان اینکه آمریکا دیگر قدرت دخالت نظامی ندارد و امروز اگر کارشان به استیصال کشیده شده و دست به انتحار و خودکشی زدند که خودشان را نابود کنند آن مسئله دیگری است، ابراز کرد: شگردهای سال‌های 58 و 59 و دهه 60 را آمریکا دوباره تکرار نمی‌کند لذا تنها یک راه دارد و آن هم جنگ نرم است. جنگ نرم را برای چند هدف آمریکا انجام می‌دهد، یک هدف جدایی مردم از نظام است زیرا به این نتیجه رسیده است که تمام توان و قدرت این نظام مردم هستند اگر مردم از پشت این نظام بیرون بروند، نظام دیگر قابل اسقاط است لذا به دنبال جدایی مردم از نظام هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد:  نکته دیگر در واقع ناامید کردن مردم از نظام است تا مردم به این نتیجه برسند که دیگر نظام جمهوری مقدس که مولود اتحاد مردمی است دیگر کارآمد نیست و نکته سوم نابود کردن اعتقاد و ایمان مردم به اسلام است چون می‌دانند نظام، نظام دینی است و مردم مسلمان هستند تا وقتی مردم به عقاید به اسلام و پیامبر وابستگی عقلی و قلبی داشته باشند و مردم به اهل بیت معتقد باشند، این مردم از این نظام دست بردار نیستند.

ایشان با اشاره به اینکه آمریکا و دشمنان ما به دنبال این هستند که مردم عقاید و باورهای دینی خود را از دست بدهند تا از این طریق از نظام جدا شوند، ابراز داشت: برای اجرایی کردن این اهداف سوء شیطانی جنگ نرم را انتخاب کرده که ابزار اجرایی آن شایعه‌پراکنی است زیرا در نتیجه شایعه‌پراکنی دشمن افکار عمومی مردم را به هم می‌زند، مخصوصا افکار عمومی جوانان را به هم می‌زند و اگر دشمن توانست در افکار عمومی با شایعه‌پراکنی نفوذ کند، مسلم به این اهداف جنگ نرم خودش خواهد رسید و متاسفانه امروز فضای مجازی در کشور یک میدان جَولان شایعه‌پراکنی است این ارتباطاتی که در فضای مجازی می‌تواند با افکار عمومی مردم اخذ کند این در حقیقت می‌تواند انسان‌ها را از نظام جدا کند و در مقابل نظام وا بدارد.

مسئله شبکه‌های اجتماعی که کلید و جایگاهش در دست دشمن است باید حل شود

ایشان اظهار کرد: شما نمونه این شایعه‌پراکنی‌ها را در اغتشاشات اخیر مشاهده کردید، در همه حرکت‌های سوء که دارد در کشور با این وسیله صورت می‌گیرد، این موضوع را مشاهده و لمس کردید؛ در این حادثه سانچی که رخ داد، مردم ما داغدار شدند، 30 خانواده به خاک سیاه نشست، این جریان بی‌رحم، ناپاک و غیر انسان می‌خواهد از این موقعیت داغداری  و دردمندی جامعه و ملت ما بهره‌برداری کند و با شایعه‌پراکنی جنگ نرم و نفوذ در افکار عمومی را گسترش دهد. بنابراین ما باید این بستر و میدان جولان شایعه‌پراکنی در فضای مجازی را علاج کنیم، نمی‌شود این مشکل را در این مملکت به هر شکل رها کنیم، شبکه‌های اجتماعی که کلید و جایگاهش در دست خارجی‌هاست باید حل و اصلاح شود.  اقای رئیس جمهور یک نکته‌ای فرمودند؛ گفتند: «اگر در یک اتوبان چند اتومبیل تصادف کردند نمی‌شود که اتوبان را تعطیل کرد و بست»؛ این حرف درست است؟! درحالیکه این شبکه‌های اجتماعی ابزار ارتباط مردم است، امروز مردم بر حسب توسعه تکنولوژی و فناوری در عرصه فضای مجازی ارتباطات خود را تنظیم می‌کنند، زندگی مردم  و ابزار شغل و کسب مردم امروز از طریق فضای مجازی است لذا شاید امروز ضرورت این فضا از یک اتوبان به مراتب بیشتر باشد.

اگر اتوبان را به خاطر چند تصادف نمی‌بندند به خاطر ناامن کردن جامعه که اصلاح می‌کنند

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: البته درست است که اتوبان را نمی‌توان با چندتا تصادف بست اما فضای مجازی بحث چندتا تصادف نیست، بحث این است که با این شبکه‌های اجتماعی پول‌های مردم از بانک‌ها دزدیده می‌شود، جریان‌های تروریستی از جوان‌های این کشور عضوگیری می‌کنند، مغزها را شستشو می‌دهند، بچه‌های مردم را رودروی این مردم و مقدسات آنان قرار می‌دهند، از این فضای مجازی دشمن دارد بهره برداری می‌کند با تبلیغات سو از جوان‌ها و نوجوان‌های 16 ساله برای خود پیاده نظام می‌سازد و آن‌ها را به عرصه آشوب، اغتشاش و ویرانی می‌کشاند لذا بحث دو تا تصادف  نیست.

هیچ فرد عاقلی نمی‌گوید، شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنید

ایشان ادامه داد: ما می‌بینیم در مسئله بهره‌برداری افراد و ارتباطات زندگی‌شان از این شبکه‌های اجتماعی که برای مردم ضروری است این همه مفاسد وجود دارد، این اتوبان همش شده دزدی و راه‌زنان از آن استفاده کردند؛ اگر این اتوبان وسیله شد تا مردم را بکشند، زندگی‌ها را ویران کنند و اگر این اتوبان ابزار شد تا دشمن مملکت را بگیرد باید اتوبان را بست؟! خیر، باید آن را اصلاح کرد. رفع مشکل فضای مجازی با مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی میسر نیست؛ امروز هیچ فرد عاقلی نمی‌گوید با این نیازی که مردم از نظر ارتباطات پیدا کردند، بیاید شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنید.

ایشان خاطرنشان کرد: باید از امکانات، از این مغزهای باهوش و مبتکر داخل کشور بهره‌برداری کنید، شرکت‌های دانش بنیان را حمایت کنید، نیاز مردم از یک رسانه اطلاعات ملی و قوی و نیرومندی که به مراتب از شبکه غربی و دست ساخته دشمن بهتر هست را برطرف کنید تا مردم به سراغ ابزار دشمن جهت حل رفع نیاز ارتباطی خود نروند؛ دو روز قبل دبیر شورای عالی فضای مجازی رسما اعلام کرد، اگر ما بخواهیم در عرصه فعالیت فضای مجازی خودکفا شویم، امکانات داخل کشور از نظر نیرو انسانی مغزدار و فناور در عرص آی تی و امکانات دیگری که ما می‌توانیم بوجود بیاریم به کار بیندازیم و دولت رسما حمایت کند ما تا یک سال دیگر از انحصار شرکت‌های خارجی و بیگانه نجات پیدا می‌کنیم.

عالی‌ترین مقام مسئول در فضای مجازی می‌گوید ما یکساله در این زمینه خود کفا می‌شویم، چرا کسی توجه نمی‌کند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این دیگر حرف من نیست که بگویید تخصص  ندارید، حرف دبیر شورای عالی فضای مجازی است، کسی که دولت او را به عنوان برجسته‌ترین فکر توانمند، این عرصه را به او سپرده است، همچین کسی می‌گوید ما بیام مدیریت کنیم تا کی باید در اسارت شبکه‌های مجازی باشیم، از یک طرف ارتباطات ما با این جریان فاسد گره خورده است و از یک طرف مردم باید این شرایط را تحمل کنند، روز به روز با رنج‌های این کشور و مردم در این فضای مجازی  دست به گریبان باشیم. امروز امنیت جامعه از بین رفته است، امنیت سیاسی، اخلاقی و اجتماعی از بین رفته است.

ایشان افزود: پدر و مادری که راضی نمی‌شوند بچه 15 ساله یک شب بیرون از خانه بماند و یا با تاخیر نیم ساعته بچه از مدرسه نگران می‌شوند، مغز، دل و باور و سرنوشت بچه خود را سپرده شده به جریانی می‌بیند که در دست سرسخت‌ترین دشمن این کشور در خارج از کشور است، چطور آرام بگیرند، امنیت ندارند، این اتوبانی که شما می‌گویید همچین چیزی است!! ما نمی‌گوییم ببندید، می‌گوییم مدیریت کنید. 

منبع: alamolhoda.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار