رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کمبود ۸ هزار تخت بیمارستانی در کل استان خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 20 January 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا دارابی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : قوچان دارای ۲۰۰ تخت بیمارستانی بوده که نسبت به جمعیت با کمبود تخت مواجه است.

محمدرضا دارابی افزود: به ازای هر هزار نفر 2/5 درصد استاندارد تخت بوده است که این میزان در خراسان رضوی به 1/6 درصد تخت بیمارستانی می‌رسد که در کل استان خراسان رضوی حدود ۸ هزار تخت بیمارستانی کمبود دارد که قوچان نیز از این موضوع مستثنا نیست.

 

وی با توجه به اینکه بیمارستان‌های جدید نیازمند تامین نیرو می‌باشند گفت : وزارت بهداشت و درمان مجوز استخدام ۸۰۰ نفر را اخذ کرده است، اما باید این نیرو‌ها با درآمد اختصاصی تامین شوند.

دارابی با اشاره به ایجاد دانشگاه علوم پزشکی گفت : ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در هر منطقه وجود سه دانشکده و ۱۰ رشته مصوب می‌باشد که بر طبق مصوبه سال ۹۳ بر اساس جمعیت شهرستان‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر می‌تواند دانشکده پزشکی راه اندازی و تاسیس شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با بیان این مطلب که مسولان شهرستان قوچان باید بستر ماندگاری پزشکان را در این شهر فراهم نماید افزود: انگیزه‌های ماندگاری پزشکان باید محقق شود؛ وقتی درآمد پزشک در شهرستان کم باشد تمایل به خدمت ندارد و این وظیفه مسولان است که باید برای پزشک انگیزه ماندگاری ایجاد کنند.

وی در پایان از اختصاص و نصب ۴۸ ساعته دستگاه سی تی اسکن در قوچان خبر داد و گفت : چون دستگاه سی تی اسکن خراب است و هزینه تعمیر آن حدود ۵۰۰ میلیون تومان است و تعمیر آن یک ماه طول می‌کشد ما در ظرف دو روز آینده یک دستگاه سی تی اسکن جدید به شهرستان اختصاص می‌دهیم.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار