نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یک بحران در استان در حال شکل گیری است، گفت: اکثر شهرداری‌های استان قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نیستند و احتمالا به همین دلیل ظرف چند روز آینده شاهد تجمعات پرسنل شهرداری‌ها باشیم.
کد خبر: ۵۵۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰ 21 January 2018

جلیل مختار ظهر امروز، در نشست دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان با اعضای مجمع نمایندگان با تاکید بر اینکه راه اندازی بنگاه‌های زود بازده یکی از راه‌های عمده برای افزایش درآمد‌ها در استان است، اظهار کرد: اقتصاد خانگی یا کارگاه‌های خانگی حرف اول را در جهان می‌زند.

وی با انتقاد از اینکه ما مشکلات خودمان در بحث بنگاه‌های زود بازده را حل نکرده‌ایم، گفت: وام‌های زودبازده و ضمانت‌های آن‌ها کلیه برنامه‌های اقتصادی را به هم ریخته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شرایط دست و پا گیر اقتصادی سبب شده است از ۱۰۰نفر متقاضی فعالیت‌های اقتصادی کمتر از ۱۵نفر پای کار بمانند که در نتیجه سبب ضربه زدن به اقتصاد شهر‌ها در استان می‌شود.

مختار با بیان اینکه ما نتوانستیم شهرک‌های صنعتی را به بازدهی پایدار برسانیم، گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند برای کل استان فرصت‌های اقتصادی مختلفی را به وجود بیاورد اما، ما نتوانسیتم حتی اختلاف موجود بین گمرکات را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یک بحران در استان در حال شکل گیری است بیان کرد: اکثر شهرداری‌های استان قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نیستند و احتمالا به همین دلیل ظرف چند روز آینده شاهد تجمعات پرسنل شهرداری‌ها باشیم.

مختار با انتقاد از اینکه اطلاعی از مسیر ارزش‌های افزوده در استان نیست، گفت: این بی‌اطلاعی‌ها و عدم ارائه گزارش‌های صحیح سبب بحرانهای اجتماعی در استان شده است.

وی عنوان کرد: به چه دلیل در برنامه ریزی‌های راهبردی نقشه جامع از سرمایه گذاری‌های خارجی وجود ندارد.

مختار با اشاره به لزوم ارائه برخی نظرات تخصصی درکمسیون‌ها به منظور طرح در کمسیون تلفیق بیان کرد: درسال گذشته زمان بحث بودجه از مدیران دستگاه‌های اجرایی نظرات کار‌شناسی را درخواست کردیم اما تنها ۲دستگاه نظرات کار‌شناسی خود را ارسال کردند.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: اغلب دستگاه‌های اجرایی استان نمایندگان مجلس را در مقابل خود می‌دانند تا بخواهند با آن‌ها همکاری کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار