معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون با تاکید بر این که استان یزد، آمادگی لازم برای مستقل شدن در خودگردانی را دارد، گفت: این مسئله در گذشته نیز مطرح شده و تاکید بر این بود که مقررات اداری هم در اختیار استان باشد و قوانین دست و پاگیر سد راه نباشد .
کد خبر: ۵۵۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 21 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ «سیدحمید کلانتری» در همایش بررسی موانع و راهکارهای توسعه اشتغال پایدار استان با بیان توانایی خودگردانی و اداره یزد توسط خودش، افزود: در این صورت نه از یزد چیزی گرفته و نه به یزد چیزی داده مي‌شود . 

وی ادامه داد: این مسئله می‌تواند بازده اقتصادی بالایی به همراه داشته باشد بنابراین اگر دست صنعتگر، کارآفرین و متخصص یزدی باز گذاشته شود، خود می‌تواند حوزه‌اش را به حد مطلوبی اداره کند . 

کلانتری با اشاره به این که باید فضا برای تلاش و نوآوری دوباره احیا شود و می‌توان با الگوگیری از کشور ژاپن به این مهم رسید، اظهار کرد: با تلاش مستمر و خستگی ناپذیر، کار تیمی و گروهی و بدون توجه به منافع فردی و همچنین با توجه به خلاقیت و نوآوری می‌توان توسعه اقتصادی و اجتماعی و غيره برای استان به ارمغان آورد . 

وی بر ضرورت کاهش هزینه‌ها و حجم دولت تاکید و اعلام کرد: دولت باید تنها نقش نظارتی و هدایتگری داشته باشد و سیاستگذاری لازم را داشته باشد و با در اختیار قرار دادن امور به بخش خصوصی، برنامه‌ها به خوبی اجرا و مشکلات مرتفع شود . 

محدودیت‌ها و مشکلات نباید ما را از حرکت بازدارد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون با تاکید بر این که نباید محدودیت‌ها و مشکلات ما را از حرکت بازدارد، اظهار کرد: شرایط امروز کشور نیازمند عزم جدی است و با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات زیاد در کشور، هر فردی که مسئولیت دارد و در هر کسوت کار می‌کند، باید همراهی لازم را داشته باشد . 

کلانتری با بیان این که تعاون و نهادینه شدن فرهنگ تعاون به عنوان اولویت شرایط حاضر است، افزود: هر کسي در هر مسئولیتی است، باید دست دیگری را بگیرد و با تعامل و همکاری در حل مسائل و مشکلات موجود، یاری‌رسان باشد تا نرخ بیکاری کاهش یابد . 

وی با اعلام این که نرخ بیکاری در استان بیش از 12 درصد است، اظهار کرد: این در حالی است که نرخ بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان استان بالای 25 درصد و در مورد زنان فارغ التحصیل بیش از 45 درصد است که با توجه به ظرفیت و خلاقیت و توانایی موجود در استان، این مسئله زیبنده یزد نیست . 

این مقام مسئول ادامه داد: بخش عمده بیکاری استان یزد ناشی از مهاجرت‌هایی است که از سایر استان‌ها صورت می گیرد و اگر این مسئله به شکلی حل شود، شاید نرخ بیکاری استان یزد صفر شود . 

ایجاد اشتغال‌های ساده در روستاها با بهترین کیفیت

کلانتری در ادامه این همایش تاکید کرد: باید اشتغال‌های ساده با بهترین کیفیت، هزینه کمتر و در زمان کوتاه‌تر در روستاها ایجاد شود . 

این مسئول لزوم توجه به اقتصاد نرم‌افزاری در یزد را خواستار شد و گفت: اقتصاد و سرمایه گذاری این استان باید بر پایه دانش و علم و فناوری استوار باشد تا با توجه به کمبود آب در این استان با استفاده از آن برای ایجاد اشتغال اقدام شود . 

وی در پايان نيز تاکید کرد: با بهره‌برداری و استفاده مطلوب از منابع، می‌توان بهترین اقدامات را انجام داد . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار