استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: با نگاه و رویکرد کشاورزی مدرن می‌توان به توسعه پایداری بخش کشاورزی دست یافت بنابراین نگاه کشاورزی سنتی را باید کنار گذاشت.
کد خبر: ۵۵۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 21 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در آئین تجلیل از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان که با حضور اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فرمانداران و بخشداران استان، مدیران دستگاه‌های تابعه و تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اگر فقط کشاورزی را پیش‌بینی کنیم چشم‌انداز خوبی پیش روی کشاورزی کشور نیست بنابراین ساختن فردای بخش کشاورزی متضمن هوشمندی است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی مناسب، داشتن تصمیمات هوشمندانه، شناخت مسئله، استفاده از امکانات به روز و هوشمند کشاورزی دنیا می‌تواند ما را به داشتن کشاورزی مدرن و پیشرفته رهنمون سازد.

استاندار قزوین به چالش‌های مهمی که بخش کشاورزی با آن روبه‌رو است اشاره کرد و گفت: مسئله بحران آب یکی از مهم‌ترین مباحث در بخش کشاورزی است که امروز به دلیل تغییر اقلیم آب و هوا در کشور ایجاد شده که باید چاره‌ای اندیشیده شود.

زاهدی تصریح کرد: باید به دنبال راهکارهایی باشیم که بتوان با استفاده از کمترین منابع آبی بیشتری تولید محصولات کشاورزی را در استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قطع به یقین باید از آب استفاده بهینه کرد که در این راستا می‌توان با تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت این مشکل را مرتفع کرد تا استان به مسائل زیست محیطی دچار نشود و دشت زرخیز قزوین با تهدید مواجه نشود.

استاندار قزوین یادآور شد: در استان ستاد احیا دشت قزوین تشکیل شده که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه راهکارها و نظرات مبتنی بر تجربیات بتوان گام‌های مؤثری در راستای احیای این دشت انجام شود.

زاهدی بر لزوم حمایت همه‌جانبه مسؤولان از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار