محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:روند فعلی مصرف انرژی، تهدیدی جدی برای سرمایه‌های ملی و محیط زیست تلقی شده ویکی از راهکار‌های اساسی کاهش این تهدید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توجه ویژه به بهینه سازی مصرف انرژی در واحد‌های تولیدی و صنایع انرژی‌بر می‌باشد؛ که بر این اساس اداره کل استاندارد استان کرمانشاه بازرسی از واحد‌های تولیدی مشمول و صدور گواهی انطباق معیار مصرف انرژی را دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۵۵۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 21 January 2018

 محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:مطابق آخرین بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تکلیفی سازمان ملی استاندارد و در جهت توسعه استانداردسازی صنایع انرژی بر، بازرسی و نظارت بر تمام واحد‌های تولیدی مشمول طرح دراستان، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌هایی که کشور‌های توسعه یافته در زمینه کاهش مصرف انرژی اتخاذ کرده اند فراهم آوردن امکانات لازم برای توسعه و گسترش استاندارد‌هایی است که به نوعی سبب کاهش مصرف انرژی می‌شوند که در کشور ما نیز رویکرد کاهش مصرف انرژی یکی از اهداف دولتمردان می‌باشد که از راهبرد‌های آن نظارت بر مصرف انرژی واحد‌های تولیدی و خدماتی مشمول می‌باشد، در این راستا، سازمان ملی استاندارد برای نظارت هر چه بیشتر، بازرسی را در دستور کار قرار خود داده است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد:فرآیند بازرسی فنی و استاندارد سازی مصرف انرژی برای واحد‌های صنعتی انرژی‌بر نظیر صنایع سیمان، فولاد، آجر، صنایع لبنی، کمپوت و کنسرو، روغن موتور، پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی و ... که مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد‌های معیار مصرف انرژی می‌باشند در حال انجام بوده و تاکنون ۶۴ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی مشمول طرح انجام شده است.

به گفته این مسئول: بازرسان طرح با حضور در واحد تولیدی میزان انرژی مورد نیاز برای تولید را بررسی و با میزان مصرف انرژی واحد تولیدی انطباق می‌دهند، در صورت منطبق نبودن، علل بالا بودن وعدم انطباق مصرف را به مدیران واحد تولیدی اعلام تا اصلاح آن صورت پذیرد.

وی افزود: در همین راستا و پس از بازرسی‌های صورت گرفته توسط بازرسان استاندارد، از واحد‌های تولیدی و خدماتی مشمول طرح انطباق با معیار مصرف انرژی، تاکنون تعداد ۲۵ واحد تولیدی، از مجموع ۹۲ واحد تحت پوشش استان، موفق به دریافت گواهینامه انطباق با معیار مصرف انرژی از این اداره کل شدند.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه تاکید کرد:اعتبار این گواهینامه‌ها یکساله است ودر صورت عدم انطباق معیار مصرف انرژی در واحد تولیدی با استاندارد‌های مربوطه، ضمن مشاوره‌های فنی ازسوی بازرسان، واحد تولیدی مکلف است در بازه زمانی نسبت به رفع نقص اقدام نماید و در صورت عدم اصلاح مصرف انرژی، مطابق ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف، واحد مربوطه به وزارت نفت و وزارت نیرو برای اعمال جرایم، معرفی خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار