مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با هدف شرکت در آیین بهره برداری از کارخانه های فولاد غدیر و رینگ سازی در شهرستان نی ریز به استان فارس سفر می کند.
کد خبر: ۵۵۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 22 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: صابر سهرابی افزود: این سفر به دعوت استاندار فارس صورت می گیرد و دکتر جهانگیری در بدو ورود به استان در جلسه مجمع ملی جوانان کشور در شیراز حضور می یابد.
در این گزارش به زمان انجام این سفر اشاره ای نشده است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس افزود: معاون اول رئیس جمهوری ضمن بازدید هوایی از دریاچه بختگان و سد چشمه عاشق با حضور در شهرستان نی ریز، کارخانه های فولاد غدیر و رینگ اسپورت نور را در این شهرستان افتتاح می کند.
سهرابی با بیان اینکه سفر معاون اول رئیس جمهور به فارس یک روزه خواهد بود گفت: دکتر جهانگیری در پایان سفر خود به منظور بررسی مسائل و مشکلات استان در جلسه شورای اداری استان فارس حضور خواهد یافت.
پیش ازاین اسماعیل تبادار استاندار فارس 25 دیماه امسال در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفته بود: از دکتر جهانگیری برای افتتاح طرح فولاد و کارخانه رینگ سازی شهرستان نی ریز که با مجموع سرمایه گذاری 600 میلیارد تومان به انجام رسیده است دعوت کرده ایم.
بنا بر اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، طرح فولاد نی‌ریز در زمره هشت طرح بزرگ فولاد کشور است که در زمینی به مساحت 400 هکتار در منطقه قطرویه شهرستان نی ریز قرار دارد.
علی همتی 23 مهرماه امسال در سخنانی حجم سرمایه گذاری در اجرای این طرح را افزون بر 345 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه صنعتی با مشارکت و سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به میزان 35 درصد و هلدینگ غدیر به میران 65 درصد، اجرایی شده است.
همتی ادامه داد: این کارخانه با بهره گیری از فناوری مدرن در مرحله نخست به تولید آهن اسفنجی می پردازد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ظرفیت تولید این پروژه صنعتی را 800 هزار تن در سال و حجم اشتغالزایی آن را بیش از 200 نفر عنوان کرد و گفت: در این پروژه امکان افزایش ظرفیت تولید سالانه به یک میلیون تن پیش‌بینی شده است.
طرح ساخت مجتمع فولاد نی‌ریز در اهداف خود تولید 800 هزار تن شمش فولاد خام ( Billet ) با تکنولوژی و مهندسی کاملا ایرانی (PERED ) در منطقه‌ای مشهور به تفت غفورآباد بخش قطرویه از توابع شهرستان نی ریز و نزدیک به منابع غنی سنگ آهن گل گهر و نیز در فاصله 40 کیلومتری سد چشمه عاشق جانمایی شده است.
شهرستان نی ریز در فاصله 192 کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار