معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: کاربران دستگاه های اجرای با فعال کردن سامانه ملی پایش کسب و کار در استان با جدیت نسبت به ثبت و پیگیری کار مراجعین الکترونیکی اقدام کنند
کد خبر: ۵۵۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 22 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام، دکتر ایوب درویشی در نشست راه‌اندازی سامانه ملی پایش کسب و کار "دادور" با بیان اینکه بروکراسی اداری یکی از موانع اصلی توسعه سرمایه‌گذاری در استان و کشور است، اظهار کرد: بستر توسعه کشور همین نظام اداری است، بدون شک ناکارآمدی در این نظام موجب نارسایی نظام می‌شود‌ .

وی ادامه داد: در نظام اداری همگام با پیشرفت‌های دنیا پیش نرفته‌ایم و برنامه تحول اداری و نقشه راه تحول اداری یکی از الزامات است که باید در راستای تحول و بهینه سازی نظام اداری تلاش کنیم .

معاون استاندار ایلام گفت: اقتصاد مقاومتی الزاماتی برای تغییر و تحول در نظر گرفته که هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات را می‌طلبد و استفاده از روش های الکترونیکی و راه اندازی سامانه ملی بهبود فضای کسب و کار در بهبود بخشیدن به فضای اقتصادی کشور و تسهیل امور فعالان اقتصادی موثر است .

درویشی از دستگاه های متولی خواست در بخش‌هایی که از شاخص های اقتصادی عقب هستند دقت نظر ویژه‌ای داشته باشند و تاکید کرد: سامانه دادور به صورت ملموس خروجی ایجاد اشتغال در استان را مشخص می‌کند .

درویشی به بخش شکایات سامانه دادور اشاره کرد و گفت: در این بخش افراد به راحتی می‌توانند شکایات خود را ثبت و پیگیر خواسته های بحق خود شوند و مراجع رسیدگی به ترتیب دستگاه مربوطه، استاندار و شورای رقابت است .

وی ابراز امیدواری کرد که کاربران دستگاه های اجرای با فعال کردن سامانه ملی پایش کسب و کار در استان با جدیت نسبت به ثبت و پیگیری کار مراجعین الکترونیکی اقدام کنند .

دکتر «علی سایه‌میری» مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام نیز در این نشست به ضرورت اجرای سامانه ملی پایش کسب و کار در استان پرداخت و گفت: استان ایلام جزو شش استان اول کشور است که این سامانه در آن راه‌اندازی شده است .

«قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه از نظام و دولت مطالبه دارد و باید به این خواسته های مردم این استان توجه شود .

وی از مدیران خواست با حذف بروکراسی اداری با چابکی پیگیر امور مردم شوند و از مراجعه متعدد افراد بکاهند، درک قوی مدیران، تعهد کاری و احساس مسئولیت آنها نسبت به فرزندان ایلام از دیگر مطالبات بحق مردم و مراجعین دستگاه های دولتی است .

استاندار ایلام با بیان اینکه اکنون بیکاری ، درآمد کمرو هزینه بالای مردم به پاشنه آشیل نظام و دولت مبدل شده و بیکاری و سرگردانی جوانان تحصیل کرده به دغدغه بزرگی برای مسئولان مبدل شده است، ادامه داد: بزرگان نباید خود را به مسایل حاشیه‌ای مشغول کرده و مشغول خنثی کردن همدیگر شوند، باید بتوانند با همگرایی در جهت رفع مشکل مردم گام بردارند .

سلیمانی با تاکید بر ضرورت راه اندازی سامانه ملی کسب و کار در استان گفت: باید همه تلاش کنیم زمینه را برای حضور جوانان در بخش های خصوصی و سرمایه گذاری فراهم کنیم و از سنگ اندازی پیش پای آنان پرهیز کنیم .

وی افزود: بروکراسی اداری مردم را در تنگنا قرار داده و مدیران برخی دستگاه ها به مطالبات مردم پاسخگو ‌نیستند که این امر قابل اغماض نیست .

استاندار ایلام تاکید کرد: بوروکراسی اداری باید کاسته شود و مدیران به دقت پیگیر مسایل مردم و رفع آن شوند .

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار