رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه باید همواره خواستار رشد یکدیگر باشیم تا ارتقاء پیدا کنیم، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات ما، فرهنگ، دانش و آگاهی است چرا که همواره برای رشد خود به تنهایی در تکاپو هستیم.
کد خبر: ۵۵۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 22 January 2018

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه باید همواره خواستار رشد یکدیگر باشیم تا ارتقاء پیدا کنیم، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات ما، فرهنگ، دانش و آگاهی است چرا که همواره برای رشد خود به تنهایی در تکاپو هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حبیب‌الله موسوی‌بهار در مراسم تقدیر از پرستاران نمونه استان همدان، با اشاره به اینکه از بدترین حوادث رانندگی حوادثی هستند که در داخل شهر رخ می‌دهند، افزود: علت این حوادث این است که ما فقط به خودمان فکر می‌کنیم و حقی برای دیگران قائل نیستیم.

وی ادامه داد: در کشور در هر ساعت ۲ نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند، فرهنگ پایین ما عامل بروز چنین حوادثی است.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه از دست دادن هر هموطن در حادثه سانچی به اندازه از دست دادن ۱۰ میلیون نفر ما را دردمند کرده است، افزود: سرمایه‌های عظیمی از این مملکت را با چنین حوادثی از دست می‌دهیم.

وی خطاب به پرستاران گفت: ما در حوزه‌ای کار می‌کنیم که مردم در اوج آلام و درد به ما پناه می‌برند بنابراین باید ما مردم را با خود همراه کنیم و اگر مطالباتی داریم از دولت و نظام خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه ما هیچ کاری را به علت مسائل مادی روی زمین نخواهیم گذاشت، افزود: پزشک ما یک‌سال است که کارانه دریافت نکرده، اما با این حال هیچ گاه دردمندی را با دردش رها نخواهد کرد.

وی یادآور شد: نهایت تلاشم را برای احقاق حقوق جامعه پزشکی و پرستاری استان دارم تا مشکلات آن‌ها را مرتفع کنم.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه متاسفانه در در سال ۹۶ شاهد اتفاقات تلخی بودیم، افزود: در کنار این حوادث تلخ حضور همیشگی حوزه بهداشت و درمان یکی از جلوه‌های بی‌نظیر حس نوع‌دوستی این جامعه بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر یکی از پرستاران همدانی که جان خود ا. در راه خدمت به زائران اربعین حسینی از دست داده بود، گفت: از دست دادن مرضیه درویشی برای جامعه پزشکی و پرستاری ما بسیار دردناک بود.

وی درباره زلزله کرمانشاه نیز گفت: خوشبختانه خود مسئولان استان کرمانشاه اقرار کردند که استان همدان حتی زودتر و با کیفیتی بهتر از کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان وارد کار شد.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های همدان نیز ظرف ۴۸ ساعت ۵۰۰ تخت بیمارستانی برای پذیرش مصدومان حادثه سرپل ذهاب مهیا شد.

موسوی‌بهار خاطرنشان کرد: در طول چند هفته خدمت‌رسانی به مصدومان زلزله کرمانشاه به خوبی عشق به خدمت را در میان همکاران پزشک و پرستارم مشاهده کردم.

وی در پایان با بیان اینکه شغل ما از جمله مشاغلی است که با کوچک‌ترین فعالیت، گفتار و رفتار و حتی نگاه می‌تواند ذخیره آخرت باشد، گفت: پرستاری با روحیه نوع‌دوستی و مشارکت خود می‌تواند در فرهنگ‌سازی در اجتماع نقش موثری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار