رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی را یکی از پر چالش‌ترین بخش‌های دانشگاه دانست و افزود: در طی این سال‌ها حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی همواره بیش ازآنچه که در پیش‌بینی‌ها بود هزینه کرده است و البته این به دلیل اهمیتی است که حوزه فرهنگ در نگاه علی‌اکبر حائری موحد داشته است.
کد خبر: ۵۵۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 22 January 2018

در مراسمی عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به‌عنوان معاون دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی معرفی شد.

 به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، سعید جامه بزرگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در آئین تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید دانشجویی و فرهنگی واحد همدان که با حضور شورای اداری و فرهنگی واحد همدان برگزار شد از زحمات علی‌اکبر حائری موحد تشکر کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی را یکی از پر چالش‌ترین بخش‌های دانشگاه دانست و افزود: در طی این سال‌ها حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی همواره بیش ازآنچه که در پیش‌بینی‌ها بود هزینه کرده است و البته این به دلیل اهمیتی است که حوزه فرهنگ در نگاه علی‌اکبر حائری موحد داشته است.

وی عنوان کرد: حائری با تمامی همکاران این حوزه یک مجموعه موفق را به وجود آورد به‌نحوی‌که در مباحث درآمدزایی در واحد همدان، معاونت دانشجویی و فرهنگی مهم‌ترین و بیشترین سهم را ایفا نموده است.»

حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی ورکشی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این مراسم بابیان اینکه در بیانات مقام معظم رهبری از فرهنگ به‌عنوان «هوا» یاد می‌شود گفت: انسان بدون غذا و یا آب به مدت چند روز می‌تواند دوام بیاورد و زنده بماند، ولی بدون هوا بیش از چند دقیقه زنده نمی‌ماند و این اهمیت مقوله فرهنگ را نشان می‌دهد.

طالقانی ورکشی افزود: در خصوص عصر ظهور حضرت، ولی عصر نیز چند اتفاق عمده و اساسی رخ می‌دهد که اولین واساسی‌ترین رویداد اساسی عبارت است از اصلاح بنیادی فرهنگ؛ امام عصر (عج) قبل از هر کاری به مقوله فرهنگ می‌پردازند.

طالقانی با آرزوی موفقیت برای معاون سابق دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: امیدوارم معاون جدید دانشجویی و فرهنگی واحد همدان نیز در جهت ایجاد یک‌هوای تازه و جدید با نوآوری در حوزه فرهنگی، استفاده ازظرفیت‌های جدید در حوزه فرهنگ و تعیین راهبرد‌ها و راهکار‌های کلان دانشگاه در شورای فرهنگی و احیای کمیته‌های فرهنگی با توان مضاعف و روبه‌جلو حرکت نماید.

معاون سابق دانشجویی و فرهنگی واحد همدان در این مراسم با تشکر و قدردانی از تمامی ارکان دانشگاه در زمان تصدی خود بروز تغییرات در بدنه اجرایی دانشگاه را امری لازم برشمرد که موجب ارتقاء سیستم اداری می‌شود و گفت: این جریان کارآمدی هرچه بیشتر و افزایش پتانسیل‌های نهفته بدنه‌ی سیستم را در پی دارد.

علی طاهری معاون جدید دانشجویی و فرهنگی واحد همدان نیز گفت: با توجه به اهمیت و گستردگی حوزه فرهنگی و دانشجویی، مطمئناً کار فردی یا گروهی صرف، کفایت نمی‌کند؛ یاری و همراهی تمامی عناصر فرهنگی و آموزشی و پژوهشی کمک شایانی به توفیق این بخش عظیم و گسترده می‌کند.

طاهری افزود: چه در زمان تصدی مسؤولیت در اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی واحد همدان و نیز اکنون و در سمت معاون دانشجویی و فرهنگی تمام اهتمام این‌جانب بر تولید و بازتولید فضای فرهنگی پیشگام و روبه‌جلوبوده و هست و همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان داشته‌اند؛ فرهنگ امری بسیار حیاتی برای جامعه به‌ویژه در دوره فعلی برای جامعه و دانشگاه است.

وی بیان کرد: به دنبال ایجاد فضا و نفس جدید در این حوزه‌ام و ازاین‌رودست تمامی دوستداران حوزه‌ی فرهنگ را در راستای حفظ و حراست از دستاورد‌های انقلاب اسلامی، به گرمی می‌فشارم.

گفتنی است؛ علی طاهری دارای عناوینی همچون مدرس نمونه کشوری در سال ۱۳۸۶، استاد بسیجی نمونه استان در سال ۱۳۸۶، پژوهشگر نمونه منطقه ۵ دانشگاه آزاد اسلامی درسای ۱۳۸۳، استاد بسیجی نمونه کشوری در سال ۱۳۸۹، استاد نمونه آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی درسال ۱۳۹۰ و استاد نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است و در کارنامه علمی خودتألیف وتولید ۸ کتاب، ارائه بیش از ۱۹ مقاله در همایش‌های بین‌المللی چاپ ونشر ۱۰ مقاله در مجلات علمی معتبر و اجرای دو طرح تحقیقاتی را دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار