کد خبر: ۵۵۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 22 January 2018

همزمان با پایان نخستین سال ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا، خبرگزاری اسپوتینک در مطلبی اقدام به انتشار فهرست گاف‌های جنجالی وی در 12 ماه اخیر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در روز 20 ژانویه 2017 به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا رسما کار خود را آغاز کرد و هم‌اکنون با گذشت یکسال از آن روز، ریاست جمهوری دونالد ترامپ وارد دومین سال خود شده است.

یکسال نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ از شوخی‌های ناسالم وی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گرفته تا توصیف خود به عنوان «نبغه بسیار معقول»، پر از لحظات حماسی بوده است که پایگاه خبری اسپوتینک در زیر به آن می‌پردازد.

ژانویه 2017

از همان ابتدای امر کاملا مشخص بود که دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ دوران جالبی خواهد بود؛ به گونه‌ای که از همان آغاز کار طی ماه ژانویه 2017، بحث حجم جمعیت شرکت کننده در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور آمریکا داغ شد و دونالد ترامپ نخستین روز ریاست‌جمهوری خود را به انتقاد از رسانه‌هایی گذراند که مراسم تحلیف وی را پوشش دادند و با بیان اینکه چیزی در حدود یک و نیم میلیون نفر در مراسم تحلیف وی شرکت داشتند، از رسانه‌های آمریکایی به دلیل پوشش نامناسب مراسم تحلیف و کم نشان دادن جمعیت شرکت‌کنندگان انتقاد کرد و آنها را به نشان دادن فضاهای خالی از مردم متهم کرد.

کمی بعد نیز، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید خبرنگاران را به پوشش مغرضانه مراسم تحلیف و کم جلوه دادن عمدی شمار شرکت‌کنندگان در این مراسم متهم و مدعی شد که در تاریخ آمریکا این بزرگترین جمعیتی بوده که تاکنون شاهد برگزاری مراسم تحلیف بوده است. این در حالیست که با وجود تمامی این اظهارات، رسانه و شبکه‌های اجتماعی همچنان به مقایسه مراسم تحلیف ترامپ و باراک اوباما ادامه داده و از کار خود دست نکشیدند.

این اتفاق آغاز نبرد رئیس‌جمهور آمریکا علیه آنچه «اخبار دروغین» می‌خواند، بود و ترامپ در آن زمان اعلام کرد که رسانه‌ها به خاطر این شیوه پوشش بهای سنگینی خواهند پرداخت.

فوریه 2017

دونالد ترامپ طی ماه فوریه 2017 در واکنش به سخنان مجری شبکه «فاکس نیوز» که گفت «پوتین یک قاتل است» بی‌درنگ گفت: «چرا فکر می‌کنید که کشور ما بسیار بی‌گناه و معصوم است؟»

این اظهارات ترامپ بلافاصله مانند بمب در شبکه‌های اجتماعی ترکید و کاربران اینترنت فریاد زدند که رئیس‌جمهور آمریکا به اشتباهات و گناه‌های آمریکا اعتراف کرده است.

مارس 2017

نخستین گفت‌وگوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان سرشار از ناشیگری بود و ترامپ در تلاش برای تلطیف فضا و جو حاکم اقدام به طرح یک شوخی کرد و با شوخی به مرکل گفت که یکی از امور مشترک میان وی و مرکل آن است که دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا، مکالمات آنان را شنود کرده است که البته به نظر می‌رسید مرکل چندان تحت تأثیر این حرف ترامپ قرار نگرفته است.

کمی بعد نیز هنگامی که این دو وارد دفتر بیضی کاخ سفید شدند، یکی از تصویربردارانی که برای پوشش مراسم در محل حاضر شده بودند، از این دو شخصیت سیاسی خواست تا با یکدیگر دست دهند. در این حین مرکل برای دست دادن به سمت همتای آمریکایی‌اش خم شد و دستش را به نشانه آمادگی برای ثبت این ژست سیاسی دوستانه جلو آورد اما ترامپ از دست دادن با او خودداری کرد و به خندیدن در برابر دوربین‌ها پرداخت و در همین جا بود که شگفتی‌‌ها و حیرت‌ها از رفتار رئیس‌جمهور آمریکا آغاز شد.

آوریل 2017

ظاهرا به نظر می‌رسد که هر رئیس‌جمهور و شهروند آمریکایی می‌داند که در زمان پخش سرود ملی کشور باید دست راست خود را بر روی قلبش قرار دهد اما این امر در مورد دونالد ترامپ صادق نبود و رئیس‌جمهور آمریکا فراموش کرد که در حین پخش سرود ملی کشور دستش را بر روی قلبش بگذارد اما خوشبختانه همسرش «ملانیا» در این مورد به کمک او شتافت و با وارد‌ کردن ضربه‌ای به دست دونالد ترامپ به وی یادآوری کرد که برای ادای احترام دستش را روی سینه‌اش بگذارد.

البته به نظر می‌رسد که این حرکت ترامپ از روی اشتباه یا فراموشی نبوده و وی به عمد از این ژست میهن‌‌پرستانه دوری کرده است.

می 2017

ماه می 2017 پر از اتفاقات و حوادث قابل توجه مرتبط با دونالد ترامپ بود. ترامپ در جریان سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه، در فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو اقدام به گرفتن دست همسرش ملانیا کرد اما بانوی اول کاخ سفید دست ترامپ را پس زد که این اقدام بلافاصله ابعاد حرکتی جنجالی را به خود گرفت.

کمی بعد نیز انتشار تصویری از افتتاح مرکزی موسوم به «مرکز جهانی مبارزه با افراطی‌گری» در ریاض که در آن رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور مصر و پادشاه عربستان دستشان را بر روی یک گوی درخشان قرار داده بودند، باعث جلب توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان شد و پرسش‌های فراوانی را درباره ماهیت این گوی نورانی و مفهوم آن مطرح کرد.

ژوئن 2017

آنطور که به نظر می‌رسد، حضور غافلگیرانه در جشن‌های ازدواج به عنوان میهمان یکی از علاقمندی‌ها و تفریحات رئیس‌جمهور آمریکاست. ترامپ طی ماه ژوئن به طور غافلگیرکننده‌ای در جشن ازدواج یک زوج آمریکایی که مراسم خود را در یکی از سالن‌های باشگاه گلف «بدمینیستر« در نیوجرسی برگزار کرده بودند، حضور یافت و باعث غافلگیری عروس و داماد و میهمانان حاضر شد. البته این نخستین باری نبود که ترامپ در یک مراسم عروسی حضوری غافلگیرکننده داشت و پیش از این نیز وی در مراسم ازدواج زوج دیگری حضور غافلگیرانه‌ای داشته است.

 

ژوئیه 2017

اواسط تابستان سال گذشته بود که دونالد ترامپ که به واسطه تنفر آشکارش از شبکه خبری «سی.ان.ان» کاملا مشهور و شناخته شده است، اقدام به انتشار کلیپی حیرت‌انگیز علیه این شبکه کرد که در پی آن جنجال رسانه‌ای زیادی به پا شد.

ترامپ با انتشار این کلیپ ویدئویی جعلی و به تصویر کشیدن کشتی خود با فردی که لوگوی سی‌.ان‌.ان روی سرش دیده می‌شد، حمایت خود از خشونت علیه این شبکه خبری را به تصویر کشید.

آگوست 2017

گاف آگوست ترامپ این بار در جریان نشست خبری وی با رئیس‌جمهور فنلاند اتفاق افتاد که طی آن ترامپ دو خبرنگار زن بلوند فنلاندی حاضر در کنفرانس خبری را با هم اشتباه گرفت و پس از اینکه رئیس جمهور فنلاند به یک خبرنگار اجازه داد که سؤالش را بپرسد، به او گفت که چرا به این خبرنگار دوباره اجازه می‌دهی که سوال بپرسد؟ که رئیس جمهور فنلاند در پاسخ به ترامپ گفت که سؤال قبلی را فرد کنار دست خبرنگار جدید پرسیده است.

سپتامبر 2017

دونالد ترامپ نه تنها تنش‌های شدید با کره شمالی را به ارث برده است، بلکه توانسته آن‌ها را تشدید نیز بکند به گونه‌ای که در یک پیام توئیتری لقب جدیدی تحت عنوان «مرد موشکی کوچک» را برای «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به کار برد که کاربران توئیتر به سرعت آن را سوژه خود کردند.

کمی بعد نیز طی همین ماه، آمریکا بخاطر غیرفعال بودن در امر کمک به شهروندان طوفان‌زده پورتوریکویی مورد انتقاد قرار گرفت که دونالد ترامپ به شیوه خاص خود اقدام به حمایت از دولتش کرد و ضمن متهم کردن مقامات محلی پورتوریکو به بی‌کفایتی در مدیریت بحران گفت: «پورتوریکو جزیره‌ای در وسط یک اقیانوس بسیار بزرگ است اما متأسفانه دولت‌های محلی کاملا در مدیریت بحران پیش آمده ناتوان و بی‌کفایت عمل کردند.»

اکتبر 2017

اخراج «جولی بریسکمن» زن دوچرخه‌سواری که در حین عبور کاروان حامل رئیس‌جمهور آمریکا در چارچوب انتقاد از دونالد ترامپ، باحرکت دست به او اعتراض کرده بود، سبب ایجاد جنجال تازه‌ای در ماه اکتبر 2017 شد.

این زن بلافاصله پس از انتشار عکسش در حین حرکت انتقادی‌اش از ترامپ شغلش را که کار در یک شرکت انجام پروژه‌های پیمانکاری برای دولت‌ آمریکا بود، از دست داد و از کار اخراج شد.

نوامبر 2017

دونالد ترامپ در جریان سفر به ژاپن طی ماه نوامبر 2017 در کنار «شینزو آبه» نخست‌وزیر این کشور، در مراسم سنتی ژاپنی غذا دادن به ماهی‌ها که در توکیو برگزار شده بود، حضور یافت اما به جای اینکه با قاشق و به آرامی به ماهی‌ها غذا بدهد، با بی‌حوصلگی کل محتویات جعبه را یکباره در آب خالی کرد که این اقدام وی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتابی گسترده پیدا کرد و کاربران در فضای مجازی به ویژه توئیتر در اعتراض به این اقدام ترامپ گفتند که حتی اگر آدم سررشته‌ای از حیات آبزیان نداشته باشد نیز باید بداند که ماهی‌ها نمی‌توانند این مقدار از غذا را یکجا و در یک وعده جذب کنند و این فرآیند نتیجه‌ای جز آلودگی محیط زندگی آنها ندارد و در پی آن شبکه توئیتر پر از جملاتی مشابه «ترامپ حتی عرضه درست غذا دادن به ماهی‌ها را ندارد» شد.

دسامبر 2017

ماه دسامبر 2017 نیز به واسطه به رسمیت شناخته شدن بحث‌برانگیز «بیت‌المقدس» به عنوان پایتخت اسرائیل از جانب رئیس‌جمهور آمریکا مورد توجه قرار گرفت و موجب بروز جنجال در جامعه مسلمانان شد اما کسی انتظار نداشت که سخنان دونالد ترامپ سوژه خنده کاربران در شبکه‌های اجتماعی شود.

دونالد ترامپ طی سخنرانی خود برخی کلمات را بد تلفظ کرد و عده‌ای اینگونه القا کردند که پروتزهای دندانی او در زمان سخنرانی‌اش جدا و کنده شده و وی به همین دلیل نتوانسته به درستی کلمات را ادا کند و این گاف در نهایت به راه‌اندازی هشتگی تحت عنوان «دندان‌های ترامپ» در شبکه‌های اجتماعی منجر شد.

یک کاربر اینترنت در پیامی توئیتری در این رابطه نوشت: «پیراهن‌های واحد به جای ایالات متحده؟ (United Shirts به جای united states) چرا ترامپ اینگونه سخن می‌گفت؟ آیا او پروتزهای دندانی دارد؟ به نظر من اگر کسی واقعا پیر است و به این پروتزها واقعا نیاز دارد، مشکلی نیست.»

ژانویه 2018

سال جدید میلادی با حمله‌ای جدید از جانب «مایکل وولف» خبرنگار و نویسنده کتاب جنجالی «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» علیه رئیس‌جمهور آمریکا آغاز شد؛ کتابی که به واسطه آن سلامت روانی ترامپ بر سر زبان‌ها افتاده و زیر سؤال رفت.

اما آنچه پس از این اتفاق افتاد واکنش ترامپ به ادعای این نویسنده درباره پائین بودن استعداد ذهنی وی بود که طی آن خود را «نابغه‌ای باثبات» معرفی کرد.

مایکل وولف اعلام کرده بود که ترامپ از لحاظ فکری قادر نیست رئیس‌جمهور آمریکا باشد چرا که مطالعه نمی‌کند، گوش نمی‌دهد و آدم دارای کنجکاوی عمیق نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار