دبیر هیئت تنیس خراسان رضوی گفت: مربیان خصوصی تنیس خراسان رضوی فاقد مهارت‌های لازم هستند.
کد خبر: ۵۵۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 22 January 2018

به گزارش تابناک : فرید حاجبی؛ دبیر هیئت تنیس خراسان رضوی با حضور در تحریریه تسنیم خراسان‌رضوی در مورد مشکلات هیئت تنیس، توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح مصاحبه وی را می‌خوانید:

هیئت تنیس خراسان‌رضوی در چه وضعیتی قرار دارد؟

حاجبی: تنیس در استان خراسان‌رضوی توسط اشخاص فاقد مهارت در بخش خصوصی هدایت شده و افراد ماهر به‌دلیل وجود شرایط اسفناک اقتصادی بیکار هستند، اشخاص فاقد مهارت با تبادل اطلاعات اشتباه و ناکافی به عموم مردم سبب دفع مردم از این رشته می‌شوند، در این مورد با اداره‌کل تربیت‌بدنی چندین بار مذاکره شده اما به‌دلیل عدم وجود همکاری این وضعیت در همین حالت باقی مانده است.

آیا از سوی هیئت تنیس خراسان‌رضوی از ورزشکاران تنیس این استان حمایت می‌شود؟

حاجبی: هیچ حمایتی از ورزشکاران تنیس از سوی هیئت نشده و ورزشکار با هزینه‌ خود در مسابقات مختلف شرکت می‌کند، حمایت از آنها توسط هیئت تنیس خراسان‌رضوی نیازمند حمایت ارگان‌های مختلف از هیئت است، البته از ارگان‌هایی مانند فدراسیون تنیس نیز حمایت نمی‌شود و توانایی حمایت از هیئت را ندارند.

عموم در صورت جذب چه مقدار بابت هزینه‌های این ورزش به چالش کشیده می‌شوند؟

حاجبی: در حال حاضر وجود شرایط مختلف سبب تبدیل کلاس خصوصی به صورت نیمه خصوصی با حضور سه تا چهار نفر ورزشکار و تقسیم هزینه کلاس‌ها بر چهار قسمت شده و هشت توپ و راکت به‌صورت رایگان در اختیار ورشکاران گذاشته می‌شود، این موارد به تنهایی هزینه بسیاری را در بر نداشته و عموم مردم توانایی ادامه این ورزش را دارند.

البته در بُعد قهرمانی برخلاف ورزش همگانی، در زمینه‌های تهیه توپ و راکت خوب، وجود مربی ماهر، حضور مشاور تغذیه و نظایر این موارد هزینه‌های هنگفتی را به‌دنبال داشته و تهیه هزینه‌های این بخش از سوی هیئت تنیس خراسان‌رضوی و یا خانواده کمی سخت می‌شود.

آیا برنامه‌های هیئت تنیس خراسان‌رضوی به‌دلیل کمبود بودجه لغو شده و یا به تعویق افتاده است؟

حاجبی: با وجود انتظار نداشتن هیئت تنیس خراسان‌رضوی از حضور ورزشکاران تنیس در مسابقات متعدد و کسب مقام توسط این ورزشکاران به‌دلیل ناتوانی در حمایت از آنها و به عهده نگرفتن هزینه‌های ناشی از ایاب و ذهاب و نظایر این هزینه‌ها از سوی هیئت، ورزشکاران جوان در رده سنی 22 تا 23 با برگزاری لیگ برتر در خراسان‌رضوی پس از 10 سال مقام چهارم را به‌دست آوردند.

آیا عدم حمایت توسط هیئت تنیس خراسان‌رضوی از ورزشکاران سبب انصراف آنها از این ورزش شده است؟

حاجبی: بله؛ هیئت تنیس خراسان‌رضوی در رده سنی زیر 16 سال در کشور مطرح بوده و پس از به‌وجود آمدن جریان‌های متعدد ورزشکاران از این رشته دور شدند، دلیل دور شدن آنها دیدن پیشرفت سایر ورزشکاران، نگاه به آینده تنیس و فکر کردن به دلیل ادامه این ورزش است.

آیا هیئت تنیس خراسان‌رضوی در صدد تعاملاتی با صدا و سیما بر آمده است؟

حاجبی: هیئت تنیس خراسان‌رضوی برخلاف سایر ورزش‌های پردرآمد و مطرح دنبال حاشیه نبوده و به‌دلیل کمبود بودجه، هیچ انگیزه‌ای برای به تحقق رساندن این امر ندارد.

آیا آموزش و پرورش نیز مانند سایر ارگان‌ها از ایجاد تعامل با هیئت تنیس خراسان‌رضوی خودداری کرده است؟

حاجبی: هیئت تنیس خراسان‌رضوی بارها به‌دنبال ایجاد تعاملاتی با آموزش و پرورش بوده اما چندین مشکل اعم از عدم فضای ورزشی ممکن در مدارس وجود داشته که این مشکلات توسط هیئت با در اختیار گذاشتن فضای ورزشی برای دانش‌آموزان رفع شده اما در پی آن مشکلات دیگری نیز به‌وجود آمده است.

از سایر مشکلات پیش آمده در این زمینه می‌توان به عدم فراگیری تنیس توسط مربیان ورزش اشاره کرد که این مورد نیز توسط هیئت با برگزاری کلاس‌های تخصصی به‌صورت رایگان حل شده اما هنوز هیچ همکاری برای وارد کردن این ورزش به مدارس از سوی آموزش و پرورش صورت نگرفته است.

آیا در صورت حمایت ارگان‌ها و اسپانسرهای متعدد از هیئت تنیس خراسان‌رضوی و حل شدن مشکلات بودجه این هیئت توانایی کسب مقام‌های کشوری را دارد؟

حاجبی: هیئت تنیس خراسان‌رضوی حتی با وجود شرایط ذکر شده اعم از کمبود بودجه و عدم مشارکت ارگان‌ها و اسپانسرهای متعدد از هیئت، بازیکن در سطح تیم ملی داشته و در رده سنی زیر 16 سال مقام نخست را در سطح کشوری کسب کرده است.

ایجاد نظم و بهبود شرایط اقتصادی قطعاً سبب ایجاد شرایط مطلوب برای پیشرفت و پیروزی و مدیریت قدتمند می‌شود، اما در حال حاضر حتی مربیان ورزش تنیس خراسان‌رضوی از دسترس خارج هستند، مسلماً وقتی ورزشکار با هزینه خود با قطار طی 48 ساعت خسته کننده در مسیر به محل برگزاری مسابقات اعزام می‌شود، میزان بازدهی ورزشکار در مسابقات کاهش می‌یابد.

آیا میزبانی می‌تواند به‌عنوان یک عامل تاثیرگذار در جذب ورزشکاران به تنیس شمرده شود؟

حاجبی: قطعاً همینطور است اما میزبانی نیز هزینه‌های بسیاری اعم از هزینه برای حضور پزشک، داور، سر داور، نماینده فدراسیون و تشکیل تیم، فراهم سازی غذا و مکان و نظایر این هزینه‌ها را در بر داشته و این هزینه‌ها هیئت را به نقطه صفر باز می‌گرداند، در صورت حمایت از هیئت تنیس خراسان‌رضوی، این استان می‌توان در بین تمامی استان‌های کشور در زمینه تنیس انگشت‌نما شود.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار