استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آلمانی‌ها هم اکنون در حال انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در ربع رشیدی هستند گفت: قرار گذاشتیم این مجموعه تاریخی از ۲ ماه آینده به عنوان یکی از محل‌های گردشگری در معرض بازدید گردشگران قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 22 January 2018

مجید خدابخش عصر امروز در حاشیه بازدید از موزه‌های تبریز، با اشاره به اینکه 28 موزه در سطح استان داریم که 19 موزه در تبریز قرار دارند اظهار کرد: برخی از این موزه‌ها بی‌نظیر هستند که موزه قاجار و موزه مشروطه از جمله این موزه‌ها است.

وی با بیان اینکه موزه فرش هم با 12 هزار متر زیربنا در تبریز به عنوان بزرگ‌ترین موزه فرش ایران در دست ساخت است افزود: 8 سال پیش این پروژه آغاز شده ولی با نزدیک به 50 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد که تاکنون 14 میلیارد هزینه شده و به 14 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد و تلاش می‌کنیم در یک ماه آینده عملیات اجرایی آن دوباره آغاز شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه، یکی از دلایل انتخاب تبریز به عنوان مقصد گردشگران، وجود همین موزه‌ها است گفت: موزه‌ها را باید فعال کنیم و راهنمایان گردشگری به زبان‌های مختلف در آن فعال شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که باید در تبریز 2018 مورد توجه قرار گیرد، مجموعه تاریخی ربع رشیدی است تصریح کرد: مجموعه تاریخی ربع رشیدی یک مجموعه بی‌نظیر تاریخی و بسیار پر افتخار است که به عنوان مرکز توجه گردشگری باید مورد عنایت قرار گیرد.

خدابخش با اشاره به اینکه یکی از دانشگاه‌های اروپایی به قدمت 600 ساله خود افتخار کرده و بر اساس آن، تاریخ خود را روایت می‌کنند گفت: مجموعه تاریخی ربع رشیدی به عنوان دانشگاهی با قدمت 800 سال در دوران خود انواع دانشمندان رشته‌های مختلف را به زبان‌های زنده دنیا تربیت کرده و به کشورهای دیگر اعزام می‌کرد و باید این تاریخ تبریز از جایگاه ربع رشیدی برجسته‌تر شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آلمانی‌ها هم اکنون در حال انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در ربع رشیدی هستند گفت: قرار گذاشتیم این مجموعه تاریخی از دو ماه آینده به عنوان یکی از محل‌های گردشگری در معرض بازدید گردشگران و علاقمندان تاریخ ایران و آذربایجان قرار گیرد./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار