معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان قزوین:
معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: محورهای پیشنهادی برای فراخوان مقاله در همایش نکوداشت حمدالله مستوفی تاریخ نگار،جغرافیدان و ادیب نامور در ۱۵ محور اعلام شد.
کد خبر: ۵۵۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 22 January 2018

به گزارش تابناک قزوین شهریار پرهیزگاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عناوین و محورهای پیشنهادی مقاله های همایش نکوداشت حمدالله مستوفی در قزوین اظهار داشت: این محورها شامل: زمان و روزگار حمدالله مستوفی، نقش خاندان مستوفی در عرصه های مدیریتی و فرهنگی و تکوین شخصیت حمدالله مستوفی، موقعیت اداری و اجتماعی مستوفی و تاثیر آن در آفرینش آثار جغرافیایی و تاریخی، بررسی آثار حمدالله مستوفی، دیدگاه های مذهبی و کلامی حمدالله مستوفی و تاریخ نگاری حمدالله مستوفی است.

وی بیان کرد: همچنین جغرافیای تاریخی در آثار حمدالله مستوفی، اهمیت جغرافیای سیاسی دوره ایلخانی در آثار این مورخ، جغرافیای شهری و روستایی دوره ایلخانی در آثار حمدالله مستوفی، مقایسه آرامگاه مستوفی با بناهای آرامگاهی دوره ایلخانی، بنای تاریخی آرامگاه مستوفی و نقش آن در جغرافیای گردشگری قزوین، جایگاه تاریخ گزیده در نثر فارسی، مقایسه تاریخ گزیده با متون تاریخ عمومی، جایگاه ظفرنامه در آثار حماسی ایران و ویژگی سبک شناختی آثار حمدالله مستوفی از دیگر محورهای فراخوان مقاله در این همایش است.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: محققان و اندیشمندان می توانند با ورود به سایت مربوطه نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و همچنین بارگذاری مقاله خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: در تنظیم مقالات باید ساختار فنی و علمی متعارف اعم از چکیده، کلید واژه، ارجاعات داخل متن، فهرست پایانی و کتاب نامه رعایت شود.

پرهیزگاری یادآورشد: تلاش می شود در روز همایش مجموعه مقالات به صورت چاپ شده در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

وی گفت: زمان برگزاری همایش ۳۰ فروردین ماه سال آینده و آخرین مهلت ارسال آثار تا پنجم اسفند ماه امسال است.

پرهیزگاری تصریح کرد:از متقاضیان درخواست می شود مقاله های خود را به دبیرخانه همایش نکوداشت حمدالله مستوفی ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار