معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار:
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اشتغال فراگیر ۲۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال روستایی ۱۲ هزار میلیارد تومان با مشارکت بانکها اختصاص می یابد.
کد خبر: ۵۵۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 22 January 2018

 به گزارش تابناک قزوین عیسی منصوری در حاشیه سفر به قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در برنامه اشتغال فراگیر میزان تسهیلاتی که می توانیم در اختیار مردم و سرمایه گذاران و کارآفرینان بگذاریم حدود ۲۰ هزار میلیار تومان است که از محل یارانه ها و منابع داخلی بانکها پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برای اشتغال روستایی هم سقف پرداختی ۱۲ هزار میلیارد تومان با مشارکت بانکهاست که بتدریج آن را اختصاص می دهیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار تصریح کرد: واقعیت این است که در مور تسهیلات باید به مداخلات توسعه ای بپردازیم و اولویت ما نهاد سازی است و اگر بخش خصوصی ظرفیت لازم را پیدا کند آنوقت ارائه تسهیلات برای کمک به فرآیند توسعه و به کسب و کارهای اشتغالزا تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: در فرآیند ارائه تسهیلات دو مشخصه مورد توجه قرار گرفته که نظارت و کنترل طرح های سرمایه گذاری و دوم ارائه ضمانت در بخش روستایی در اولویت است.

منصوری یادآورشد: با استفاده از صندوق ضمانت تلاش می کنیم از انحراف منابع جلوگیری شود و در مواقعی که کارآفرین وثیقه لازم را ندارد کار باید تسهیل شود و این صندوق کمک می کند تا از تسهیلات راحت تر استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای هردو برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی الان ثبت سرمایه گذاری آغاز شده و سامانه در اختیار متقاضیان قرار گرفته و تاکنون چند هزار طرح ثبت شده و دستگاهها بررسی را آغاز می کنند و در بازه زمانی محدودی آن را بررسی و معرفی می کنند و ارزیابی نهایی طرح ها برای پرداخت تسهیلات انجام می شود.

پذیرش ۳ هزار طرح اشتغالزایی

منصوری گفت: تاکنون ۳ هزار طرح از متقاضیان دریافت شده که خلاصه بوده و تلاش کرده ایم ابتدا چکیده طرح دریافت شود تا در مراحل اولیه سرمایه گذار زیاد معطل نشود و برای ارائه طرح تفضیلی هم تلاش می کنیم وضعیت طرح ها مشخص شود و همین سرمایه گذاری در کمتر از یک ماه به مرحله دریافت تسهیلات برسد.

وی در خصوص طرح تکاپو اظهارداشت: در سال جاری حدود ۶۵۱ هزار اشتغال پیش بینی شده بود و فکر می کنیم بخشی از این منابع که در اختیار است به اجرا رسیده اما هنوز منابع را از سازمان برنامه بودجه نگرفته ایم.

منصوری اظهارداشت: طرح حرکت هم بدلیل کمبود اعتبار با طرح تکاپو تلفیق شده و طرح صیانت از اشتغال موجود ارائه شده لذا ابتدا شرکت هایی که دارای مشکل هستند ابتدا مشکلات در چند بخش تقسیم و سپس بررسی می شود که راه حل هایی هم پیش نهاد شده که در کمیسیون تخصصی مطرح است و اگر به نتیجه برسد اعلام می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تمرکز خوبی در ایجاد اشتغال داشتیم و باید در حفظ اشتغال هم مورد توجه قرار دهیم.

منصوری اضافه کرد: این طرح مبتنی بر تجربه بخش خصوصی است که اجرا می شود و نگاه ما این است که اشتغال موجود را حفظ کنیم.

بومی سازی طرحها در اولویت است

وی در خصوص دینامیک کسب و کار بیان کرد: واقعیت این است فرض ما این بوده که برای اشتغال و کسب و کار نمی توان به صورت متمرکز نسخه ای از تهران پیچید لذا دینامیک کسب و کار و این که اقتصاد بر چه محوری است بررسی شده و معتقدیم نواحی معیشتی باید تقسیم و گذار اقتصاد از کشاورزی به صنعت و خدمات بررسی شود.

منصوری گفت: همکاران تلاش کردند رسته های اولویت دار هر بخش را شناسایی کنند و در مرحله اجرا تمرکز بر حلقه اصلی انجام شود که به صورت لایه لایه از سطح ملی، استانی و منطقه ای این منابع به صورت منطقه ای توزیع می شود.

نرخ بیکاری یک رقمی می شود

وی افزود: نرخ بیکاری تا پایان تابستان امسال معادل ۱۱.۷ درصد است و تلاش می کنیم تا پایان برنامه ششم نرخ بیکاری یک رقمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار