معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینكه متأسفانه این استان در بحث سرمایه اجتماعی در وضعیت مطلوبی نیست و خواستار توجه به این موضوع مهم و حساس شد.
کد خبر: ۵۵۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 22 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس شب گذشته، در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان، گفت: متأسفانه استان فارس در بحث سرمایه اجتماعی در وضعیت مطلوبی نیست.
وی با تأكید بر اینكه باید در خصوص تغییر شرایط و بهبود وضعیت سرمایه‌های اجتماعی كاری انجام شود، افزود: یكی از مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوعات سرمایه‌های اجتماعی است كه متأسفانه اگر بخواهیم شاخص‌های آن را مطرح كنیم، باید بگوییم وضعیت خوب نیست.
موسوی، مدیركل بهزیستی استان فارس نیز در این نشست با بیان اینكه متأسفانه ما هنوز سرمایه اجتماعی را خوب درك نكردیم یا باور نداریم، گفت: سرمایه اجتماعی ما رو به تنزل است فاصله بین حاكمیت و مردم دارد روز به روز بیشتر می‌شود.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی و اهتمام دستگاه‌های مختلف جهت رفع این مشكل تأكید كرد و گفت: نكته دوم در اینجا، بحث فرهنگ‌سازی است و باید پرورش نسل‌ها داشته باشیم و از مهدهای كودك شروع كنیم و ارزش‌ها را به نسل جدید خود انتقال دهیم و اگر به این عمل كنیم نسلی بهتر از این در آینده خواهیم داشت.
مدیركل بهزیستی فارس همچنین به یك پیشنهاد مطرح شده در این نشست اشاره كرد و گفت: با توجه به گسترش ارتباطات، وضعیت به کونه‌ایی نیست كه استاندار بخواهد روستا به روستا بگردد و مشكلات مردم را احصا كرده و برطرف كند، بلكه باید بخشدار هر منطقه آنقدر اختیار داشته باشد كه بتواند مشكلات روستاها و بخش خود را حل كند لذا باید تفویض اختیار به سطوح پایین‌تر صورت گیرد تا مردم شاهد پاسخگویی مسئولان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار