رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی خبر داد
فارس:رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی از کشف 2 هزار و 200 کیلوگرم انواع موادمخدر در 10 ماهه امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 24 January 2018
 

قاسم دهقانی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران کشفیات پلیس در سال‌جاری را 2 هزار و 200 کیلوگرم  با متلاشی شدن 26 باند تهیه و توزیع موادمخدر عنوان کرد و اظهار داشت: میزان کشفیات موادمخدر نسبت به سال گذشته در همین مدت از رشد 45 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه126 سرباند و قاچاقچی اصلی در استان آذربایجان‌شرقی دستگیر شده است، افزود: 4 هزار و 125 نفر توزیع‌کننده موادمخدر و 12 هزار و 250 نفر مصرف‌کننده نیز دستگیر شده است.

دهقانی گفت: در سال‌جاری یک‌هزار و 321 طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در زمینه موادمخدر در سطح استان آذربایجان‌شرقی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: براساس آخرین شیوع‌شناسی انجام‌شده، 5.4 درصد جمعیت کشور مصرف‌کننده موادمخدر هستند که خوشبختانه این آمار در سطح استان آذربایجان‌شرقی 1.2 درصد بوده و این استان از نظر نرخ شیوع موادمخدر در سطح کشور در رتبه 28 قرار دارد.

دهقانی، میزان آلودگی به موادمخدر در سطح دانش‌آموزان در کشور را 2.1 درصد اعلام کرد و افزود: این آمار در سطح دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی تنها 46 صدم درصد است.

وی ادامه داد: میانگین آلودگی قشر دانشجو به موادمخدر در کشور 5.6 درصد بوده که این رقم در سطح استان 4.4 درصد است، این رقم نگران‌کننده است که سال آینده اقدامات اساسی برای کاهش در این زمینه انجام خواهیم داد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: براساس آخرین تحقیقی که در جمعیت کارگری در محیط‌های صنعتی انجام شده، 22 درصد از کارگران در کشور مبتلا به اعتیاد هستند و این نرخ در آذربایجان‌شرقی 25 درصد بوده که باعث نگرانی است.

وی، میانگین شیوع اعتیاد در کشور را 24.8 درصد اعلام کرد و افزود: میانگین شیوع اعتیاد در استان آذربایجان‌شرقی 24.3 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :