دبیر چهارمین جشنواره فیلم فجر در استان قم، با اشاره به اکران 12 فیلم سینمایی بلند و پنج فیلم سینمایی کودک و نوجوان از دسته سیمرغ 1 در قم گفت: اکران صبح فیلم های این جشنواره ویژه کودکان و نوجوانان با عنوان جشن شاپرک ها به صورت رایگان است.
کد خبر: ۵۶۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 01 February 2018

به گزارش تابناک قم،محمدکاظم رضوانی با اشاره به برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر افزود: فیلم های جشنواره فیلم فجر در دسته های سیمرغ 1 و سیمرغ 2 دسته بندی شده و هر کدام از این دسته ها علاوه بر تهران در 15 استان کشور نمایش داده می شود.

وی به اکران فیلم های این جشنواره در سینما آیه در خیابان بسیج و سینما ونوس در بلوار غدیر قم اشاره کرد و افزود: 12 فیلم سینمایی و پنج فیلم ویژه کودک و نوجوان در 36 سانس در 2 نوبت صبح و عصر از چهاردهم تا 22 بهمن ماه اکران می شوند.

دبیر چهارمین جشنواره فیلم فجر در استان قم، با بیان این که اکران فیلم های بخش کودک و نوجوان از ساعت 10 صبح آغاز می شود ادامه داد: شنبه 14 بهمن فیلم قهرمانان کوچک، یکشنبه 15 بهمن فیلم دنیای کیف ها، دوشنبه 16 بهمن پویانمایی فیلشاه، سه شنبه 17 بهمن فیلم دزد و پری و چهارشنبه 18 بهمن فیلم شکلاتی، برای کودکان و نوجوانان قمی در سینما آیه و سینما ونوس اکران می شود.

وی با اشاره به برگزاری افتتاحیه این جشنواره در قم افزود: آیین افتتاحیه این جشنواره روز شنبه چهاردهم بهمن ماه ساعت 16:30 با حضور پرویز شیخ طادی کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی امپراطور جهنم در سینما آیه قم برگزار می شود.

رضوانی تاکید کرد: فیلم های «امپراطور جهنم»، «هایلات»، «جشن دلتنگی»، «لاتاری»، «شعله ور»، «تنگه ابوقریب»،«کامیون»، «عرق سرد»، «مصادره»، «سرو زیر آب»، «اتاق تاریک» و«فیلشاه» 12 فیلمی است در قم اکران می شود.

وی با اشاره به ریز برنامه اکران این فیلم ها در قم گفت: روز شنبه 14 بهمن ماه، فیلم های امپراطور جهنم و اتاق تاریک در سینما آیه و فیلم های هایلات و فیلشاه در سینما ونوس؛ روز یکشنبه فیلم های تنگه ابوقریب و کامیون در سینما آیه و جشن دلتنگی و لاتاری در سینما ونوس؛ روز دوشنبه 16 بهمن فیلم لاتاری در سینما آیه و شعله ور و تنگه ابوقریب در سینما ونوس و در روز سه شنبه 17 بهمن فیلم های فیلشاه و هایلات در سینما آیه و کامیون و عرق سرد در سینما ونوس اکران می شود.

وی با بیان این که اکران اول فیلم ها در ساعت 16:30 و اکران دوم در ساعت 19 خواهد بود افزود: فیلم کامیون و امپراطور جهنم در سینما آیه و فیلم های مصادره و سرو زیر آب در سینما ونوس در روز چهارشنبه 18 بهمن و فیلم های اتاق تاریک و مصادره در سینما آیه و فیلشاه و امپراطور جهنم در سینما ونوس در روز پنجشنبه 19 بهمن در قم اکران عمومی خواهد شد.

رضوانی همچنین با بیان این که در هفتیمن روز اکران فیلم های جشنواره فجر فیلم های جشن دلتنگی و تنگه ابوقریب در سینما آیه و لاتاری و مصادره در سینما ونوس اکران می شود گفت: 21 بهمن ماه فیلم های هایلات و سرو زیر آب در سینما آیه و فیلم های عرق سرد و اتاق تاریک در سینما ونوس به نمایش گذاشته می شود، ضمن این که در آخرین روز این جشنواره در 22 بهمن نیز فیلم های شعله ور و عرق سرد در سینما آیه و فیلم های سرو زیر آب و جشن دلتنگی در سینما ونوس اکران خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال 1361 معمولا در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌ شود. تاکنون 35 دوره از این جشنواره برگزار شده است که آخرین آن در سال 1395 بود. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب می یابد.

این جشنواره در 2 بخش، سینمای ایران شامل، سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران)، نگاه نو (فیلم‌های اول)، سینما حقیقت (آثار مستند سینمایی)، هنر و تجربه (تجربه اول) و انیمیشن و نیز بخش سینمای جهان شامل جام جهان نما، سینما سعادت، جشنواره جشنواره‌ها، نمایش‌های ویژه و جلوه گاه شرق برگزار می شود.
از چهار سال گذشته، اکران فیلم های این جشنواره همزمان با تهران در استان های دیگر از جمله قم برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار