استاندار ایلام از نهال کاری ۵۰ هزار هکتار از دشت ها و مناطق بیابانی استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۵۶۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 02 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  همزمان با آغاز گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نخستین روز از دهه مبارک فجر به شهرستان مهران رفت تا در مراسم افتتاح طرح نهال کاری ۲ هزار هکتار منطقه آبزیادی شهرستان مهران شرکت کند.

قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه برگزاری افتتاح این طرح اظهار داشت: این طرح بزرگ به منظور پیشگیری از بیابان است.

وی افزود: در سال ۹۶ با وجودی که از لحاظ بودجه محدودیت زیادی روبه رو بودیم اما در منابع طبیعی نهال کاری حدود ۵ هزار هکتار در حال اجرا است و امروز شاهد شروع به کار کاشت ۲ هزار هکتار درخت در عرصه زمین های مهران هستیم.

وی گفت: تاکنون ۵۰ هزار هکتار از دشت ها و مناطق بیابانی استان ایلام برای مقابله با پدیده ریزگردها نهال کاری و جنگل کاری شده و قرار است اجرای طرح نهال کاری با استان های همسایه استان ایلام در کشور عراق تداوم یابد.

طرح نهال کاری مهران یکی از طرح های مهم برای مقابله با پدیده گرد و غبار یا همان ریزگردها است که قرار است در اجرای آن ۲۰۰ هزار اصل نهال در آن کاشته شود.

علاوه بر شهرستان گرمسیری مهران در شهرستان های ایلام، دهلران، آبدانان و ایوان نیز روی هم  ۳ هزار هکتار طرح نهال کاری در سال جاری اجرا شده و قرار است که در سال آینده ۱۵ هزار هکتار از مناطق بیابانی شهرستان های گرمسیری مهران و دهلران نهال کاری شود طرحی که در دراز مدت  به کاهش آسیب های ناشی از گرد و غبار و ریزگردها در این مناطق کمک خواهد کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار