سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام که اتفاقا بر اساس شایستگی ها مدیریتی ،تحصیلی و سیاسی از بین چندین گزینه بعنوان سکاندار این دستگاه انتخاب شده اند ،قطعا به حساسیت های قومی وقبیله ای استان ولزوم توجه به مقوله مهم آمایش سرزمینی واقفند .لذا اقدام امروز ایشان درراستای دست بردن در تغییرات معاونین واستفاده از ظرفیت های خاص یک یا دومنطقه منتسب به خویش شائبه شکلگیری تعصبات قومی وقبیله ای ونادیده گرفتن سایر مناطق و همچنین نسبیت جمعیت راایجاد نموده اند.
کد خبر: ۵۶۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴ 03 February 2018

تابناک ایلام::یکی از موضوعاتی که این روزها همواره در تغییرات مدیریت دستگاههای اجرایی استان مورد بحث ونقد جدی بسیاری از دغدغه مندان استان قرار گرفته ،برجسته شدن مقوله  حاشیه ای دامن زدن به وابستگی های قومی و چینش مدیران ومعاونین دستگاههای اجرایی است .موضوعی که بدلیل استفاده غیر مرسوم ازنیروهای  یک منطقه از استان و نادیده گرفتن سایر مناطق  ، به چالشی اساسی در بین مردم ونخبگان وهویدا شدن آثار دستهای پنهان درپشت این موضوع مهم واساسی در استان منجر شده است.

تاسف بار تر اینکه هر اندازه روبه جلو حرکت می کنیم، به موازات رشد فرهنگ،سطح  تحصیلات ، رشد و اثرگذاری رسانه های نوین، به همان اندازه رشد تفکرات قوم مدارانه وتلاش برای برجسته سازی این پدیده نامیمون در سیاست ،مدیریت وسایر ابعاد استان را شاهدیم.موضوعی که از عوام عبور وسطح وسییعی از نخبگان وصاحبان فهم واندیشه را نیز در بر گرفته است.این روزها آثار این حرکت خزنده بسیار موثر در افزایش شکافهای قومی را در تلاش مدیران مربوط به یک حوزه سرزمینی خاص در سطح استان شاهد ونمونه های بارز آن در جابجایی ها ومهره چینی های اخیر کاملا مشهود است.

ازورود به سایر دستگاهها که بگذریم اما از زمانی که " علی دلپیشه" آماج تیر های زهرآگین انتقادی رسانه ای ،سیاسیون و بخشی از فعالین شبکه های اجتماعی تنها بخاطر طولانی شدن مدت مدیریتش و مهمتراز همه جابجایی معاونین دانشگاه بمنظور جلب نظر نمایندگان، آن هم برای تضمین بقایش در پست ریاست دانشگاه زمان زیادی سپری نشده است .

هنوز بحث های حاشیه های برجسته دوران مدیریت این دستگاه مهم رنگ کهنگی به خود نگرفته ودامنه بحث های تغییر مدیریت این دانشگاه در شبکه های مجازی وکوچه وبازار استان محو نشده وسرپرست جدید این دانشگاه موفق به دریافت  ابلاغ ریاست نگردیده که تغییرات عجیب وغریب معاونین آن که آثار  جهت گیری هدفمند و شتابزدگی  آقای سرپرست درآن کاملا مشهود است در  صدر اخبار استان قرار گرفت .

سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام که اتفاقا بر اساس شایستگی ها مدیریتی ،تحصیلی و سیاسی از بین چندین گزینه بعنوان سکاندار این دستگاه انتخاب شده اند ،قطعا به حساسیت های قومی وقبیله ای استان ولزوم توجه به مقوله مهم آمایش سرزمینی واقفند .لذا اقدام امروز ایشان درراستای دست بردن در تغییرات معاونین واستفاده از ظرفیت های خاص یک یا دومنطقه منتسب به خویش ،شائبه شکلگیری تعصبات قومی وقبیله ای ونادیده گرفتن سایر مناطق و همچنین نسبیت جمعیت راایجاد نموده است.

ساده وبی پرده می خواهیم این موضوع را بشکافیم که تغییرات معاونین وترکیب جدید شورای معاونین دانشگاه حاوی این نکته مهم اساسی است که استفاده از نیروهای دو منطقه خاص در راس معاونت ها ونادیده گرفتن شهرستانهای مهمی نظیر ایلام ،ایوان ،سیروان وچرداول در ترکیب این شورا بر هدفمند بودن این تغییرات صحه گذاشته ورهیافتی جز سرخوردگی نیروهای توانمند وایجاد مشکلات متعاقب آن برای سرپرست این دانشگاه را در پی نخواهد داشت.

درست نیست که از بین شورای معاونین که تعداد آن از ده معاونت ومدیریت عبور می کند،توجه سرپرست دانشگاه  فقط به  توان نیرویی دو منطقه معطوف  وظرفیت های نیرویی مستعد  دیگر مناطق را در چاله غفلت ویا نادیده انگاری مدفون نمایند.آیا تداوم این شیوه نامیمون مدیریتی و کشانیده شدن آن به سایر دستگاههای اجرایی استان ،زمینه را برای خط کشی های قومی ودر نتیجه عواقب خطرناک آن مهیا نمی کند !؟البته شاید آقای سرپرست خواسته اند با قرار گرفتن در جو اتفاقات اخیر در استان استقلال خود را نشان داده باشند ،اما در حقیقت می توان گفت  این چنین گامیبرای ایشان ، خروج از چاله وافتادن به چاه خواهد بود!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
غیر بومی بیاد ! آه و واویلا سرمی دهید ؟!! بومی انتخاب می شود !!! شمال و جنوب سر می دهید ؟!! دراین میان تعهد و شایسته سالاری فنیش مگر باب میل شما باشه ؟!! این اصل را به خاطر بسپارید ! هر مدیری حق دارد برای پیشبرد حوزه مدیریتی اش که نتیجه آن خدمت همراه بارضایت مردم ، همکاران هم سو و هماهنگ با خودش انتخاب می کنه ؟!! با درنظر گرفتن شناخت و شایستگی ؟!! پس کمی به خود آییم و از فرافکنی دست برداریم !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
درود بر تابناک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
باسلام متاسفانه حقیقت تلخی که امروزه شاهد ان هستیم تعصبات قومی وقبیله ای شدید درایلامه وچیزی که ما امروز در دانشگاه علوم پزشکی اتفاق افتاد نمایش بی پروایانه ین موضوع بود برنامه ای که قطعا سبب جبهه گیریهای درسطح دانشگاه وکاهش انگیزه پرسنل برای ادامه کار خواهد شد حال که رسم این است دیگر چرا انجام کار وتلاش مضاعف بقیه هم صبر کنن تا وابسته قومی یا حزبی سرکاربیاد وپله های پیشرفت رویک شبه طی کنن
آبدانان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
دانشگاه علوم پزشکی یک مجموعه علمی است ومدیریت آن از بین کارکنان واعضای هیئت علمی آن انتخاب می شودبحث قومیت اصلا وجاهت ندارد چرا که ممکن است یک قوم اصلا کارمندی دراین دانشگاه نداشته باشد ویا اگر هم باشد شایستگی مدیریت نداشته باشد بنابراین بحث قومیت ها هیچ توجیهی ندارد در ضمن افرادی که انتخاب شدند کسانی هستند بومی استان ومطرح کردن شمال وجنوب جز ایجاد اختلاف وجلوگیری از توسعه استان ثمری ندارد ما همه فرزندان ایلامیم وبرای توسعه وآبادانی آن باید تلاش جمعی داشته باشیم همفکری نخبگان فکر وابزاری زمینه ساز توسعه استان است نه ایجاد اختلاف ودامن زدن به قومیت گرایی
ebraz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
کاش یکی هم از دانشکده علوم پزشکی ساوه یه خبر منتشر کنه ، رئیس مرکز بهداشت ساوه و معاون بهداشت ساوه تقریبا 15 سال هست که رئیس مونده و هربار با حمایت یک نهاد خاص حمایت میشه ، به کانال دانشکده علوم پزشکی ساوه سری بزنید ، از جلسه ای که ریاست دانشکده با ............گذاشتن و ایشون هم حضور دارن کاملا مشخصه ، یه جورایی دم خروسه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
انتخاب معاونین شمال و جنوب در هر دو دانشگاه ایلام و اخیرا دانشگاه علوم پزشکی نشان دهنده ضعف مدیر است
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
سخنان تابناک کاملا به جاست و بعضی ها از همین الان با حمایت خود از انتصابات سرپرست بزرگوار دانشگاه یه تقلایی داشته باشند نظر مثبت بدن که شاید با پاچه خواری به یه نان و نوایی برسن ولی فکر نکنم جناب سرپرست همچنین اجازه ای رو بدن سربلند باشی تابناک
فرزنددره شهر
|
United States
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
باعرض خداقوت به مردنستوه وباتدبیردکترهمتی عزیزوتبریک به خاطرانتخاب حکیمانه وبی ریامعاونین حوزه درمان واموزشی دانشگاه براستی که هرکس که ازنزدیک این اقایان رابشناسدمیداندکه این عزیز ان هرگزجزدرلباس خدمت صادقانه ومردمداری اهل سیاسی کاری وحاشیه پردازی نبوده ونیستند ایلام عزیز نیازبه نگرش‌ تفرقه محوری شمال وجنوب نداردوصندلی خدمت خالصانه اول اثبات برادری میخواهد نه تقسیم ارث بین شمال و چنوب.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار