تقدیم به مدیر تابناک ایلام
خداداد ابراهیمی -روزنامه نگار
کد خبر: ۵۶۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 04 February 2018

 روزنامه نگاری در ایلام هنوز انسجام حرفه ای و تخصصی نیافته است.ما در حوزه دفاع مقدس، درحوزه دین وسیاست، در حوزه فرهنگ واجتماع و...نویسندگان شاخص و برند نداریم.

نویسندگان رسانه ها اغلب مثال یک پزشک عمومی عمل می کنند واین امر تولیدمحتواهای رسانه ای را دچار خلل و خدشه نموده است.اما معدودی ازاهالی رسانه ایلام ازجمله علی اصغر اسدی، توانسته است به مدد درک رسانه ای و مطبوعاتی اش، افزونتر از دیگران در کانون توجه قرار گیرد.

نگارنده به عنوان تجربه آموخته حوزه رسانه به این نتیجه رسیده ام که قلم های قوی و عمیق گاهی مورد تمجید نخبگان و گاهی هم موردتهدید نوچگان هستند.قلم های تحلیلگر واقعگرا ، با تعمیق در واقعیات اجتماعی ، از کف خیابان گرفته تا مسائل و مصائب هزار توی سیاست، بی تعصب و جانبداری از جریان خاص سیاسی اطلاع رسانی شفاف می کنند. گاهی آرام و رام و گاهی تیز و بُران، زخم و مرهم را توأم باهم انعکاس می دهند
دُرشتی و نرمی به هم دَر، بِه است
چوفاصد که جراح ومرهم نِه است

القصه غرض آن بود که بگویم نگاه جناب آقای علی اصغر اسدی ، مدیر محترم تابناک ایلام به رویدادهای خبری، نگاهی جامع الاطراف و مسئولانه ست.در تولید محتواهای خبری اش نه مداهنه ونه مبالغه ای درکارست.وی متهورانه ، مسئولان را به چالشی سازنده می کشاند تا درنهایت مردم از آن منتفع شوند و جامعه در مسیرصواب وصلاح قرار گیرد.
کسی در آثار رسانه ای او، هرزنگاری ووقاحت واژگانی و نیز ردپایی از جانبداری های معمول اصولگرایی و اصلاح طلبی نمی بیند. او با نگاه اعتدال و عقلانیت به نقد جناح های حاکم بر جامعه ما می پردازد که البته در این وادی، فراز و فرودها و البته غفلت هایی نیز دارد.شاید گاه گاهی نگاه یک جانبه خبری او به یکی از نمایندگان ایلام، پاشنه آشیل کارکردهای رسانه ای او باشد. اسدی به خط قرمزها نزدیک می شود اما رندانه و هوشمندانه ، درنگ می کند و عبور نمی کند.البته دراین راستا دچار دردسرهایی هم شده است.
تحلیل مُجمل اخیر وی از احتمال دلخوری بزرگان استان، می تواند هشدار و تلنگری باشد به مسئولان که درایلام دیگر امری خفی وجود ندارد و روزنامه نگاران تا یک قدمی میزهای ریاست آنان پیشروی دارند و بر خفایا و زوایای سیاسی و اجرایی ، اشراف رسانه ای دارند.
انصاف نیست که قلم متفاوت این روزنامه نگار جسور را با برخی نامحرمان و مهمانان ناخوانده جامعه رسانه استان ایلام در یک سنجه قرار دهیم. بی شک عیار واعتبار رسانه ای این نویسنده بیجنوندی تبار قابل تکریم و درخور تحسین است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
درود بر استاد رسانه جناب ابراهیمی...الحق والانصاف به خوبی واقعیت تبحر وتوانمندی رسانه ای جناب آقای اسدی را بیان نموده اید
هیوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
درود بر آقای ابراهیمی ،،،،عرصه خبری و روزنامه نگاری و قدرت به چالش کشیدن زوایای کامل رفتار مسئولان بویژه در دنیای رسانه های مجازی قطعا هوشیاری و صراحت کلام و جسارتی بالا با تکیه بر علم و‌سواد و تعهد رسانه ای و نگه داشتن حرمت قلم می‌طلبد که الحق و‌الانصاف رسانه بزرگ تابناک کشوری و در چند سال اخیر نیز تابناک ایلام بخوبی به آن واقف بوده و اصل را منافع ملی کشور و حقوق مردم قرار داده‌اند،،،،،زنده و پایا باشید
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
سلام وخداقوت
از جناب آقای ابراهیمی بخاطر این مطلبشان تشکر می کنم. انصافا آقای علی اصغر اسدی بعنوان قلم به دستی توانا و متبحر با جسارت ونترسی خود ،فضای رسانه ای ومجازی استان را قبضه نموده اند .باید به این همه جسارت وشهامت ومداومت کاری ایشان احسنت گفت .
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
احسنت جناب ابراهیمی
هوشمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
باسلام... الحق والانصاف حرف دل تک تک مردمان استان رو بیان کردین-آقای اسدی یک مدیر تواناست که دربین تمام رسانه هانقدمنصفی دارد
راحیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
من اهل ایلام نیستم اما همیشه خبرهای تابناک رو دنبال میکنم.احسنت به جناب آقای اسدی که امروز شاهدحمایت جناب اقای ابراهیمی ازایشان شدیم.یک نفرکمه...به نظرم باید کل رسانه هاازایشان حمایت وهمچنین نحوه عملکردشونم مث سایت تابناک منصف بشه.
سلطانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
استان ایلام باید به وجود همچین رسانه ای دراستان افتخارکنه.که تمام مسولین رو بیدارکرد وازشون نقد کرد --یک نقد منصف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
درود براقای ابراهیمی بخاطر مطلب زیبایشان.درود برتابناک.درود برجناب اسدی نقاد منصف استان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
یکی از مولفه های دموکراسی آزادی مطبوعات است که بایستی محقق شود در این وادی روزنامه نگار نترس وشجاع که حقایق را (نه توهمات ذهنی )را برملا کند وباعث جلوگیری از تخلفات و رانت شود به ندرت یافت میشود،آقای اسدی از روزنامه نگاران وتحلیلگران با سواد میباشد،ولی همانطوریکه در تحلیل جنابتان آمد اکثر مواقع مدافع سرسخت نماینده ایست که اکثر قریب به اتفاق موکلینش بر عملکرد آن نقد جدی دارند واز طرفی مطالبی را به دیگر نمایندگان نسبت میدهد که واقعیت ندارد واین امر به رسالت روزنامه نگاریش که همانا بیطرفی وبیان حقایق است خدشه وارد میکند،امید است ایشان صداقت را فدای رفاقت یا خدای ناکرده مطامع دنیوی نکند،به هر حال برای این روزنامه نگار فهیم وفرهیخته آرزوی موفقیت وبهروزی میکنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار