رئیس قرار گاه عمار:
رئیس قرار گاه عمار گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند بگویند ایرانی‌ها ناقض برجام هستند که در این صورت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم.
کد خبر: ۵۶۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 05 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مهدی طائب شامگاه یکشنبه در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، اظهار داشت: ولایت فقیه ادامه بحث امامت است و امامت نیز بحث شرعی نیست بلکه عقلی است.

وی با بیان اینکه ملاک امامت عقل است و امام نسبت به همه ما عالم‌تر است، گفت: در غیاب امام زمان(عج) ولی فقیهی وجود دارد که کار اصلی او این است که جامعه را به اصل ظهور برگرداند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: جامعه‌ای که بر فرق علی(ع) شمشیر بزند و جامعه‌ای که امام زمانش را در منطقه نظامی محاصره کند تا در هنگامی که صاحب اولاد شد او و فرزندش را از بین ببرند این جامعه با عقل دعوا دارد و توان تحمل عقل را ندارد و یک نفر باید این‌ها را از مستی بیرون آورد و هدایت کند.

وی تصریح کرد: این تصور غلطی است که برخی می‌گویند باید فساد همه جا را فرا بگیرد تا امام عصر ظهور کند یعنی جوامع باید بی‌عقل شوند و این نادرست است و ایشان زمانی خواهند آمد که جامعه به طلب عقل باشد.
هیچ دورانی بدون ولی فقیه نبودیم

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه در همه دوره‌ها هیچ‌گاه بدون ولی فقیه نبودیم، گفت: در دوره‌هایی ولی فقیه ما مستور بوده و در یک دورانی ولی فقیه زمان تشخیص داد می‌تواند علنی شود.

وی با بیان اینکه ولی فقیه وظیفه دارد تا جامعه را به آن سطح عقل کلی برای ظهور آماده کند، اظهار داشت: کسانی که در برابر ولی فقیه اظهار نظر می‌کنند قبل از هرگونه اختلاف سیاسی بی‌عقلی خودشان را امضا می‌کنند.

رئیس قرارگاه عمار، با اشاره به اینکه امام راحل(ره) هنگامی که قیام کردند عده‌ای ساز مخالف زدند و بعد نیز پشیمان شدند، ادامه داد: اکنون نیز این‌گونه است به عنوان مثال رهبری در مسئله برجام فرمودند من به تیم خودمان اعتماد دارم اما به طرف مقابل اعتماد ندارم اما آن‌ها گفتند در عالم سیاست اعتماد و بی‌اعتمادی معنا ندارد.

وی با بیان اینکه ولی فقیه چیزهایی را می‌بیند که ما نمی‌بینیم، عنوان کرد: اگر عده‌ای نتوانستند عقل را درک کنند اما ملت ما عقل را خوب درک کرد و فهمید.

حجت الاسلام طائب تصریح کرد: امام راحل خود را موظف می‌دانستند تا زمینه را برای ظهور آن عقل کل فراهم کنند و می‌فرمودند «انقلاب ما زمینه‌ساز دولت جهانی امام زمان(عج) است».

وی با بیان اینکه ۴۰ سالگی سن بلوغ است و رسول خدا(ص) در این سن به پیامبری مبعوث شدند، افزود: اکنون در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب هستیم و باید محیا شویم برای اینکه خدا ما را برای مأموریتی مبعوث نماید و تا کنون در حال آزمون بودیم؛ اکنون در حال سخت‌ترین آزمون هستیم.

انقلاب برای عقل بوده است نه برای نان

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای عقل بوده است نه برای نان، گفت: به فرموده شهید چمران «ما انقلاب نکردیم تا خیابان‌ها و خانه‌هایمان زیبا شود»، گرچه که عده‌ای امروز خانه‌های کذایی ساختند و نام خود را هم مسئول گذاشتند البته این‌ها در برابر مردم مسئول‌ هستند و در قیامت باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی روز به‌ روز به نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر می‌شود، ابراز داشت: مأیوس سازی، ایجاد خستگی و افزایش مشکلات مردم به عنوان راهکارهای دشمن برای تضعیف نظام اسلامی است و امثال شهید حججی حرکت‌های بزرگی را رقم زده‌اند که هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابل این حرکت‌ ایستادگی کند.

فتنه ۸۸ ما را در برابر اغتشاشات واکسینه کرد

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه امریکا و اسرائیل برای اغتشاشات اخیر بسیار هزینه کردند، گفت: بنده از اغتشاشات ناراحت نمی‌شوم چرا که وجود این اغتشاشات نشان از عملکرد درست نظام اسلامی و در نتیجه عصبانی شدن دشمنان است.

وی ادامه داد: افرادی که برای اعتراض به مشکلات اقتصادی در صحنه حضور یافتند صف خود را به‌سرعت از فتنه‌گران جدا کردند و دشمن فکر می‌کرد که می‌تواند این فتنه را به مدت یک سال دنبال کند در حالی که در کمتر از دو هفته خاتمه یافت و این به دلیل وجود فتنه ۸۸ بود که به فرموده رهبری این فتنه ما را واکسینه کرد.

رئیس قرارگاه عمار تصریح کرد: دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال تحقق اهداف خود در جامعه اسلامی است و اگر بتوانیم از این فضای مجازی به صورت درست استفاده کنیم می‌توانیم با استفاده از ابزار دشمن به خودش حمله کنیم.

وی افزود: در برجام ضررهای خود را کردیم و در برجام بی‌عقلی کردیم اما دیگر نباید بی‌عقلی کنیم چرا که آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که بگویند ایرانی‌ها برجام را نقض کرده و اگر ناقض برجام شویم با خسارت‌های بیشتری روبه‌رو می‌شویم.

جشن بی‌حجابی شگرد منافقین بود

حجت الاسلام طائب به برپایی جشن بی‌حجابی در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این یکی از شگردهای منافقان است و مردم ما بسیار عاقل شده‌اند و فقط با نفرت به آن‌ها نگاه می‌کردند.

وی گفت: یک جریان شناخته ‌شده تابلودار نمی‌تواند آنتی‌تز انقلاب را تولید کند اما گروه‌هایی در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و بدنه دولت نفوذ کرده‌اند تا این هدف را رقم بزنند و امروز بخشنامه شده است که بچه‌ها را به گورستان نبرید تا آن‌ها به یاد آخرت نیافتند.

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه غلبه خون بر شمشیر رمز پیروزی انقلاب اسلامی است، ادامه داد: دنیا در برابر نقدپذیری رهبر معظم انقلاب کم آورده است و هیچ فردی سخنان مطرح شده توسط رهبر انقلاب اسلامی برای ترامپ را نقد نکرده است که این نشان می‌دهد که رهبری بدون تدبیر هیچ واژه و اصطلاحی را استفاده نمی‌کنند؛ مسئولان باید نقدپذیر باشند.

وی افزود: در برابر حوادث طبیعی مانند برف با وجود این نیروی‌های بسیجی و سپاه متأسفانه نسبت به این نیروها بی‌توجه شد در حالی که می‌توان از این نیروها در بسیار موارد کمک گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار