قابل توجه مسئولین محترم :
امروز دوشنبه ،در پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که در معیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام به منظور افتتاح یا کلنگ زنی چند طرح عمرانی و آموزشی وفرهنگی به شهرستان ایوان عزیمت نمودیم . مشاهده موضوعی عجیب نگارنده را برآن داشت تا در این خصوص قلم فرسایی کند .
کد خبر: ۵۶۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 05 February 2018

تابناک ایلام::امروزه یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین ارشد ومیانی کشور و مهمتراز همه دل نگرانی خانواده ها نبودِ کار برای جوانان تحصیلکرده وغیر تحصیلکرده است . هرساله حجم انبوهی از جوانان با مدارج علمی عالی از دانشگاههای کشور فارغ التحصیل شده وبه خیل بیکاران کشور افزوده می شود.

کافیست سری به درون خانواده ها کشیده واز تعداد جوانان تحصیلکرده جویای کار آماری دریافت نموده ویا به دفتر نمایندگان ومحتوای درخواست های مردمی  به مسئولین ارشد کشور سرک کشیده، آن وقت است با سیل بیکارانی مواجهه می شوید که به امید فردایی روشن سالها پشت میز تحصیل نشسته وخدمت سربازی خود را به پایان رسانیده واینک با دلهره و نگرانی روزوشب های خود را سپری می کنند.

در طول این سالها هم دولتهای متعدد آمده ورفته اند ،شعارها داده اند ،بر روی کاغذ طرح ها نوشته اند ،اما در عمل فقط به آمار بیکارانی اضافه شده که این روزها به دغدغه خانواده هامبدل شده  واین موضوع رفته رفته می رود  تابه یک چالش مهم امنیتی واجتماعی برای مملکت مبدل شود.جالب اینجاست مسئولین ارشدکشور در سخنرانی و شعارهایشان به خوبی به خطرات این موضوع اشاره می کنند اما در عمل اقدام مناسبی برای عبور از این بحران شاهد نیستیم.

در حالیکه به  محتوی شعارهای اعتراضی سر داده شده در حرکات اعتراضی ماههای اخیر نظری افکنده شود به طور قطع خروجی بررسی ها به یک جا ختم می شود وآن هم چیزی جز مسایل ومشکلات اقتصادی خانواده ها ودرراس آنها بیکاری جوانان تحصیل کرده نیست که این روزها بخاطر سربار شدن خانواده ها وشنیدن انواع واقسام طعنه ها و زخم زبانها ،برای شنیده شدن حرف دلشان به آب وآتش زده وخطرات ناشی از چنین حرکاتی را نیز به جان می خرند.

مسئولین مملکتی هم با جمع شدن این حرکات ،بدون اینکه به اصل موضوع وچرایی وقوع این اتفاقات فکری کرده ودر عمل طرحی دراندازند ،تنها توهم توطئه را بولد کرده و با دل خوش کردن به تجمعات حمایتی نوای " همه چیز آرومه " سر می دهند . این درحالیست که با گوش دادن به عمق مشکلات مردم ودرد دل های جوان بیکار ،به یقین می رسیم که واقعا اوضاع خوبی حاکم نیست ومسئولین باید برای این وضعیت چاره ای  اندیشند.

امروز در وسط دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی قرار داریم ،انقلاب اسلامی با تمام ابعادش از نظر مادی ومعنوی برای ملت ایران آرامش وافتخار به ارمغان آورد ،برای اینکه این انقلاب اینچنین بزرگ شده وقدرتهای بزرگ را به چالش بکشد ،همین مردم خون داده اند ،سختی ها کشیده اند ،لذا قدری هم باید به فکر جبران نمودن تلاشها و حمایت های این مردم نیز بود.

اینکه در دهه فجر یک سال طرح هایی به ظاهر جدید را افتتاح ویا کلنگ زنی نموده ودر هفته دولت سال بعد همین موضوع را تکرار نمود شاهکار نمی شود ، شاهکار این است زمانی که مسئولین  برای افتتاح طرحی واقعی در  میان مردم روستاها وشهرها حاضر می شوند ،مردم آن مناطق به شکرانه خدمات مسئولینش که شکاف اجتماعی را برداشته ،بیکاری را از میان جامعه اشان زودوه و یا تورم وگرانی را از بازار مصرف آنها دور نموده اند به سان دوران اول انقلاب اسپند دود کرده ،گاو وگوسفند قربانی کنند.

اما امروز به محض  حضور مسئولین در میان مردم ،نه تنها خبری از قربانی ودود اسپند نیست ،اما مردم دغدغه مندِ عمدتا مطالبه گر به دور آنان حلقه بسته واز بیکاری جوانان و کم کاری های مسئولین و مشکلات پدیدار شده در زوایای زندگیشان شکوه وگلایه می کنند .اینجاست که به این نکته می رسیم که " این یعنی مشکلی هست"!

امروز دوشنبه ،در پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که در معیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام به منظور افتتاح یا کلنگ زنی چند طرح عمرانی و آموزشی وفرهنگی به شهرستان ایوان عزیمت نمودیم . مشاهده موضوعی عجیب نگارنده را برآن داشت تا در این خصوص قلم فرسایی کند .

بعد از اینکه کاروان خودرویی آقای معاون برای افتتاح خانه بهداشت روانه روستای کلان در شهرستان ایوان شد ،بعد از قیچی نمودن روبان وعرض تبریک به مناسبت افتتاح این طرح مهم !!،صدای اعتراض جوانی ما را به درون حلقه تنیده شده در اطراف آقای معاون کشانید. جوان مرتب از بی توجهی برخی مسئولین به اشتغال آنان گلایه می کرد . می گفت ؛"برای اینکه بتوانم یک وام ده میلیون تومانی را از بانک دریافت نمایم مبلغ چهارصد هزار تومان رشوه داده ام اما هنوز خبری از وام نیست".

این جوان روستایی گلایه اش را اینگونه تکمیل کرد که آقای معاون می خواستم با این وام چند راس بز بخرم وبه قول روستانشینان ایلامی " بزگیری " کنم شاید از این طریق چرخ اقتصاد خانواده ام بچرخد .مرتب می گفت ؛"این مردم می دانند سطح تحصیلات من چیست، اما گویا حجب وحیایش مانع از فاش نمودن مدرک تحصیلی اش بود . بالاخره زبان گشود وگفت؛" من دکترای علوم سیاسی دارم وبیکارم به من ده میلیون وام پرداخت کنید تا بتوانم با خرید بز زندگی ام را بچرخانم !!نمونه این جوانان زیاد است ،تحصیلکرده راننده تاکسی گرفته تا پرتقال فروش و کبابی و ....تا بخواهید در این جامعه یافت می شود،کارهم  عار نیست ،اما شان وشخصیت جوانان را باید مدنظر داشت .

بگذریم که آقای معاون چه ارشاداتی نمود ورییس بانک ملی استان فی المجلس گفت؛ بیا تا 15 میلیون وام به شما پرداخت نمایم ،اما واقعیت این است اگر بیست میلیون تومان بلاعوض هم به این جوان دکتر بیکار روستایی که می خواهد به قول خودش بزگیری کند! پرداخت شود،نمی توان غرور شکسته شده این جوان تحصیلکرده وامثال اورا جبران نمود . نتیجه گیری وقضاوت با مخاطبین است!!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
هوسنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
سپاس از رسانه ای که میتونه واقعیت کف جامعه را بیان و به گوش مسئولین بی درد برسانه- درود بر شما با قلم زیبایتان دغدغه و مطالبه اصلی قشر تحصیلکرده و متخصص بیکار را بیان نمودید امید است شما رسانه ها بتوانید بغض های در گلو خفته ی جامعه بالاخص جوانان را فریاد بزنید اون وقت است میتوان امیدوار به آینده - پیش بسوی آینده روشن رفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
22بهمن هم تمام می شود..................روی سیاهی به زغال میماند ........................
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
⭕️گوشه ای از خطبه های نمازجمعه شهرستان #ایوان... توسط حجت الاسلام دکتر علی حیدری... ۲۰ بهمن ۹۶

عباس
|
United States
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
تابناک از اینکه دقیقا حرف دل جوانها را میزنی بسیار سپاسگزاریم و واقعا در دل مخاطب جای داری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار