مدیرکل استاندار ایلام ؛
مدیر کل استاندارد گفت: تبیین اقتصاد مقاومتی در ابعاد و بخش های مختلف پرداخت و اقتصاد مقاومتی را اقتصاد رو به رشد در جهت درآمدزایی برای کشور است.
کد خبر: ۵۶۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹ 08 February 2018

با حضور فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید سلیمی ادارات کل ایلام و فرماندهان و اعضای پایگاه های مقاومت بسیج ادارات کل استان، در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد ایلام برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی مدیر کل استاندارد در این گفتمان، با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی یا همان تاب آوری اقتصادی صرفاً با مشارکت مردمی امکان پذیر است، به تبیین اقتصاد مقاومتی در ابعاد و بخش های مختلف پرداخت و اقتصاد مقاومتی را اقتصاد رو به رشد در جهت درآمدزایی برای کشور دانست.

وی ادامه داد:تقویت خودکفایی در جامعه، اصلاح فرهنگ مصرف، کارآفرینی و خلاقیت در کار، ایجاد تولید و اشتغال، کاهش واردات و حذف قاچاق و حمایت از تولید ملی، خودباوری و خودکفایی و استفاده از حداکثر ظرفیت ها و افزایش صادرات را از ارکان اقتصاد مقاومتی ذکر نمود.

همچنین ایشان با اشاره به بند 24 سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص پوشش کامل استاندارد برای کلیه کالاهای تولید داخل و ترویج آن، گفت: کلید و رمز موفقیت در توسعه اقتصادی کشور، رعایت استانداردها در تولید و ارایه خدمات و گنجاندن کالای استاندارد در سبد خانوار است.


همتی در این گفتمان، به جهت اطمینان بخشی به مصرف کننده و اینکه استاندارد سازی از اساس باید مورد توجه قرار بگیرد، به وظایف دستگاههای مجوز دهنده برای توجیه استاندارد پذیری متقاضیان طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، نیز اشاره نمود.

در ادامه این همایش سرهنگ حسن زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید سلیمی ادارات استان، طی سخنانی به بیان نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مباحث اقتصاد مقاومتی پرداخت.


در ادامه به پاس قدردانی از ایثارگران اداره کل استاندارد، تقدیرنامه و هدایایی به این عزیزان اهداء شد. همچنین از برگزیدگان مسابقه‌ انشاء نویسی نویسی « با عنوان استاندارد و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور»، که به مناسبت دهه مبارک فجر در بین دانش آموزان مقطع متوسطه دوم برگزار شد، تقدیر به عمل آمد و به رسم یادبود جوایز ی اهداء گردید.


در پایان این نشست فرماندهان و بسیجیان عضو پایگاه های مقاومت بسیج ادارات کل استان به پویش "کالای استاندارد ایرانی میخرم" پیوستند.بررسی 3پیشنهاد تدوین استانداردهای بین المللی توسط کمیته متناظر ارزیابی برند

رییس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد استان ایلام و دبیر کمیته اصلی ISO/TC289 گفت: توسط هیئت رئیسه کمیته متناظر ارزیابی برند 3مورد از پیشنهادهای تدوین استانداردهای بین المللی ادارات کل استاندارد استانها بررسی و اعلام نظر شد.


محمد شریفی با اعلام این مطلب افزود: کلیه پیشنهادهای تدوین استانداردهای بین المللی که به هر کمیته متناظر مربوط باشند ابتدا توسط کمیته بررسی و پس از تأیید توسط سازمان ملی استاندارد ایران به دبیرخانه مرکزی ایزو ارسال می شود.


شریفی افزود: کميته ارزیابی برند يک کميته علمي- تخصصي است که اعضاي آن از بين گروههاي صلاحيت دار و علاقمند به مشارکت در تدوين و بازنگري استانداردهاي بين المللي انتخاب مي شوند.


اين کميته، متناظر با کميته فني ISO است و متشکل از جمعي از اعضاي مشارکت کننده کميته ملي استانداردهايj ISO از گروههاي ذينفع و ذيربط در زمينه فعاليت مربوط مي باشد که تحت نظارت دبيرخانه کميته ملي و هيات فني ايران، وظيفه تحقق مشارکت در فعاليت هاي کميته فني بين المللي ISO نظير خود را برعهده خواهد داشت. کميته فني متناظر 289 داراي ساختاري مشابه با ساختار کميته فني نظير خود در سازمان بين المللي استانداردسازي(ISO) مي باشد.


وی درادامه اظهارداشت: این کمیته با هدف ارتقای توسعه و ترویج دانش مدیریت برند، تبیین اهمیت برند و ترغیب سازمان‌ها و تشکل‌ها به امر برندسازی، اهمیت مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در توسعۀ صادرات برندهای ایرانی، جایگاه مصرف کننده در برندینگ، روندهای برندآفرینی در ایران، برندینگ داخلی سازمان ها، رفتار مصرف کننده ها در مجتمع های تجاری شهری،برند در دنیای تجارت مدرن و برندینگ شخصی، توسعه فرهنگ برند، آموزش برند آفرینی، مدیریت برند، تأکید بر اهمیت برندهای برتر و مباحث حقوقی ثبت برند و ... اقدام به ایجاد و تأسیس برند به عنوان یک کمیته مستقل پیشنهاد شده است.239 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد.


رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران گفت: 239 هزار تن کالای استاندارد از ابتدای سال جاری تاکنون از مرز مهران به عراق صادر شده است.

اسماعیل مهدوی پور رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران گفت: این کالاها پس از بازرسی ها، نظارت و کنترل های مستمر تعداد 2 هزار و 985 پرونده صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان استاندارد از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین کالای استاندارد صادر شده از مرز مهران مربوط به مصالح ساختمانی و مواد شیمیایی ( کربنات کلسیم) است.

رئیس اداره استاندارد مهران افزود: در 10 ماه گذشته تعداد 365 آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) در آزمایشگاه اداره استاندارد مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

مهدوی پور بازدید کارشناسی از تعداد 120 مراکز عرضه و فروش مواد غذایی و 67 مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی شهرستان مهران را از دیگر اقدام های نمایندگی استاندارد ایلام در بازارچه مرزی مهران طی 10 ماهه سال 96 عنوان کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار