خطیب جمعه ایلام گفت: استقلال، عزت بین‌المللی ، مردم سالاری دینی مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است. با گذشت نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاهی به گذشته و مقایسه آن با امروز حاکی از تحولات شگرف در عرصه‌های مختلف دارد.
کد خبر: ۵۶۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 09 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛آیت‌الله محمد نقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در 39 سال گذشته قابل شمارس نیست.

وی گفت:استقلال و عزتی که انقلاب اسلامی و امام نثار ملت ایران کرده تا مردم سالاری دینی و پیشرفت شگفت انگیز در حوزه‌های علمی و اقتصادی و نظامی همه موید این واقعیت است که ایران امروز قابل مقایسه با ایران دیروز نیست.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: قدرت نظامی و پیروزی‌های منطقه‌ای بهترین دستاورد انقلاب اسلامی در 40 سالگی نظام و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: یکی از انگیزه‌های مهم انقلاب عدالت خواهی امام و ملت ایران عزیز بود. رژیم شاه منطق سلطنت بود و با عدالت فاصله فراوانی داشت. در مکتب حیات بخش تشیع آرمان‌ امامان معصوم برقراری حکومت عدل الهی بود. ملت ایران با پیروزی از مکتب اهل بیت خواهان نظامی عادلانه بودند و جز دین مقدس اسلام هیچ مکتبی تضمین کننده عدالت نیست .

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بنابراین مردم به خاطر برقراری عدالت اسلامی قیام کردند و به ندای عدالت خواهی امام عادل خمینی کبیر لبیک گفتند.

* رفع فقر و تبعیض از مهم‌ترین مطالبات مردم و چرایی قیام خونین بود

وی ادامه داد: رفع فقر و تبعیض از مهم‌ترین مطالبات مردم و چرایی قیام خونین بود، مردم می‌دیدند دربار شاه و بستگان به آن ثروت ملت را به غارت می‌بردند و امکانات کشور فقط در اختیار طبقه حاکمه و عناصر فاسد و مزدور آمریکا بودو یک طبقه ممتاز و اشرافی با تبعیض و رانتخواری همه ثروت ملت را در اختیار داشتند.

* یکی از عوامل تهدید انقلاب فقر و تبعیض و ایجاد شکاف طبقاتی است

امام جمعه ایلام گفت: یکی از عوامل تهدید انقلاب فقر و تبعیض و ایجاد شکاف طبقاتی در کشور است که یک عده در غنای مطلق و عده‌ای دیگر در فقط مطلق باشند.

لطفی تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب همواره در مورد وجود فقر و تبعیض هشدار داده و خطر بازگشت اشرافی گری را به مسؤولان و کارگزاران نظام گوشتزد فرمودند .

*  بیعت همافران نیروی هوایی با امام امت ارکان رژیم پهلوی را فرو ریخت

خطیب جمعه ایلام گفت: بیعت همافران نیروی هوایی با امام امت ارکان رژیم پهلوی را فرو ریخت. این اقدام شجاعانه در دوران انقلاب حاکی از این واقعیت است که بدنه و شالوده ارتش را عناصر مومن و متدین و انقلابی و عاشق اسلام و ایران تشکیل داده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار