مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: کتابخانه مرکزی ایلام پس از 16 سال انتظار امروز در طلیعه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.
کد خبر: ۵۶۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 10 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام ؛مراد جلیلیان» در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی ایلام، اظهار کرد: عملیات ساخت این کتابخانه در زمینی به گستره سه هزار و 750 مترمربع سال 80 آغاز شد که روند ساخت آن در دولت تدبیر و امید و بویژه 2 سال اخیر شتاب گرفت .

وی افزود: برای ساخت این مجموعه فرهنگی 50 میلیارد ریال اعتبار و علاوه بر این 15 میلیارد ریال نیز برای تجهیز شامل تامین کتاب، قفسه، سیستم سرمایشی و گرمایشی و غیره هزینه شده است .

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با بیان اینکه تاکنون این کتابخانه به 30 هزار جلد کتاب تجهیز شده است، اضافه کرد: این مرکز فرهنگی مجهز به سالن آمفی تئاتر، سالن مطالعه، پارکینگ و غیره و در 2 طبقه ساخته شده است .

جلیلیان همچنین از هزینه سه میلیارد ریالی برای تجهیز بخش کتابخانه ویژه نابینایان این مجموعه فرهنگی خبر داد و گفت: این اعتبار بر اساس تفاهم نامه با انجمن نابینایان کشور برای خریداری تجهیزات مورد نیاز، منابع و امکانات رفاهی این کتابخانه به منظور استفاده افراد روشندل هزینه شده است .

وی همچنین از ایجاد مرکز مبادله کتاب در این کتابخانه خبر داد و گفت: در این مرکز نیز تمامی کتاب‌های مورد نیاز استان تامین و در اختیار مراکز مختلف قرار خواهد گرفت .

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام یادآور شد: کتابخانه مرکزی ایلام که در طبقه دوم آن بخش اداری اداره کل کتابخانه‌ها فعالیت دارد در 2 نوبت صبح و عصر آماده پذیرش مردم خواهد بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار