امروز خبری از تغییر فوری فرماندار شهرستان ایوان منتشر شد . خبری که از یک حقیقت کتمان ناپذیر نشات گرفته وآقای استاندار عزم خود را جزم نموده تا آقا "امیدعلی سبزی " فرماندار پیشین یکی از شهرستانهای جنوبی را به این مسند بنشاند.
کد خبر: ۵۶۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 12 February 2018

تابناک ایلام ؛همه استان ایلام از شمال تا جنوب آن جز ء این آب وخاک است . مردم استان ایلام با هر زبان ،نژاد و قومیتی در روزگاران بسیار سخت ،دوشادوش همدیگر از خاک استان دفاع کردند ،خون دادند واینک این آرامش وامنیت را مرهون ایثاگری ها و برادری های آنان هستیم .

این را مقدمه نوشتم ،تا برخی باماهیگیری از آب گل آلود ودر راستای تثبیت موقعیت خود و بهره برداری از وضعیت حاکم بر فضای سیاسی واجتماعی استان ،انتقادات واقع یبینانه را به شکل دیگری تعبیر وتفسیر نکنند.

هفته ها وبلکه ماههاست همواره از لزوم توازن منطقه ای در استان ایلام قلم فرسایی کرده ایم ،نادیده انگاری ظرفیت های نیرویی بسیاری از مناطق استان را گوشزد کرده ایم،اما گویا گوش شنوایی نیست وقرابت زبانی مدیران ارشد استان با برخی مناطق آن درراستای بکارگیری مدیران از یک منطقه خاص ارجح تراست .

پس ازآنکه چندین مدیرکل در استان ایلام دستخوش تغییرات شدند،مشخص شد که رویه استاندار محترم ایلام ،استفاده از توان نیروی انسانی حوزه جنوبی استان است و انگار در شهرستانهای شمالی اصلا نیرویی برای تصدی پست های مدیریتی ومعاونتها وجود ندارد. مشخص شد که ایشان اصلا به همگرایی، همفکری و تعامل اعتقادی ندارند و بحث کردن از این موضوعات در تلویزیون فقط شعاری بیش نیست.

تا الان هر تصمیمی دراین خصوص گرفته شده است به کنار . برادران وخواهران  جنوبی استان هم عضو اثرگذار وتوانمنداین استان محسوب می شوند و حقوق  آنها هم با حقوق سایر مناطق یکسان است . اما باید به این نکته توجه داشت که بمنظور پیشگیری از بروز مشکلات قومیتی ،توجه به حق وحقوق مردم ونخبگان سایر مناطق ضرورتی اجتناب ناپذیراست .

استاندار ایلام باید این نکته را مدنظر داشته باشند که درست است قانون حق انتخاب مدیران رابه ایشان واگذار نموده،اما در کنار قانون، لزوم استفاده از رای و خواست مردم دیگر  مناطق ،توجه به عادات ورسوم وحسایست هایشان هم باید مدنظر قرار گیرد.

امروز خبری از تغییر فوری فرماندار شهرستان ایوان منتشر شد . خبری که از یک حقیقت کتمان ناپذیر  نشات گرفته وآقای استاندار عزم خود را جزم نموده تا آقای "امیدعلی سبزی " فرماندار پیشین یکی از شهرستانهای جنوبی را به این مسند بنشاند.اگرچه در توانمندی وتجربه این نیروی سیاسی نباید شک کرد،اما کاش جناب استاندار برای جلوگیری از حساسیت ها ،این نیرو را در شهرستان های همان حوزه بکارگیری و از ظرفیت نیروهای توانمد ایوانی که اتفاقا کم هم نیستند بهره گیری می نمود.

بدون شک تداوم شیوه استاندار در نادیده انگاری ظرفیت های نیرویی سایر شهرستانهای استان، برای ایشان مشکل ساز خواهد شد. این شیوه درستی نیست که بخاطر قرابت زبانی با یک بخش از استان ،سایر مولفه های مدیریتی وشاخص های برجسته دیگر نیروهای توانمند مناطق دیگر استان فدا شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
طلام شما رسانه هستید وبایدمستقل باشید در۴۰سال گذشته که حوزه شمال اینهمه سکانداربودن درجنوب قحط رجال بود انصاف داشته باشید
ولی زاده دهلران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
دبیر محترم شما هایت که استان را از همه لحاظ عقب افتاده است چقدر با خوزه جنوب مشکل دارید کسکم یادمان نرفته فرمانداران اسبق دهلران که بقول شما شمالی بودن کارنامه سفیدی گذاشتن رفتن وچه احترامی که مردم ازشون نگرفتن بیاید برای همیشه شمال و جنوب را از بین ببریم دوما سلیمانی را با اسماعیلی اشتباه گرفتی فکر کنم استاد کریم می چرخونه تا استاندار
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
این روزها دوکلمه لری بلدباشی به دردمیخوره میتونی تودل سکانداران ایلام جابازکنی تاماباشیم نماینده بی عرضه انتخاب نکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
واقعا این طرز تفکر متعلق به قرن 21 است؟ همه فرزند این استان هستند حالا این همه سال به قول خودتون ایلامی ها و ایوانی و شیروانی همه کاره استان بودن و هستند چه اتفاقی افتاده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
بابا شمال وجنوبی در همه شهرها مد است ........بهترین ها برا ی شمال نشین ها وپول دارها .بدترین برا ی جنوبی هها .هرگز این در کشور ما تمام نمی شود .بی خودی گول خوردی دادش .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار