معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 50 هزار هکتار کاشت نهال با هدف گسترش پوشش گیاهی ، تلطیف هوا و جلوگیری از بیابان زایی امسال در عرصه های طبیعی مناطق مختلف استان ایلام انجام شده است.
کد خبر: ۵۶۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 14 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الله فتحی اظهار کرد: این میزان کاشت نهال با هدف گسترش پوشش گیاهی ، تلطیف هوا و جلوگیری از بیابان زایی امسال در عرصه های طبیعی مناطق مختلف استان ایلام انجام شده است.

وی همچنین افزود: 2 هزار هکتار نهال کاری در بیابان های مهران و دهلران، 700 هکتار در اراضی آبدانان و مابقی در سایر شهرستان های استان ایلام و با استفاده از درختان بومی و سازگار با آب و هوای هر منطقه صورت گرفته است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: برنامه نهال کاری در استان ایلام برای سال 97 نیز در صورت تامین اعتبار به مقدار 20 هزار هکتار از سوی سازمان جنگل ها تعیین شده است.

فتحی همچنین از اجرای مالچ پاشی یک هزار هکتار از اراضی شهرستان دهلران برای مبارزه با کانون های تولید گرد و غبار و نیز 560 هکتار نهال کاری در اراضی بیابانی این شهرستان خبر داد.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح مالچ پاشی اراضی بیابانی شهرستان دهلران 80 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی هزینه شده است.

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار