ابوالحسن داودی گفت: با تمام شدن مراحل فنی فیلم «هزارپا» درصورتی که شرایط مناسب باشد، آن را برای اکران نوروزی ارائه می‌کنم.
کد خبر: ۵۶۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 20 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ این کارگردان سینما که اخیرا فیلم «هزارپا» را ساخته ، اما متقاضی نمایش آن در جشنواره فیلم فجر نبود، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت اکران این فیلم بیان کرد: «هزارپا» مراحل نهایی خود را طی می‌کند و تقریبا تا دو هفته آینده صداگذاری و دیگر اقدامات فنی آن به پایان می‌رسد و درصورت مساعد بودن اوضاع آنرا برای اکران نوروزی ارائه خواهیم کرد.

داودی درباره نمایش ندادن فیلم خود در جشنواره فجر هم اظهار کرد: مشکل من رساندن فیلم به جشنواره نبود چون از ابتدا اعلام کرده بودم براساس تجربه و تشخیص خودم ترجیح می‌دهم «هزارپا» بدون نمایش در جشنواره فجر به اکران عمومی برسد؛ این در حالی است که بسیاری دیگر از فیلم‌هایم در زمان شرکت در جشنواره و نیز اکران عمومی با استقبال مخاطبان روبرو شده است اما برای این فیلم به نظر بهتر بود بی واسطه جشنواره  پس از ساخت به اکران عمومی برسد.

او ادامه داد: این مسئله هم ارتباطی به خوب یا بد بودن جشنواره فجر ندارد چون جشنواره فیلم فجر به هر حال ویژگی‌هایی دارد که برای بعضی فیلم‌ها مفید است و برای برخی دیگر از فیلم‌ها مفید نیست. برای من براساس تجربه مستقیمی که داشتم و اینکه فیلم «زادبوم» با وجود چهار جایزه‌ای که از همین جشنواره گرفت، دچار حاشیه شد و چند سال در محاق توقیف قرار گرفت،  عقل حکم می‌کرد که از یک سوراخ دوبار گزیده نشوم.

داودی درباره پخش‌کننده فیلم «هزارپا» هم گفت: با توجه به اینکه آقای سرتیپی در ساخت فیلم مشارکت داشته، مسئولیت پخش بر عهده ایشان قرار گرفته است.

وی همچنین درباره برخی شایعات مبنی بر اینکه بیشتر، فیلم‌هایی که در جشنواره موفق به کسب جایزه شدند امکان نمایش در اکران نوروزی را پیدا می‌کنند، اظهار کرد: بنا به تجربه و سابقه‌ای که در شورای صنفی نمایش دارم می‌گویم که ابراز چنین محدودیتی برای دیگر فیلم ها کاملا  غیرقانونی است چرا که در هر زمانی از جمله اکران نوروزی وقتی قرار است فیلمی اکران شود براساس عرضه و تقاضایی که میان صاحب فیلم و سینمادار وجود دارد کارها دنبال می‌شود و در این میان شورای صنفی نمایش حق دخالت ندارد بلکه فقط نظارت می‌کند؛ بنابراین چنین مسائل و اظهاراتی براساس قانون و قاعده نیست و اگر اتفاق بیفتد یا براثر فشارها، و اعمال نظرهای بیرونی و فراقانونی است و یا قاعده ای غیرقانونی بر اساس منافع که قابل بررسی و پیگیری است.

 

 

//ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار