کد خبر: ۵۶۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 20 February 2018

تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه به‌طور تقریبی استان گیلان ۴ هزار صیاد غیرمجاز دارد گفت: صیادان غیرمجاز در استان گیلان شناسایی شده و راهکار‌های مطلوب معیشتی برای آنها فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مصطفی سالاری عصر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رشت با اشاره به اینکه ایجاد بستر مناسب برای کاهش میزان صید غیرمجاز در استان گیلان یک ضرورت است اظهار داشت: دستگیری و برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز دستاورد محسوب نمی‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف نظیر صید غیرمجاز در استان گیلان باید اقدامات پیچیده‌ اجتماعی انجام داد خاطرنشان کرد: به‌کارگیری رویکردی پیشگیرانه می‌تواند در این حوزه و عرصه‌های مختلف اثرگذار باشد.

سالاری با اشاره به مقوله حفاظت از جنگل و با تاکید بر اینکه جنگل متعلق به مردم است تصریح کرد: می‌توان با اقدامی ترکیبی با جلب رضایت مردم و کاهش هزینه‌های دولت از ظرفیت مردم برای حفاظت از جنگل‌ها استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه استان‌های شمالی به‌واسطه دارا بودن حجم گسترده‌ای از جنگل بیشترین آسیب را در این حوزه متحمل‌ می‌شوند افزود: تشکل‌های مردمی و مؤسسات مردم‌نهاد در حوزه حفاظت از جنگل می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه به‌طور تقریبی می‌توان گفت گیلان 4 هزار صیاد غیرمجاز دارد خاطرنشان کرد: صیادان غیرمجاز باید در استان گیلان شناسایی شده و راهکارهای مناسب راه‌آموزی، برخورد بازدارنده قانونی و جایگزینی را‌هکار معیشتی برای آنها فراهم‌شود.

سالاری با اشاره به مقوله فروش انفال و با بیان اینکه این اقدام در هیچ نقطه دنیا صورت نمی‌گیرد اظهار داشت: استفاده از حریم رودخانه‌ها و دریا برای معیشت مردم اقدامی مطلوب است و در استان گیلان می‌توان به‌درستی از این ظرفیت بهره‌ برد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه واگذاری این عرصه‌ها به‌طور امانی به مردم نتایج مطلوبی را در وضعیت اقتصادی و معیشتی استان به دنبال دارد بیان کرد: تاکنون استان گیلان به‌طور مطلوب از ظرفیت‌های فراوان دریا بهره‌مند نشده است.

وی با بیان اینکه با عدم اعطای مالکیت قطعی به مردم در حریم رودخانه‌ها و دریا، فضای سوءاستفاده برخی افراد که با پوشش سرمایه‌گذاری به‌دنبال منافع شخصی خود هستند در استان گیلان مسدود می‌شود گفت: با هم‌گرایی و هم‌افزایی، مسیر توسعه استان ارتقاء می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار