با حضور اساتید حوزه در قم؛
مراسم گرامیداشت یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی با حضور اساتید حوزه و اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴ 21 February 2018

به گزارش تابناک قم، یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی شامگاه سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور طلاب، علما و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله العظمی نوری همدانی و آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع تقلید، آیت الله علوی بروجردی، نماینده دفتر مقام معظم رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه و سید مهدی صادقی استاندار قم حضور داشتند.

حجت الاسلام فاضل کدکنی در این مراسم طی سخنانی، گفت: مرگ و زندگی در این حیات مادی و موقت خلاصه نمی‌شود و چه بسیار افرادی که از این زندگی مادی بهره‌مند هستند اما قرآن آنها را زنده به حساب نمی‌آورد و چه بسیار افرادی که زندکی موقت آنها پایان یافته ولی قرآن کریم آنها را زنده می‌داند.

وی با بیان اینکه سه دسته از افراد هستند که مرگ به سراغ آن‌ها نمی‌آید، افزود: شهیدان و آنهایی که جان خود را در راه اسلام دادند، انسان‌های صالح، علماء و دانشمندان از این دسته افراد هستند.

استاد حوزه علمیه مشهد، افزود: کسانی که عمر خود را در راه علم گذراندند و در این راه به مقامات عالی رسیدند هرگز نمی‌میرند و مرحوم آیت الله فاضل لنگرانی نیز نمونه‌ای از این انسان‌ها بود.

وی عنوان کرد: آیت الله فاضل لنکرانی مرجعی بزرگ، استوانه علم و فقاهت و نمونه‌ای از جهاد و مبارزه بود که دوران زندگی این مرجع عالی قدر سرمشقی است برای روحانیون و به خصوص طلابی که می‌خواهند پا در این مسیر بگذارند.

حجت الاسلام فاضل کدکنی، گفت: آیت الله فاضل لنکرانی در خانواده‌ای اصیل متولد شد و توانست در سن ۱۵ سالگی تدریس در حوزه را شروع کند و در سن ۲۴ سالگی نیز تقریراتی نوشت که اکنون از کتاب‌های درسی حوزه است.

وی افزود: آیت الله فاضل در یک قرن تدریس شاگردان زیادی را که برخی آنها خود از علمای بزرگ هستند را تربیت نمود و به مبارزه با طاغوت را در کنار تدریس پرداخت.

این استاد حوزه به برخی خدمات این عالم بزرگ به خصوص برای آینده حوزه و پیشرفت طلاب اشاره و تصریح کرد: تألیف بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب، ایجاد مراکز فقهی در کشور و حتی در خارج از کشور و تربیت صدها طلبه از برخی خدمات ایشان بود که با وجود این آثار و خدمات همیشه زنده‌اند و فراموش نمی‌شوند.

وی گفت: آیت الله فاضل لنکرانی برای ترویج فرهنگ فاطمی بسیار تلاش کرد و فاطمیه را عاشورای دوم نامید که امروز ثمر تلاش‌های ایشان را در کشور شاهد هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار