مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون قاچاقچیان کالا و ارز در این استان به پرداخت 30 میلیارد و 135 میلیون و 221 هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.
کد خبر: ۵۷۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 06 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ نعمت الله بیرانوند  اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی با همراهی سایر دستگاه های نطارتی و در پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه جدی و مستمر با قاچاقچیان که بزرگترین ضربه را به اقتصاد داخلی وارد می کنند، تلاش کرده رسیدگی به پرونده های این حوزه را با سرعت و دقت بیشتری دنبال و اجازه ندهد خاطیان بتوانند با راحتی به مطامع خود دست یابند.


وی افزود: نیروهای این اداره کل نیز در قالب اجرای گشت های مشترک با سایر نهادهای نظارتی بازار استان و همچنین گلوگاه های ورود کالاهای قاچاق را بطور مستمر رصد و در نتیجه این تلاش ها 254 پرونده حوزه قاچاق کالا و ارز طی سال جاری در این استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.


مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: شعب رسیدگی کننده طی این مدت با رسیدگی به پرونده های ارجاعی 252 پرونده را با صدور رای مختومه کرده اند و تنها 2 پرونده این حوزه تاکنون به صدور رای منجر نشده است.


بیرانوند تاکید کرد: در نتیجه بررسی پرونده ها متخلفان به پرداخت 30 میلیارد و 125 میلیون و 221 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شده اند که متوسط محکومیت هر پرونده حدود 189 میلیون ریال بوده است.

تعزیرات حکومتی مرجع دریافت شکوائیه های مراجع نظارتی است

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی مرجع دریافت و کارشناسی شکوائیه های مراجع نظارتی است، گفت: حضور شعب تعزیرات حکومتی در گشت های مشترک نه به معنی شرکت در بازرسی و نظارت بلکه با هدف رسیدگی در محل و بصورت فوری با رویکرد پیشگیرانه و برخورد قاطع است.


مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام اضافه کرد: بازرسی ، نظارت و کشف تخلف و بعد از کارشناسی تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی در حوزه کالا و خدمات بر عهده سازمان صنعت ، معدن و تجارت است و در حوزه بهداشت ، درمان و دارو نیز مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی عهده دار مسئولیت هستند.


بیرانوند ادامه داد: همچنین در حوزه سوخت و جایگاه های سوخت رسانی نیز شرکت پخش فرآورده های نفتی ، استاندارد کالا و امور مربوطه سازمان استاندارد، در حوزه فرآورده های دامی و کودهای کشاورزی و تنظیم بازار میوه نیز جهاد کشاورزی ، در بخش قاچاق هیزم و زغال منابع طبیعی و در بخش قاچاق کالا و ارز و پروانه کسب نیز نیروی انتظامی مسئولیت دارد.


وی گفت: این سازمان تنها در مواردی همچون طرح های ویژه نظارتی و موارد خاص با اعزام شعب سیار در بازرسی و نظارت ها به همراه سایر دستگاه های نظارتی شرکت می کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار