مدیر میراث فرهنگی شهرستان چرداول از آمادگی این شهرستان برای استقبال و پذیرایی از مهمانان و گردشگران در نوروز 97 خبر دادو اظهار کرد :چرداول برخوردار از طبیعت دل انگیز و اثار تاریخی متنوع از دوره ماد تا ساسانی - اسلامی مقصدی جذاب برای گردشگران نوروزی محسوب می شود.
کد خبر: ۵۷۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 07 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ جهانبخش طهماسبی گفت: شهرستان چرداول با داشتن آثار گوناگون تاریخی و طبیعت بکر هرساله پذیرای خیل عظیم مسافران و گردشگران نوروزی بوده و در سال جدید نیزمهیای حضور گردشگران نوروزی است.


وی یاد اوری کرد: در نوروز سال 96 روزانه 4 هزار نفر از آثار باستانی و اماکن سیاحتی و تفریحی چرداول بازدید کردند.
طهماسبی اضافه کرد: 111 اثر تاریخی و طبیعی شهرستان چرداول در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و 55 پرونده اثر تار یخی دیگر آماده ثبت در فهرست آثار ملی کشور است.


مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چرداول یادآور شد: قلعه تاریخی خرم کوه، رودخانه چرداول،غار چهل ستون،قلعه باستانی سام،پل تاریخی کر و دیت،آتشکده موشکان ،تنگه تیر زردلان، قلعه و شهر باستانی تنگه قیر، شهر تاریخی گم گم، تنگ زیبای چریور،قلعه والی کهره و تپه های باستانی کزآباد از مهم ترین آثار تاریخی این شهرستان محسوب می شوند.


وی امام زاده قاسم(ع)سرابله ، امام زاده پیرحمزه(آسمان آباد)و امام زاده پیرحسین زنجیره را از آثار مذهبی این شهرستان عنوان کرد.


طهماسبی اضافه کرد: تپه گوران در بخش هلیلان از باسابقه ترین آثار تاریخی استان است که از سکونت گاه های اولیه زندگی از آن یاد می شود و قلعه سام، تپه کزآباد،شهر تاریخی گم گم، تنگه تیر زردلان و پل دختر و پسر(کرودیت) از چشم اندازها و آثار تاریخی و گردشگر پذیر در شهرستان چرداول می باشد.


شهرستان 59 هزار نفری چرداول در شمال شرقی استان ایلام با 4 بخش و 5 شهر و 142 روستا در 35کیلومتری شهر ایلام واقع است و از شمال به استان کرمانشاه ، از شرق به استان لرستان و از غرب و جنوب به شهرستان ایلام منتهی می شود.


چرداول از دو ناحیه کوهستانی و دشت نسبتا هموار تشکیل شده‌است در بخش کوهستانی، انبوه درختان بلوط و بادام کوهی، بنه(ون)، کیکم، ارجن و گون از جمله جاذبه هاتی گردشگری طبیعی این شهرستتان هستند.
شهر سرابله مرکز این شهرستان در یک ناحیه کوهپایه ای واقع و توسط کوه های لنه ،بانکول و خرمه احاطه شده است.


مهمترین رودخانه دائمی آن چرداول نام دارد که از کوه مانشت سرچشمه می گیرد و به رودخانه بزرگ سیمره می ریزد و وجود دو رودخانه سیمره و چرداول باعث رونق کشاورزی و دامپروری شهرستان شده که برنج محلی عنبر بو و شمشیری مهمترین محصول کشاورزی آن است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار