مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی از عمده‌ترین فعالیت‌های کانون‌های مساجد است
کد خبر: ۵۷۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 08 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» در دیدار اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس و راه‌اندازی شده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر 295 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان ایلام فعالیت می‌کند، افزود: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی از عمده‌ترین فعالیت‌های کانون‌های مساجد است که در 25 سال گذشته 24 هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور تأسیس‌شده است .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اضافه کرد: هم‌اکنون 109 کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و 186 کانون در مناطق روستایی و عشایری استان راه‌اندازی شده و عمده‌ترین فعالیت‌های کانون‌ها، در مناطقی است که کمتر دیگر دستگاه‌ها ورود پیداکرده‌اند که با همکاری سایر نهادهای فعال در مساجد انجام می‌شود .

چراغی‌پور عنوان کرد: فعالیت 152 باب کتابخانه‌های عمومی با مخزن بیش از 3 هزار جلد کتاب، کتابخانه تخصصی با 25 هزار جلد، فعالیت 13 کانون تخصصی در استان، ازجمله کانون‌های تخصصی حجاب و عفاف، کانون تخصصی و ایثار و شهادت که خدمات تخصصی را به سایر کانون‌های ارائه می‌دهند .

وی فعالیت 18 مرکز خانه نور و انجام فعالیت‌های قرآنی برای نونهال از 3 تا 9 سال، راه‌اندازی 3 مرکز خانه فرهنگ دیجیتال در استان، اجرای طرح ملی تلاوت نور، تلاوت آیات کلام‌الله مجید در سطح مراکز مختلف و کانون‌های مساجد استان، راه‌اندازی 6 مرکز دانشگاهی و 10 مرکز در مصلی های استان، 5 مرکز کانون فرهنگی و هنری در زندان‌ها از جمله فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان است .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در پایان بابیان اینکه قشر عظیمی از اعضای کانون‌های مساجد استان را خواهران تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: هم‌اکنون 220 رابط خواهر در سطح مساجد استان که فعالیت‌های مربوط به خواهران را انجام می‌دهند .

گفتنی است، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش‌های بیست و پنجمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور توسط عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام قرائت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار