معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور 120 بازرس برای نظارت بر فروشگاه های مواد غذایی از 15 اسفند امسال تا 15 فروردین سال 1397 در این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۵۷۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴ 10 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر راضی ناصری فر اظهار کرد: این طرح با 20 اکیپ 2 نفره در 2 شیفت بصورت شبانه روزی و استفاده از تجهیزات سنجش پرتابل با تاکید بر اماکن و مراکز حساس در سطح استان اجرا می شود.


وی افزود: افزایش نظارت و بازرسی های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و افزایش نظارت و بازرسی های بهداشتی از اماکن عمومی از اهداف اختصاصی این برنامه است.


ناصری فر گفت: افزایش نظارت و بازرسی های بهداشتی از اماکن مسیر راهی تحت پوشش، نمونه برداری از مواد غذایی حساس مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و کنترل کیفی آب آشامیدنی (کلرسنجی و نمونه برداری) در اماکن عمومی و مراکز اقامتی و مسیر راهی از جمله برنامه های این طرح است.


وی یادآور شد: در این طرح 10 هزار مکان عرضه مواد غذایی در سطح استان ایلام مانند رستوران ها، شیرینی فروشی ها، نانوایی ها و سایر فروشگاه های عرضه مواد غذایی نظارت می شود.


وی افزود: پارک ها و تفرجگاه های محل استقرار گردشگران نوروزی ، هتل ها، مسافرخانه ها و به ویژه اماکن بین راهی از دیگر اماکنی هستند که مورد بازرسی قرار می گیرند.


دکتر ناصری فر ابراز کرد: نظارت بر روند کلرسنجی نیز روزانه صورت میگیرد و کلرزنی مخازن آب شهری و روستایی از دیگر بخش های این طرح است.


وی اظهار کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف، با هماهنگی مقام قضایی اقدام به برخورد قانونی با خاطیان می شود.


وی با بیان اینکه طرح نوروزی بسیج سلامت مواد غذایی با هدف کنترل و نظارت بر مراکز عرضه و تولید مواد غذایی فاسد شدنی اجرا می شود، گفت: شهروندان هم می توانند گزارش های خود درباره سلامت مواد غذایی را به سامانه 190اطلاع رسانی کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار